Archief - Nieuwe goedkope voeding

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

christophevyvey

Legacy Member
Ik zoek een (goedkope) stabiele voeding van 350-400W met een 20-pins atx aansluiting en klassieke ATA aansluitingen voor de harde schijven.
:sop:
Voldoen de TAGAN Black 380W (60€)
en de ANTEC SmartPower2.0 350 Watt (62.5€),
of is er ander en beter (niet duurder)? :naughty:

SF|.MoRPHeuS

Legacy Member
dat zal zeker en vast voldoen.

Je kan ook eens kijken naar een lc-power 420W voeding : 20pins en ATA (€ 30 ongeveer bij jaha.be)

Tagan , antec, enermax en lc-power zijn hier zowat de meest aangeraden merken

christophevyvey

Legacy Member
Ik heb ook nog een Enermax Noisetaker 370W gevonden voor 66€.

Hoe zit dat trouwens met die 24pins connectoren? Soms moet je die blijkbaar afbreken om er een 20 pins van te maken? Gaat dit bij al deze voedingen?

Ik heb zeker ook 4 Molex-aansluitingen nodig voor 2 IDE schijven en 2 CD/DVD schrijvers

SF|.MoRPHeuS

Legacy Member
--> de tagan black heeft bv. mogelijkheid voor 20 of 24 pins connector
der zullen wel genoeg molexen zijn om 4 apparaten aan te sluiten, en dit op elke voeding die je koopt (bij m'n oude noname 300W voeding ook 4 molexen)

Check specificaties van de verschillende voedingen die je aanhaalt eens.

Ben je van plan voeding te gebruiken voor je hele systeem of enkel voor die 4 apparaten en beschik je dus reeds over een andere voeding voor de rest van je systeem?
Indien dat laatste, ga echt voor een goedkope voeding.
bv.: LC-Power 350W 12cm fan Revisie 2 €25 (jaha.be)

Indien het eerste :
bv.: LC-Power 550W Super Silent 12cm fan Black Edition Revision 2 €40 (jaha.be)

Sorry als ek hier iets fouts intyp, correct me if I'm wrong.

Maar als je zegt dat het enkel is voor je hd's en 2drives, dan zou ik het zo goedkoop mogelijk houden, alles kan dat trekken

christophevyvey

Legacy Member
SF|.MoRPHeuS zei:
Je kan ook eens kijken naar een lc-power 420W voeding : 20pins en ATA (€ 30 ongeveer bij jaha.be)

Deze heeft ventilator bovenaan, een daar heb ik geen gat voor in mijn case.
En zelf erin zagen is mss wa louche :wtf:

christophevyvey

Legacy Member
De voeding is ter vervanging van mijn oude falende Casemaster voeding van 350W, wegens uitvallen tijdens games. (Ik denk toch dat het daar aan ligt, want heb net extra koeling op VGA kaart gezet)

christophevyvey

Legacy Member
Oke ik ga voor de lc-power voeding. De decoupeerzaag staat al in aanslag. Muhah!

JackF

Legacy Member
LOL, geen decoupeerzaag nodig. Die fan richt je naar de binnenkant van de case toe

SF|.MoRPHeuS

Legacy Member
hopelijk was je op tijd met je raad JackF, anders zit die jongen met een onnodig gat in z'n case , goed voor extra koeling zekers ;)

christophevyvey

Legacy Member
ah das wel een teleurstelling :)
wel raar: warme lucht stijgt toch? worden die voedingen dan ni warm?

SF|.MoRPHeuS

Legacy Member
((Daarom ook dat er in (zo goed als) elke case een opening onder de voeding zit waar je outtake fan in kan plaatsen om de warme lucht uit je systeem te verwijderen, en bij sommige ook bovenaan de case zo een opening voorzien is.))

Lucht in de voeding zal direct verwijderd worden door die fan, die voeding zal altijd blijven werken, no problem.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan