Archief - Nieuwe grafische kaart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Neoken

Legacy Member
Grappig. Ik zit hier ook nog met een 5770 en denk eveneens aan een 6950 upgrade.

Which Radeon HD 6950 1 GB Should You Buy? : The Radeon HD 6950 Sweet Spot: Five 1 GB Cards Rounded-Up

GIGABYTE HD6950 OC lijkt het niet slecht te doen precies in bovenstaande review. Maar daar zit je met 1 GB. Terwijl de Sapphire HD 6950 DIRT3 Edition eveneens prima reviews scoort, 2GB heeft, én maar een paar euro's meer kost.

ALTERNATE - HARDWARE - Grafische kaarten - PCIe kaarten ATI - SAPPHIRE Radeon HD 6950 DIRT3 Edition
ALTERNATE - HARDWARE - Grafische kaarten - PCIe kaarten ATI - GIGABYTE HD6950 OC

Denk dat beiden goeie keuzes zijn. Al ga ik eerst nog eens kijken naar wat 560Ti reviews.
ALTERNATE - HARDWARE - Grafische kaarten - Alle PCIe kaarten - MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC
Ziet er alleszins ook niet mis uit voor zo'n prijs.

sven311

Legacy Member
Neoken zei:
Grappig. Ik zit hier ook nog met een 5770 en denk eveneens aan een 6950 upgrade.

Which Radeon HD 6950 1 GB Should You Buy? : The Radeon HD 6950 Sweet Spot: Five 1 GB Cards Rounded-Up

GIGABYTE HD6950 OC lijkt het niet slecht te doen precies in bovenstaande review. Maar daar zit je met 1 GB. Terwijl de Sapphire HD 6950 DIRT3 Edition eveneens prima reviews scoort, 2GB heeft, én maar een paar euro's meer kost.

ALTERNATE - HARDWARE - Grafische kaarten - PCIe kaarten ATI - SAPPHIRE Radeon HD 6950 DIRT3 Edition
ALTERNATE - HARDWARE - Grafische kaarten - PCIe kaarten ATI - GIGABYTE HD6950 OC

Denk dat beiden goeie keuzes zijn. Al ga ik eerst nog eens kijken naar wat 560Ti reviews.
ALTERNATE - HARDWARE - Grafische kaarten - Alle PCIe kaarten - MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC
Ziet er alleszins ook niet mis uit voor zo'n prijs.

die kaart heb ik sinds 2 weken, een beest van een kaart , zeker omwille van de lage prijs. Daarom heb ik deze gekocht ook, ik draai crysis all maxed out met 60 fps,battlefield bad company 2 idem, far cry 2 ook, driver 70 fps... geen klagen over dus :) upgraden doe ik binnen een paar jaar wel maar de eerste jaren houdt die 560ti de recentste games wel bij ;)

RoyalSausage

Legacy Member
Vraag me wel af of die 6950 in mijn case gaat passen aangezien er misschien wat weinig plaats is door een scyte mugen 2 die er ook nog bij insteekt..

mdgf

Legacy Member
Een cpu-koeler zit aan de andere kant van het mobo hé, tenzij je echt een miniscuul (mITX) mobo hebt mag dat geen probleem vormen. De case kan inderdaad wel te klein zijn, dat moet je gewoon meten.

Neoken

Legacy Member
Denk dat ik voor de 560Ti Twin Frozer II/OC ga. Afgaande op de reviews presteert hij amper iets minder dan de 6950 (sommige games zelfs beter), maar is hij wel stiller, koeler en €40 goedkoper op alternate. Switchen van ati naar nvidia drivers zal wel minder fijn zijn, maar dat neem ik er bij.

SXe

Legacy Member
Als je een andere GPU steekt moet je sowieso je drivers veranderen :)

(Om conflicten te vermijden)

ATI

Legacy Member
Neoken zei:
Denk dat ik voor de 560Ti Twin Frozer II/OC ga. Afgaande op de reviews presteert hij amper iets minder dan de 6950 (sommige games zelfs beter), maar is hij wel stiller, koeler en €40 goedkoper op alternate. Switchen van ati naar nvidia drivers zal wel minder fijn zijn, maar dat neem ik er bij.

Das geen probleem menne,gewoon configuratiescherm alles weg van drivers van ati ,driver sweeper downloaden en opkuizen dan videokaart eruit nieuwe erin drivers downloaden en installen en tis in orde,heb zo nog nooit conflict gehad en ben van amd HD4850 naar nvidia 460gtx 1gb gegaan.

Twinturbo

Legacy Member
Neoken zei:
Denk dat ik voor de 560Ti Twin Frozer II/OC ga. Afgaande op de reviews presteert hij amper iets minder dan de 6950 (sommige games zelfs beter), maar is hij wel stiller, koeler en €40 goedkoper op alternate. Switchen van ati naar nvidia drivers zal wel minder fijn zijn, maar dat neem ik er bij.

Je moet dan ook wel goed vergelijken. MSI twinfrozr vs stock koeler gaat niet echt op.

Neoken

Legacy Member
Twinturbo zei:
Je moet dan ook wel goed vergelijken. MSI twinfrozr vs stock koeler gaat niet echt op.
Zeker, maar ik kijk hier ook wat naar de prijs/prestatie verhouding. 210 vs 250 euro... Dan lijkt me de 560Ti toch een iets betere keuze, niet?

Twinturbo

Legacy Member
Inderdaad ze zijn vergelijkbaar qua prestaties (single card). Als je echter later een 2de kaart wilt bijsteken (CF/SLi) dan ben je beter af met de 6950 (1 of 2gb).

Als je dit echter nooit van plan en heb je een beperkt budget dan kan je voor een gtx 560 ti gaan. De Twinfrozr is (afgezien van de Gigabyte SOC 1Ghz) de meest interessantste variant van deze gpu, zeker prijs/prestatie gezien.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan