Archief - Nieuwe gfx kaart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

demon326

Legacy Member
Hallo allen,

Mijn ati 5870 V2(overclocked) heeft wat moeite om het BF3 framerate stabiel te houden bij veel actie op grote maps.

Gemiddelde heb ik 40-45 met drops tot 35 en 30. Dus niet bepaalde veel ademruimte....

Rest van pc:
I 2500k@stock
4GB ram
500W chieftec psu.
reso: 1920*1200
------------------

Ik heb maar plaats voor één kaart, dus crossfire/sli is geen mogelijkheid, ook moet deze nieuwe de moeite zijn tov mijn huidige.

Een ati 6950 haalt in BC2(min of meer zelfde engine) maar 5 fps meer, dat is dus een voorbeeld van niet de moeite :unsure: .

Budget: ~300 euro, onder de 350 blijven en merk maakt niet uit:p.

ATI

Legacy Member
Ik zou nog wat verder spelen als het nu is en wachten op volgende generatie videokaarten en anders proberen amd hd 6990 2dehands ofzo nvidia 580gtx ofzo.

Neoken

Legacy Member
GTX 570 vs Radeon 6970 and 6950 vs Radeon 5870 - All Overclocked Review - Bad Company 2

GTX570 en HD6970 zijn de beste kaarten die je voor uw budget kunt krijgen (tenzij je misschien tweedehands iets beters kan vinden), maar echt zoveel beterschap lijken die niet te brengen afgaande op de BC2 benchmarks. Al liggen die minima wel beduidend hoger. Dus allicht gaan uw drops enkele fps minder lager gaan, maar of dat de moeite is om 350 euro te investeren? Of je kan gewoon nog wat wachten op enkele BF3 benchmarks en zien of zo'n upgrade misschien toch de moeite zou zijn.

demon326

Legacy Member
Neoken zei:
GTX 570 vs Radeon 6970 and 6950 vs Radeon 5870 - All Overclocked Review - Bad Company 2

GTX570 en HD6970 zijn de beste kaarten die je voor uw budget kunt krijgen (tenzij je misschien tweedehands iets beters kan vinden), maar echt zoveel beterschap lijken die niet te brengen afgaande op de BC2 benchmarks. Al liggen die minima wel beduidend hoger. Dus allicht gaan uw drops enkele fps minder lager gaan, maar of dat de moeite is om 350 euro te investeren? Of je kan gewoon nog wat wachten op enkele BF3 benchmarks en zien of zo'n upgrade misschien toch de moeite zou zijn.


Het is daarom dat ik advies kwam vragen, het verschil is niet al te groot hé... Mss toch maar even op de nieuwe generatie van ati wachten :unsure:

ATI

Legacy Member
benny zei:
Het is daarom dat ik advies kwam vragen, het verschil is niet al te groot hé... Mss toch maar even op de nieuwe generatie van ati wachten :unsure:

Het is daarom dat ik afkwam met HD 6990 en 580gtx omdat de rest niet genoeg snelheidswinst is,maar deze zijn dan wel dik over uw budget dus ik zou wachten op volgende generatie.Ik ga dat trouwens ook doen wachten.:D

Nighthawk

Legacy Member
ATI zei:
Het is daarom dat ik afkwam met HD 6990 en 580gtx omdat de rest niet genoeg snelheidswinst is,maar deze zijn dan wel dik over uw budget dus ik zou wachten op volgende generatie.Ik ga dat trouwens ook doen wachten.:D
die 6990 is voor te beginnen al geen kaart die een gewone gamer koopt
die 580 wel maar ge moet er de nodige centjes voor neertellen en dat wil iedereen niet.

een 6950 lijkt mij de beste oplossing voor hem
ofwel beetje rondkijken in het te koop topic voor een 6970,daarvan heb ik er toch al een paar zien passeren

ATI

Legacy Member
Nighthawk zei:
die 6990 is voor te beginnen al geen kaart die een gewone gamer koopt
die 580 wel maar ge moet er de nodige centjes voor neertellen en dat wil iedereen niet.

een 6950 lijkt mij de beste oplossing voor hem
ofwel beetje rondkijken in het te koop topic voor een 6970,daarvan heb ik er toch al een paar zien passeren

wij zijn hier dan ook geen gewone gamers :D nee serieus nu ik weet het 6990 is meer iets voor als je eyefinity hebt.

Ik zou nooit van een 5870 naar een 6950 niet genoeg vooruitgang,wacht maar op de nieuwe kaarten ,allez je doe wat je wilt ,maar dat zal het beste zijn.

Portal

Legacy Member
speelt gij BF3 op high of op Ultra?
pas gewoon u instellinge een beetje aan zodat ge tog wat meer FPS krijgt waardoor die drop minder laag is ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan