Willy X
Legacy Member
Ik wou mezelf eerst es informeren in de "Aankoopgids voor hardware" maar die loopt blijkbaar wat achter, dus vraag ik het hier maar.
Mijn vorig peeceetje is doodgegaan en nu ben ik dus op zoek naar een andere.
Ik had graag gewacht tot die Core2 en Vista met DirectX uitkomt maar daa is dus geen tijd meer voor.
Ik zoek een god moederbord (liefst met 1 GigabitLAN) en wat SATA's erop, een grafische kaart, een processor en 2 hardeschijven die ik dan als mirror in RAID kan zetten (om de snelheid te verhogen en mijn gegevens zeker te behouden na een crash...
)
Voor ne processor zou ik graag nen "dualcore" willen, maar niet te duur want ik zou dan over een half jaar ofzo willen upgraden naar ne Core2.
Ook overklok ek nogal graag mijne cpu en dus heb ek al wa goei snel DDR2 RAM op het oog:
een paar OCZ 1GB DDR2 800megahertz latten met een cas-vertraging van 4.
Maar zeg maar als da ni zo'n goei keus is zenne!
Ma da mooboo moet da ram natuurlijk wel ondersteunen he. want kem da al is voorgehad...
En voor die grafische kaart: aangezien ek me Vista een nief voor DirectX 10 wil hebbe, moet die nu dus nie teveel kosten. iets van een 100-200 euro, maar ni veel meer. En liefst wa stil ook, want mijne vorige had zo een irritant klein ventilorke (nen GeForce 2MX, diene had zelfs 2 video-uitgangen). Zoas ge ziet doe ek ook zo wa in de multimedia en die videokaart moet dus ook wa goe kunne rippen enzo.
Mijnen bak hemmek nog, maar dus alles waterin zat moe nu vervangen worden.
Hopelijk kunt ge gelle mij wa helpen. Allé, kem er toch alle vertrouwen in

Haja, en kben van plan om iets rond de 999 euro uit te geven, maar wat ier bove staat is belangerijker. Alst minder is moet ge mij ook ni stoeme dingen laten kopen he
Mijn vorig peeceetje is doodgegaan en nu ben ik dus op zoek naar een andere.
Ik had graag gewacht tot die Core2 en Vista met DirectX uitkomt maar daa is dus geen tijd meer voor.
Ik zoek een god moederbord (liefst met 1 GigabitLAN) en wat SATA's erop, een grafische kaart, een processor en 2 hardeschijven die ik dan als mirror in RAID kan zetten (om de snelheid te verhogen en mijn gegevens zeker te behouden na een crash...
)Voor ne processor zou ik graag nen "dualcore" willen, maar niet te duur want ik zou dan over een half jaar ofzo willen upgraden naar ne Core2.
Ook overklok ek nogal graag mijne cpu en dus heb ek al wa goei snel DDR2 RAM op het oog:
een paar OCZ 1GB DDR2 800megahertz latten met een cas-vertraging van 4.
Maar zeg maar als da ni zo'n goei keus is zenne!
Ma da mooboo moet da ram natuurlijk wel ondersteunen he. want kem da al is voorgehad...
En voor die grafische kaart: aangezien ek me Vista een nief voor DirectX 10 wil hebbe, moet die nu dus nie teveel kosten. iets van een 100-200 euro, maar ni veel meer. En liefst wa stil ook, want mijne vorige had zo een irritant klein ventilorke (nen GeForce 2MX, diene had zelfs 2 video-uitgangen). Zoas ge ziet doe ek ook zo wa in de multimedia en die videokaart moet dus ook wa goe kunne rippen enzo.
Mijnen bak hemmek nog, maar dus alles waterin zat moe nu vervangen worden.
Hopelijk kunt ge gelle mij wa helpen. Allé, kem er toch alle vertrouwen in

Haja, en kben van plan om iets rond de 999 euro uit te geven, maar wat ier bove staat is belangerijker. Alst minder is moet ge mij ook ni stoeme dingen laten kopen he

