Archief - Nieuwe grafische kaart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

oXy

Legacy Member
Mijn grafische kaart begeeft het af en toe. Het probleem heeft al eens op het forum gestaan, maar iedereen dacht dat ze gwn het begeeft.
Ik wil nu een nieuwe grafische kaart kopen, een niet al te dure. Voorla voor cs 1.6 en css en wet race games.
Mijn systeem is :
Amd athlon 2200+
512 mb + 256mb
5600 fx
A7N8x-E

Dat is het zowat.
Graag jullie advies.

SMa

Legacy Member
een niet al te duure?
daz nogal relatief he...

€80, €150, €200, ... ?

Jense777

Legacy Member
Iets erboven :p 6600GT 128MB +/- 160 EUR. Gaat wel een serieuze winst zijn.

nTFs

Legacy Member
Ga voor een tweedehands ATI Radeon 9700/9800 Pro.
Te vinden tussen 60 - 80 €.
Onder de 150 € is een Nvidia 6600 GT ook wel te vinden.

oXy

Legacy Member
Jense777 zei:
Iets erboven :p 6600GT 128MB +/- 160 EUR. Gaat wel een serieuze winst zijn.
welke winkel?

nTFs zei:
Ga voor een tweedehands ATI Radeon 9700/9800 Pro.
Te vinden tussen 60 - 80 €.
Onder de 150 € is een Nvidia 6600 GT ook wel te vinden.

welke winkel die 6600gt

SMa

Legacy Member
€130.00 - Sapphire X1600PRO 256mb DDRII TV-out/DVI AGP8x
€143.60 - Point Of View 6600 GT 128mb DDRIII RV-out/DVI AGP8x
€147.00 - Sapphire X1600PRO 512mb DDRII TV-out/DVI AGP8x

alle drie zijn goed

maar:
X1600 heeft 12Pipelines/ 6600gt heeft er 8
X1600 heeft hogere clockspeeds
Plus Radeon X1K series is een nieuwere technology

al zou ik persoonlijk niet de 512mb versie nemen
door de 128bit interface & DDRII
het grotere geheugen is zen geld niet waard
ook staat de 256mb versie hoger geclockt

Gothrek

Legacy Member
kvind een 6600gt toch al wat verouderd, is er niks beters voor die prijs?

boostah

Legacy Member
maar 6600gt doet het toch nog altijd beter in games, als het echt alleen voor gamen in is de 6600gt iets beter

maar probleem is de x1600pro, met 256mb ram is ddr2 ram, terwijl de 128mb versie ddr3 is en een pak sneller (x1600pro zou zwaar gelimiteerd worden door het geheugen) probleem is dat je van deze geen tot amper goeie reviews vind

krosmol

Legacy Member
Ja, de 6600 GT heeft sneller geheugen, 128 MB DDR3 t.o.v. 256 DDR2 van de X1600 PRO. In pure snelheid gaat de 6600 GT sneller zijn. Maar als je wat meer "eye candy" gebruikt komt de X1600 Pro beter uit de verf. Ook als je gaat kijken naar de shader 3.0. De 6600 GT heeft dit ook wel, maar kan dat daartegen niet aan. De X1600 Pro heeft daar niet zo'n problemen mee.
De 512 MB versie zou ik ook zekers niet nemen.
Als je voor een X1600 Pro zou kiezen, neem dan een Sapphire, is zeer stil.
Maar de 6600GT is ook een goede keuze voor dat budget (<150)

Yank

Legacy Member
In gebouwen mss nog beetje, maar vanaf je buiten bent en er veel gras is, gaat dat echt niet vlot draaien.

boostah

Legacy Member
idd voor oblivion zoude eigenlijk gewoon een nieuwe computer moeten kopen, met alles high-end, en dan moede nog tevreden zijn met buiten 40 a 45 fps minimaal

Insaniacx

Legacy Member
Voor oblivion heb je wel een hoop tweaks hoor. Gras een pak minder zetten doet al wonderen :). Een 6600GT gaat zeker genoeg zijnn als je niet teveel tralalala opzet.

Gothrek

Legacy Member
zet dan gewoon het gras af
kmoet wle zeggen, met grass vollen bak is het wel mooi

[F6]Ares

Legacy Member
Maakt het tegenwoordig nog uit van welk merk je welke kaart neemt ?

ik zie dat er voor die AGP 6600GT kaarten nog redelijk wat prijsverschil kan opzitten (143 euro tot 180 euro ... verschil van bijna 40 euro)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan