Archief - Nieuwe gamer pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DagothUhr

Legacy Member
Na zo een 2500 euro bij elkaar gespaard te hebben is het tijd voor een nieuw rig.

Ik vraag aan jullie dus wat en hoeveel :D
en ook waar :D

Ik ben dus van plan om naar de amd te gaan
en een sli setup te steken van 2 * 7800 gt
als case is het al beslist het wordt een coolermaster stacker black ed

laat u maar ne keer gaan,

ikzelf denk bij www.bytesatwork.be te bestellen

als er betere alternatieven zijn moogde het altijd vermelden

Oh en ik denk dak ook voor een watergekoeld systeem zal gaan...

Freaky 7

Legacy Member
www.snogard.de (langs autosnelweg als ge naar keulen rijdt)
www.computer-cash-carry.de (aken)

met deze laatste heb ik goede ervaringen, 2 winkels in aken, goede service, kunde via internet bestellen..

voor u systeem, kzou voor AMD dualcore gaan :D al veel goede dingen van gehoord

jannick werckx

Legacy Member
Waarom gade nu nog 2x 7800GT steken als ge voor paar euro meer 2X7900GT kunt steken als ik vragen mag ?
Ikzelf zou niet onmiddelijk voor SLI opstelling gaan maar dat is ieder zen eigen keuze natuurlijk.
En om een waterkoeling EN een SLI opstelling te steken .. kweet niet of ge dan nog deftige CPU gaat kunnen kopen met u budget.
Zal sewwes een editje doen met config waar ik voor zou opteren.


Jannick

Edit:


CoolerMaster Stacker No PSU. 135€
ASUS A8N-SLI SE S939 115€
AMD Athlon 64 X2 4400+ Processor S939 499€
2x 7900GT +- 650-700€
G-Skill PC3200 2-3-2-5 2x1024MB ZX 244€
WD 250Gb 16Mb SATA II WD2500KS 114€
Sound blaster X-Fi XtremeMusic 115€
NEC DVD rom drive DV-5800D Black 23€
NEC DVD +/- Rewriter 4551 Black OEM Labelflash 53€
Silverstone PSU 750W (komt binnenkort uit) geen idee wat hij zal kosten maar ik zet hier richtprijs van 200€

Totaalsom: om en bij 2200€

Dan hebt ge nog 300€ om uit te geven aan een waterkoelingsetje.

Prijzen van bij bytesatwork..

2.DIE.4

Legacy Member
AMD Athlon64 X2 3800+ "box" 2x512kB, 200 MHz FSB, S.939
sofort lieferbar
289,55 € 289,55 €

WD Caviar WD2500JS, 250GB 7200, SATA-II
sofort lieferbar
84,85 € 84,85 €

Laufwerk 1.44 MB,3.5" schwarz
sofort lieferbar
4,73 € 4,73 €

MSI K8N Neo4 Platinum, S939 NVIDIA Nforce4 Ultra, ATX
verfügbar ab 10.03.2006
112,48 € 112,48 €

2*1024MB DDR Corsair PC3200/400 CL 2,5 Corsair Valueselect Kit
sofort lieferbar
74,52 € 149,04 €

Benq DW1650 bulk schwarz DVD+-RW/+-R-Laufwerk IDE
verfügbar ab 10.03.2006
44,83 € 44,83 €

Acer AL 1916as-8ms 19", TCO99
sofort lieferbar
262,86 € 262,86 €

Summe: 948,34 €

Deze prijzen komen van www.hardwareversand.de
Voor de grafische kaart zou ik nog even wachten op de 7900GT.

Deze pc kost je dan ongeveer 1300€. Meer zou ik er eigenlijk niet aan geven. Miss zou je nog een 4400+ kunnen nemen, maar de meerprijs is aanzienlijk tov de 3800+ ...
Hij zal je zoiezo niet teleurstellen :)

jannick werckx

Legacy Member
@2die4 .. Als zijn budget 2500€ is dan probeert ge daar toch meestal het max uit te halen ?
Als hij een PC van 1300€ wou zou hij wel zeggen dat zijn budget 1300€ is .. toch ?

Jannick

2.DIE.4

Legacy Member
Ik vind dat het stomste wat je kan doen. Nu een pc kopen met alle laatste nieuwe snufjes en dergelijke ... De pc die ik voorstel kan de huidige games en applicaties perfect aan.
Hij heeft op deze manier nog 1200€ over om bijvoorbeeld volgend jaar een nieuwe videokaart te steken en het jaar daarop dan weer mobo + processor te vervangen. Veel beter voor de portemonnee me dunkt!

koendg

Legacy Member
Groot gelijk, ikzelf zou ook maximum 1500 euro aan een nieuwe pc uitgeven, meer uitgeven is gewoon zinloos :) , tenzij je natuurlijk een geldboom hebt :D

Decay

Legacy Member
Ja maar hij heeft 2500€ gespaard special voor daar mee een pc te kopen he :) Ale kbegrijp da wel dat dat voor u wat nutteloos lijkt om daar zoveel geld aan te geven. Maar als je nu niet overclocked en toch high-high-end prestaties wilt dan is het misschien normaal dat je 2500 euro wilt uitgeven aan een pc. Het kan ook een kwestie van lang voortkunnen met die pc zijn. Kvind het trouwens niet echt zo "schandalig" dat iemand boven de 2000€ wilt uitgeven aan een pc, tegenwoordig lijkt da een zonde ofzo hier.

DagothUhr

Legacy Member
thx voor al de replys,

die van jannick zou inderdaad mijn volgend systeem kunnen zijn,

de hard drive mag je laten vallen...

thx mannen

ah en de case word een thermaltake armor




EDIT

nog een paar vraagjes

Wanneer komt de 7900GT uit?

is pc3200 geen bottleneck?

en wa raden jullie aan voor een complete wc set?


kga ook wa ocen, moederbord is ervoor gemaakt gewoon :D

Yank

Legacy Member
- 7900gt eind maart - begin april
- PC3200 is goed genoeg, en die latjes kunnen ook wel wat hoger, 't is een goed 2GB kitje om mee te oc'en
- WC: 'k zou persoonlijk geen WC nemen, voor 40€ heb je goede, stille cpu-koeler, voor 5€ passief koelblokje voor mobo en 2x 30€ goede, stille koelers voor grafische kaart, maar als je toch wc wilt, kan ik je niet helpen (geen kennis van)
- 'k hoop dat je met mobo niet die Asus bedoeld, want dat is voor allesbehalve oc gemaakt, als je wilt oc'en zou ik de Asus A8N32-SLI Dlx of DFI Lanparty nF4 SLI DR nemen

dawN_-

Legacy Member
ik ga het eens aan de mensen duidelijk maken.:angry:
de X2 3800+ raad je aan aan een kerel die gata overclocken en dergelijke.
en je raad zeker geen x2 3800+ aan wnn je 2 7900GT's ga steken.

ten tweede.
als hij een buget heeft van 2500€ en hij vraagt een pc van die som ga je hebt toch geen pc van 1000€ aansmeren zeker ?? :ironic: :doh:

2.DIE.4
Ik vind dat het stomste wat je kan doen. Nu een pc kopen met alle laatste nieuwe snufjes en dergelijke ... De pc die ik voorstel kan de huidige games en applicaties perfect aan.
Hij heeft op deze manier nog 1200€ over om bijvoorbeeld volgend jaar een nieuwe videokaart te steken en het jaar daarop dan weer mobo + processor te vervangen. Veel beter voor de portemonnee me dunkt!

hij kan de applicaties aan maar voor hoelang ... een X2 4400+ en 2x7900GT gaan VEEEL langer mee als die 3800+ en die single 7900gt da jij samensteld.
als em SLI vraagt dan ga je hem toch geen andere brol aansmere. omfg was da nu :doh:

het systeem van Jannick Werckx is zeer goed.

CoolerMaster Stacker No PSU. 135€
ASUS A8N-SLI SE S939 115€
AMD Athlon 64 X2 4400+ Processor S939 499€
2x 7900GT +- 650-700€
G-Skill PC3200 2-3-2-5 2x1024MB ZX 244€
WD 250Gb 16Mb SATA II WD2500KS 114€
Sound blaster X-Fi XtremeMusic 115€
NEC DVD rom drive DV-5800D Black 23€
NEC DVD +/- Rewriter 4551 Black OEM Labelflash 53€
Silverstone PSU 750W (komt binnenkort uit) geen idee wat hij zal kosten maar ik zet hier richtprijs van 200€

aleen zou ik hier een X2 4800+ kiezen voor die 2 kaartje te trekken.

van die dingen krijg ik het eh, mensen aansmeren die ze niet gevraagt hebben en voor gespaart hebben. :ironic:

DagothUhr

Legacy Member
ik twijfel nog serieus over mn ram,
sommige mensen raden mij ddr2 aan
en een hogere pc dan pc3200

Yank

Legacy Member
DDR2 werkt niet met AMD, dus dat kun je al uitsluiten. En meer dan PC3200 heeft praktisch geen nut. Trouwens: die Gskill latjes kunnen makkelijk 250Mhz (=PC4000) doen.

dawN_-

Legacy Member
DagothUhr zei:
ik twijfel nog serieus over mn ram,
sommige mensen raden mij ddr2 aan
en een hogere pc dan pc3200

AMD64 ondersteunt geen DDR2 :)
koop een kitje van 2x1GB
PC3200 is ruim snel genoeg.
geen verschil in.

DagothUhr

Legacy Member
Thermaltake ARMOR Black with Window
NEC DVD +/- Rewriter 4551 Black OEM Labelflash
Sound blaster X-Fi XtremeMusic
AMD Athlon 64 X2 4400+ Processor S939
ASUS A8N32-SLI Deluxe S939
NEC DVD rom drive DV-5800D Black
G-Skill PC3200 2-3-2-5 2x1024MB ZX

Dit is hem,

dan alleen nog mn 2 x 7900 gt en its done

vraagje die cpu heb ik daar direct ne heatsink + fan bij?

kga geen wc nemen, da komt later

Yank

Legacy Member
- voeding?
- heatsink en fan zit bij CPU
- qua moederbord zou mijn voorkeur eerder naar de DFI SLI DR (eXpert eventueel) gaan, alhoewel die Asus ook niet echt slecht is

DagothUhr

Legacy Member
Voeding : Coolermaster Real Power 550W SLI (RS-550-ACLY) #21004

DagothUhr

Legacy Member
vraag ik me ook af,

kheb mn bestelling geanulleerd en es zien voor een andere voeding,

off topic : is het forum ook zo traag bij jullie?


en weet er iemand een winkel waar ik de 7900 gt kan kopen ? 2 x :D
bij tones hebben ze er maar eentje meer
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan