Archief - Nieuwe Graphics Card

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

AccuCore

Legacy Member
mss ineens de kans om de boel op stelten te zetten een een stukje te overclocken en die 10-20% botleneck de NEK in te drukken? :d

**gewoon maar een idee he :p **

Trebby

Legacy Member
ocerclocked, niets voor mij :p nooit gedaan en niet echt geïntresseerd om dan toch een beetje betere kwaliteit te hebben terwijl de kaart nog geen jaar meegaat ofzo

-dawnz-

Legacy Member
met 1.4v en VF900 erop gaa je de 450core wel halen hoor ;)
momory is iets anders.
maar daar is het verschil tussen 1150 en 1200 kleiner als bij 425 en 450 :) :)

PineMangoes

Legacy Member
ThaMAN zei:
ocerclocked, niets voor mij :p nooit gedaan en niet echt geïntresseerd om dan toch een beetje betere kwaliteit te hebben terwijl de kaart nog geen jaar meegaat ofzo

1. Hij had 't niet over overklokken van je graka, maar van je cpu. Kwestie van je bottleneck wat de kop in te drukken ;)

2. Overklokken kan soms ferme verbeteringen geven. Een 50-tal Mhz meer op de core kan al 5-10 fps extra geven.

3. Je kaart gaat echt niet na een jaar stuk van wat te overklokken. De meeste kaarten zijn erop gemaakt om wat headspace te hebben in core- en memorysnelheid.

4. En ook al mocht het zo zijn, veel fabrikanten geven drie jaar tot zelfs levenslang (of dubbel levenslang in mijn geval :woohoo: ) garantie. Zonder biosmod kunnen die mannen niet weten of je je kaart overklokt hebt en krijg je gewoon een nieuwe in de plaats.

Trebby

Legacy Member
nuja, juist die gasten van die dollarshop mail gestuurt en ze zeiden dat er geen meer waren :s

weten jullie ergens waar ze rond een zelfde prijs verkrijgbaar zijn? 6800gt eh ;)


@PineMangoes: ik weet totaal niet hoe dat zou moeten dusja...tenzij er ergens een paar makkelijke tutorials staan begin ik daar niet aan :p

PineMangoes

Legacy Member
Normaal moet je dat wel met de drivers van je mobo kunnen, maar als dat niet lukt, lees de sticky in 't overklokforum es ;)

Trebby

Legacy Member
met bios enal?


en weet er echt niemand waar ik een 6800gt of 7800 kan halen :) liefst winkels die er in stock hebben zodat ik er vandaag, morgen of begin volgende week achter kan (regio Ninove-Aalst)

Trebby

Legacy Member
ik heb al een e-mail gestuurt, ze hebben er geen meer en krijgen er ook geen meer binnen.

Wel een 7600, is dat dan misschien een optie ipv de 6800gt of moet ik dan toch maar beter een 7800gs nemen? maar die is wel een pak duurder :(.

op dollarshop staat wel dat die 7600 krachtiger is dan de 6800 ondanks dat ze minder pipelines heeft maar doordat de clocksnelheid hoger ligt, is dit nu echt of enkel maar verkoopspraat?

Mette2

Legacy Member
Als ge graphics echt belangrijk vindt zou ik zeker voor die 7800GS gaan, 255€ bij dollarshop, daar kunde nie voor sukkelen.

Trebby

Legacy Member
plus 13€ voor verzending :p

en graphics belangrijk, tja, ik zou gewoon de laatste games willen kunnen spelen op het hoogste level van grafische detail, want nu kan ik zelfs games zoals Cycling manager niet eens zonder een lage framerate spelen, spel stottert altijd

en dan als die kaart toch zou gebottlenecked worden door m'n cpu, waarom dan zo een dure nemen:p

daarvan ben ik niet zeker, anders had ik al lang die 7800gs gehaald

Davion

Legacy Member
Als ge dat wilt zou ik toch investeren en dat geven voor die 7800GS.

Trebby

Legacy Member
ben hier nog maar eens, sorry als ik aan het zagen ben maar heb in het verleden al vaker slechte kopen gedaan waarvan ik dacht dat het echt goede dingen waren zoals deze kaart die ik nu momenteel heb en ik heb ook niet altijd het geld voorhanden om een duurdere koop te doen :)

goed, euhm, m'n vraag was nu of deze http://www.gainward.de/media/files/Specifications/6879_Ultra1980_TVDVI_256MB_datasheet.pdf kaart soms ook niet goed is ? mits er gezegd word dat m'n cpu de andere 2 kaarten (6800gt & 7800gs) toch zou bottlenecken, zou ik met deze kaart niet even goede prestaties krijgen dan met de 6800gt & 7800?

Trebby

Legacy Member
uppie :p

kga straks is rondrijden in de buurt, kun je me dan nog even zeggen snel welke dan goed zouden zijn? of in de buurt liggen kwa kwaliteit

7800gs, 6800gt
en die 6600 van gainward van hierboven, die ist dan clocksnelheid 525MHZ en memory clockspeed 950MHZ is die niet ook evenwaardig?

liefst snel antwoord want winkels sluiten en moet nog ver rijden eer ik een computerwinkel vind in de buurt :p

Mette2

Legacy Member
7800GS > 6800GT > 6600GT maar of bij die eerste 2 uw systeem ne bottleneck vormt durf ik niet zeggen, ken daar zelf ook eigenlijk nie zo veel van, misschien da iemand da hier eens kan uitleggen hoe je kan zien/berekenen of je systeem/cpu een bottleneck vormt voor je gfx kaart...

Trebby

Legacy Member
zou idd wel handig zijn

het verschil tussen de 6600gt en 6800gt is toch niet zo groot?

-dawnz-

Legacy Member
Davion zei:
Das immens groot hoor, 6800GT is echt wel een pak rapper.
true
6800GT heeft 256-bit bus
6600GT heeft 128-bit bus

in theorie kan er bij de 6800GT dubbel zoveel data door het geheuge als bij de 6600GT.

Trebby

Legacy Member
nuja, ze gingen zien of ze er één konden bestellen, nu afwachten :)

Davion

Legacy Member
Een 6800GT heeft ook 16 pipes, waar een 6600GT der maar 8 heeft, en een 6800GT heeft ook 6 vertex shaders, waar een 6600GT der 3 heeft ( of 4, maar ik dacht 3), dus in feite is een 6800GT op elk vlak dubbel zo rap, echter zulde dap as tegoei merken als ge wat detail op een deftige reso openvlamt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan