Archief - Nieuw pctje

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DarkAngelll

Legacy Member
Kga nieuwe pc kopen had graag wat tips gekregen wat jullie ervan vinden of wa beter kan

Corsair Vengeance - 16GB 1600MHz PC3-12800
DDR3 - 240 pin - 1.5V - CL9 - Kit (4*4gb)of is 2*8gb beter ?

ASUS P8P67 LE B3 - Socket 1155 - ATX
Intel iP67 - 4 x DDR3 - SATA600/USB3.0

ASUS Radeon EAH6970/2DI2S/2GD5 - 2GB - PCI-E

Intel Core i7 2600 3.4GHz 8MB S1155

waarschijnlijk ook niewe case en voeding 850w ofzo
laat weten wat je hier van vind en wat ik mss nog zou kunnen veranderen verbeteren binnen zelfde prijsklasse
merci :)

nTFs

Legacy Member
16 GB ?? wat ben je van plan om gaan te doen ? Anders is 8 GB méér dan voldoende.
Neem maar de i5-2500. Kost minder minder maar is maar marginaal trager dan de cpu die je nu wilt kopen.

mdgf

Legacy Member
16GB 1600MHz geheugen?
P8P67 (x4/x16 pci-e sloten) met later crossfire 6970?
GELOCKTE i7? (een i5 is even snel voor games, een gelockte i7 is belachelijk voor alle toepassingen behalve virtualizing)
Het verschil tussen cf 6950 en cf6970 is bijna onbestaande, het prijsverschil groot (voor enkele kaarten is het al wat beter, maar nog blijft de 6970 nauwelijks zijn geld waard).

SemperFidelis

Legacy Member
Geen 16GB RAM, 8GB is ruim voldoende tenzij je bijvoorbeeld met 100+ vensters open op je bureaublad wil terwijl je ondertussen crysis en crysis 2 speelt. Spaar jezelf wat geld en neem bv een i5 2500k (i7 is enkel beter voor videobewerkingen) en een extra cpu-koeler, vb ALTERNATE - HARDWARE - Koeling - Processor - Scythe Mugen 3 SCMG-3000
Die cpu's zijn gemaakt om te overklocken! Het is echt makkelijke en voor 10 euro meer heb je de k-versie.

Moederbord is op zich wel in orde. Maar misschien iets duurder gaan in moederbord en een HD6950 nemen, kan je die in de toekomst aanvullen met een tweede en dat zou veel beter zijn dan een enkele HD 6970.

Stroom is goed als je van plan bent om crossfire te nemen in de toekomst, anders is 850W echt veel.

Misschien nog een SSD van 60GB ofzo.

DarkAngelll

Legacy Member
Oke merci voor de tips
Zal een i5 pakken en een HD6950

Zal deze config nemen
Corsair Vengeance - 8GB 1600MHz PC3-12800
DDR3 - 240 pin - 1.5V - CL9 - Kit
OCZ Agility 3 SSD 60GB 2.5" SATA-600
ASUS Radeon EAH6950 DCII/2DI4S/2GD5 - 2 GB - PCI-E
Intel Core i5 2500K 3.3GHz 6MB S1155
ASUS P8P67 Pro B3 - Socket 1155 - ATX
das al meer dan 200€ minder
zal ook wel deftig draaien zeker :)

SpeedFreak.be

Legacy Member
Neem een crucial M4 ipv die Ocz is een pak betrouwbaarder

SemperFidelis

Legacy Member
Ik zou gaan voor 650W voeding, voor als je in de toekomst naar CF gaat.
En als de overstromingen in Thailand voorbij zijn ^^, zou ik er nog een goedkopere harde schijf in rammen voor de opslag van al je games ;)

DarkAngelll

Legacy Member
Oke zal bak volledige week bestellen
Als iemand nog goeie tips heeft ofzo laat maar weten anders wordt het deze bak
Alvast bedankt voor de tips

mdgf

Legacy Member
Wel een goede voeding nemen, bv een XFX Core/XXX 650W of Corsair tx/hx 650(m).

Als geheugen kun je gewoon 1333MHz geheugen nemen, in een gaming pc maakt de snelheid niks uit en is er geen verschil.

Mobo kan wss nog iets goedkoper, kijk eens naar de prijs van een Gigabyte z68x ud3h, die heeft meer (onboard video als backup) features en is meestal een slag goedkoper. Of anders de ASrock P67/Z68 Extreme4.

Enneh das natuurlijk wel allemaal voor een gaming pc, niet voor een office bak of renderfarm :p.

phate_13

Legacy Member
Hangt er maar af van waar je de comma's zet. Hangt er vanaf hoe je de zin leest.

Neem een crucial M4 ipv die Ocz, (die) is een pak betrouwbaarder
Neem een crucial M4 ipv "die Ocz is een pak ONbetrouwbaarder"

Beiden kunnen juist zijn. :)
(Voor alle duidelijkheid, er zijn wat problemen met de Sandforce (= oa. OCZ) ssd's, daarom is de Crucial M4 dus betrouwbaarder.)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan