Archief - nieuwe config

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

screamer75

Legacy Member
ik zou mobo: ASUS A8N32-SLI Deluxe- s939 - Firewire/GLan/Sound

cpu: AMD Athlon64 X2 - 4200+ - s939 - Boxed

en graka: Asus RX1900XT 2DHTV - 512 Mb Tv-Out/2DVI - PCI-E

goede config? veel geluid?
zelf zou ik zalman 7700 op CPU zetten
ik heb ook 4 ram latten van 512, ddr 400mhz zouden die op het mobo passen?

iemand een ander voorstel, ik wel zo stil mogelijk systeem die zeer goede prestaties neerzet

Speciall

Legacy Member
wrom SLI?
geen weggesmeten geld aangezien je dan toch een ATI kaartje aanschaft?

screamer75

Legacy Member
welke zouk dan best nemen?
deze dan ASUS A8R32-MVP Deluxe - s939 - Xpress 3200?

Yank

Legacy Member
Goedkoper bordje dat ook nForce 4 chipset heeft: MSI Neo4 F(I), Gigabyte K8NF-9 of iets vergelijkbaar.

boostah

Legacy Member
tja met een ati kaart, ofwel geen 2 pcieslots (maar zouk ni aanraden, aangezien ati en nvidia beide ook physix gaan ondersteunen met een 2de lichtere kaart ipv enkel SLI of crossfire)
en het is altijd handig van moest je later upgraden er 2 te hebben + het is niet gezegd dat de ts altijd bij ati zal blijven

maar stil zal die config dus nooit zijn, de x1900xtx is om het zo te zeggen een straaljager in je kast, daar een andere cooler voor kopen lijkt me wel nodig, maar pas op die andere coolers presteren minder en overclocken zit er dan wel niet meer in

screamer75

Legacy Member
wilt iemand me dan eens een heel goeie config zeggen die zowel stil als als goed presteerd en deze config moet wel toekomstgericht zijn

screamer75

Legacy Member
juist maar cpu, mobo en graka buget ongeveer 1000€ en stil als als goed presteerd en deze config moet wel toekomstgericht zijn

screamer75

Legacy Member
zelf heb ik nu een 3.2-E intel processor maar deze begint wast traaf te worden, graka radeon 9800xt maar wanneer ik recon speel happert die awa, en mobo heb ik een p4c800 deluxe van asus

screamer75

Legacy Member
voor grafisch kaart mss deze MSI NX7800GTX-VT2D256E - 256Mb SLI 2DVI - PCI-E met zalman koeler

screamer75

Legacy Member
nieuw idee:
ASUS A8N-SLI Premium s939 - Firewire/GLan/Sound
AMD Athlon64 X2 - 4200+ - s939 - Boxed
MSI NX7800GTX-VT2D256E - 256Mb SLI 2DVI + zalman

KoeKaTsJoE

Legacy Member
mobo: MSI K8N neo4 fi of Asus a8n sli of Asrock 939sli32 sata2 (laatste is een zeer goed mobo)
cpu: AMD a64 4400+
graka: 7900gt of 7900gtx (maar geen 7800)

Davion

Legacy Member
Als ge nog een maand kunt wachten, doe dat en koop u dan een Conroe config :)

Anders:
MSI K8N Neo4-FI
AMD A64 X2 3800+
7900GT.

screamer75

Legacy Member
wat is het verschil tussen gt en gtx? is er veel verschil kwa geluid als je een zalman eropzet? die gt en gtx int algemeen maken die veel geluid? veel verschil tussen 256 en 512? ik heb al gehoord dat je veel games niet kunt spelen met een 512, klopt dit?

Jense777

Legacy Member
Prijs kwaliteit is de 7900GT 256 MB de betere van de 3. Wil je echte top dan ga je voor de 7900GTX 512 MB, al is de vraag wel of die 512 MB al zo nuttig is...

Vraag over het geluid kan ik niet beantwoorden, maar ik denk dat het merk tot merk is hoeveel lawaai de koeler gaat maken.

SF|.MoRPHeuS

Legacy Member
Het zal geen probleem zijn om games te spelen met een gfx-card met 512mb.
Ik vind ze enkel een beetje té duur. Weet niet of de prijzen al aangepast zijn van deze kaarten (ik vermoed van niet), maar imo is de 7900GT van gelijk welk merk de betere keuze. Iets trager wel dan de GTX-versie, maar wel een pak goedkoper en daarom interessanter.

Ik volg Davion's config, 3800+ ofwel 4400+, dat zijn de interessantste X2 - types

boostah

Legacy Member
dacht als ge effekens wacht, dat zowel ati en nvidia in prijs gaan zakken

ati komt namelijk eindelijk met tegenstand voor de 7900GT en zal zijn high end ook in prijs laten zakken, nvidia zal volgen (zo zijn de geruchten), he zou ook altijd kunnen dat ati nog een nieuwe high end kaart erbij smijt (sneller dan alles nu) maar die optie was slechts 'optional' op hun roadmap

oh en stop met voorkeur van graka altijd op te dringen, ts:
ati x1900xtx presteerd evengoed als de 7900gtx, de x1900xt iets minder (imho ni kopen koop dan voor 50 euro meer de xtx of gtx), 7900GT is prijs performance ubersterk, ati moet hierop nog met een antwoord komen (normaal nog deze maand, prijzen gaan ook zakken)

graka's zijn zo:
x1900xtx=7900gtx > x1900xt>7900GT (= 1900GT ma die bestaat nog ni :p)

duploxxx

Legacy Member
Davion zei:
Als ge nog een maand kunt wachten, doe dat en koop u dan een Conroe config :)

Anders:
MSI K8N Neo4-FI
AMD A64 X2 3800+
7900GT.

Davion, een man zoals gij die altijd en iedereen te hulp staat bij aankoop had ik toch niet verwacht dat ge in elke thread gaat zeggen als ge een maand wacht hebde conroe.... :naughty: vergeet het maar. als ge er zult vinden zal het op ebay zijn. de degelijke aantallen in winkels zulde nog wel wat langer op moeten wachten. je ziet nog steeds enkel A0 samples da wil dus zeggen uit R&D fabs, als ge weet hoeveel demand er zal zijn van grootleveranciers e.d. zal intel wel wat tijd nodig hebben om al aan die supplies te kunnen voldoen. reken maar september....

screamer75

Legacy Member
waarom Is de 4400 beter dan 4200? welke is de beste cpu koeler voor erop, kwa stilte? ni naar de prijs kijken
en scheelt dat nu echt zoveel de gt met de gtx, ik zit nu nog met een 9800XT, gaat dat veel daarmee schelen? en van hardeschijf is een mastor goed kwa geluid of is een ander merk beter?
vb Zalman CNPS9500-LED Socket 478/754/775/939/940 of Arctic-Cooling Freezer 64 5000+ S754/S939
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan