Archief - Nieuw Systeem 1300~1400 EUR

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TiZon

Legacy Member
Hey,

Ik ben op zoek naar een nieuwe (krachtige PC).
Budget is MAX 1300~1400 EUR

Ik heb nodig:
CPU, Mobo, Ram, Psu, HD, Graka, Floppy & CD/DVD-Schrijver/Lezer

Dit had ik al:
HDD:......WESTERN DIGITAL 200GB-JS 8MB SATA300 7200RPM ......................80.00
Flopy:....NEC Floppy 1.44MB ...................................................................8.00
PSU:......TAGAN 580W TG580-U15...... ......................................................120.00
RAM:......Gskill DDRII 2 x 1GB PC6400 CL4-4-4-12 (F2-6400PHU2-2GBZX)..........254.00
GRAKA:...MSI RX1900XT 512MB DDR3 PCI Express ...........................................465.00
------------------------------------TOTAAL-------------------------------- 927.00


Dan was ik aan het kijken naar CPU's en mobo's en dan kwam ik de Conroe E6600 etc tegen. IK weet niet meer wat ik moet doen...
Ik kan gerust wel een maandje of twee wachten moest er nog iets moeten uitkomen...

THx,
Tizon

Yank

Legacy Member
Als je kunt wachten, kan dat natuurlijk nooit kwaad he.
Ofwel koop je nu AM2-setup, maar met goedkoop cpu en mobo en verkoop je die als Conroe uitkomt.
Voorbeeld:
Antec TX1088AMG zilver met 480W TruePower voeding € 150,00 € 150,00 [Wissen]
AMD Box Sempron64 3200+ socket AM2 € 87,00 € 87,00 [Wissen]
BenQ DW1650 16x Dual Layer DVD-RW bulk zwart € 40,50 € 40,50 [Wissen]
FDD NEC zwart € 8,00 € 8,00 [Wissen]
Gskill DDRII 2 x 1GB PC6400 CL5-5-5-15 (F2-6400PHU2-2GBNS) € 210,00 € 210,00 [Wissen]
MSI K9N Neo-F socket AM2 € 81,00 € 81,00 [Wissen]
Seagate 320Gb SATAII 3.0GB/S 7200rpm 16mb € 117,00 € 117,00 [Wissen]
Club 3D 7900GT 256mb DDR3 TV-out/DVI PCI-express € 299,00 € 299,00 [Wissen]
Totaal: € 992,50 bij jaha.be
Met ruime 300€ (+ wat je kunt krijgen voor AM2) over voor mobo en CPU voor Conroe

-Timo-

Legacy Member
Dat is geldverspilling. Hij zegt dat hij nog 2 maand kan wachten ...

Hij heeft al voeding en HD :s

TiZon

Legacy Member
Gskill DDRII 2 x 1GB PC6400 CL5-5-5-15 (F2-6400PHU2-2GBNS) € 210,00 € 210,00

dat neem ik al zeker....

ik zit gewoon nog vrij vast bij de keuze van CPU/MOBO/GRAKA

'Willis'

Legacy Member
als je een GT koopt ben je verplicht om heatsinks te kopen en een mini fanneke.
deze heatsinks zijn noodzakelijk om aan de achterzijde van de mem ic's te plaatsen.

het probleme met de gt is, nvidia stuurt reference design, vendors veranderen deze in de mate dat ze er ander ram en aansturing erop steken..

3/10 Gt's komen stokc artifactend aan,
ikzelf heb met men nieuwe gt geluk maar de vorige omg:doh:

Gothrek

Legacy Member
khad dacht ik gelezen dat het door te hoog geclockte vertex units kwam :s

SMa

Legacy Member
TiZon zei:
Gskill DDRII 2 x 1GB PC6400 CL5-5-5-15 (F2-6400PHU2-2GBNS) € 210,00 € 210,00

dat neem ik al zeker....

ik zit gewoon nog vrij vast bij de keuze van CPU/MOBO/GRAKA
leg op zen minst €45 bij en neem Gskill F2-6400PHU2-2GBZX of eventueel Gskill F2-6400PHU2-2GBHZ
je zal het je niet beklagen

eventueel verkoop ik de mijne, mocht je intresse hebben pm me maar
latjes zijn Patriot PC2-6400 Patriot Low Latency en rated at 800MHz 4-4-4-12 2.1v (dit lukt ook al op 1.95v)
ze doen 830MHz 4-3-3-4 @ 2.2v en 900MHz 4-4-3-4 @ 2.2v

Gothrek

Legacy Member
Willis zei:
lezen is in uw geval praktisch onmogelijk alsook ABN :)
sorry meneer de perfectie himself
khad mijn spatie verkeerd geplaatst
en ABN is nen muziek groep lul
de juiste term is AN

TiZon

Legacy Member
sheep zei:
leg op zen minst €45 bij en neem Gskill F2-6400PHU2-2GBZX of eventueel Gskill F2-6400PHU2-2GBHZ
je zal het je niet beklagen
wat is het verschil tussen de ZX & de Z ? 254EUR - 296 EUR

vinnieman

Legacy Member
ik zou gewoon voor de AM2 gaan, indien je je HD etc. al gekocht hebt (kan altijd), want anders vindek da ook maar zonde.

En anders w8en op conroe, volgens mij ( en vele anderen) zeker de moeite waard!
En dan zal uw systeem zoiezo wat beter zijn, omda we dan toch weer 2 maanden verder zitten.

Yank

Legacy Member
Thammels zei:
Dat is geldverspilling. Hij zegt dat hij nog 2 maand kan wachten ...

Hij heeft al voeding en HD :s
CPU en mobo kosten +- 150€, waarvan hij nog heel wat kan recupereren. En hij heeft dan zijn nieuwe pc meteen al.

vinnieman

Legacy Member
ni iedereen clockt over he:p, en dan ist ni de moeite ommer 42 euro extra voor neer te tellen. Ma tis goe dattet hier wel gezegd wordt!;)

SMa

Legacy Member
daarom zeg ik minstens ;)
PC2-6400 CL5-5-5-15 is trager dan DDR 400MHz CL2
PC2-6400 CL4-4-4-12 is dan weer sneller
Dit is zeker zen 45 euro waard.

Maar of het de moeite is voor het setje van €296 te nemen moet je zelf bepalen.

TiZon

Legacy Member
sheep zei:
daarom zeg ik minstens ;)
PC2-6400 CL5-5-5-15 is trager dan DDR 400MHz CL2
PC2-6400 CL4-4-4-12 is dan weer sneller
Dit is zeker zen 45 euro waard.

Maar of het de moeite is voor het setje van €296 te nemen moet je zelf bepalen.
dat van 254 dan maar :)

Iemand nog een idee over een degelijk mobo ?
EDIT; jaha geeft een witte pagina ??
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan