Archief - Nieuwe hhd, welke en genoeg plaats in pc?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Carrotman

Legacy Member
Met de nieuwste games die op komst zijn is het deze keer echt eens tijd om een grotere hdd aan te schaffen!
Ik heb momenteel een hdd van het merk Maxtor;
op C: kan 10GB en op D: ook.
Is dit nu 1 hdd of zijn dat er 2? Of kunnen die C: en D: gewoon op 1 hdd staan? Hoe kan ik dit controleren?
Ik heb niet echt veel verstand van pc's binnenin dusja..
De reden waarom ik mijn huidige hdd niet vervang is omdat wij een paar installatie cd's/codes kwijt zijn, oa. van windows, geluid, videokaart, ...

Ik had gedacht aan deze: http://www.pixmania.be/be/nl/36316/art/maxtor/diamondmax-plus-9-hard-di.html - Goede keuze?

DPL

Legacy Member
swel weinig koopt u nen WD 2500KS 16Mb Cache of de IDE versie met 8Mb

C: en D: kunnen partities zijn op eenzelfde schijf. Als ge wilt wete of da zo is maakt ge ff uw pc open en kijkt hoeveel erin zitte ;)

SF|.MoRPHeuS

Legacy Member
Tja, op zich is dat geen slechte schijf waar je naar linkt (ik heb toch nog nooit problemen gehad met maxtor) , maar me dunkt dat er commentaar op zal komen : meer uitval bij dit merk dan bij alle andere merken (en dat is al aangetoond naar 't schijnt).

Samsung, Seagate en Western Digital worden hier het meest aangeraden. Zoek de goedkoopste (winkels genoeg zou ek zeggen) en de grootte dat jij wil, en hou er ook rekening mee dat op deze moment de 200 - 250 gb hd's wel een zeer goede verhouding bieden wat betreft prijs per gigabyte.

Jouw vb.: 80 gb hd --> €55
codima.be : Seagate Barracuda 7200.7 200 Gb 7200 Rpm 8 mb --> € 96.00

Davion

Legacy Member
- Rechtsklik op Deze Computer > Eigenschappen > tabblad Hardware > Apparaatbeheer, kijk nu onder Schijfstations, als daar 1 HDD staat heb je 2 partities, als er daar 2 staan heb je 2 apparte schijven, ik vermoed dat je 1 HDD hebt met 2 partities.
- Kzou ZEKER een ander merk HDD pakken zoals WD/Seagate/Hitachi.

Enneuh, ge zijt echt wel sneller als ge uwe Windows op die nieuwe HDD dan zet, drivers enzo kunde wel downloaden, daar hebde de CD niet voor nodig.

Carrotman

Legacy Member
Ok, heb gecheckt wat je me zei Davion en 't is dus idd zo, 2 partities op 1 hdd. :)

cooly

Legacy Member
Volgens sommigen zijn maxtor hdd's niet echt betrouwbaar,davion? :P (crashen sneller dan andere)
Dus neemt ge beter geen maxtor.

DaMob

Legacy Member
Deze heb ik nu ook, maar is het normaal dat de hd (volgens hdtune) 72° wordt als hij volop in gebruik is? Maar als ik eraan kom is die totaal niet zo warm, ik schat maar 40° fzo.

Slayerbe

Legacy Member
wssl werkt die sensor ni goe
anders is da maar abnormaal warm ze :unsure:

DaMob

Legacy Member
Op aankoopfactuur staat: W.D. Caviar 200 Gb 7200rpm 8 Mb SATA II.

En nee geen koeling. Mijn case heeft nu wel niet echt een goede airflow, maar ik zegget, als ik eraan kom is hij helemaal niet zo warm.

DaMob

Legacy Member
Omhoog, zou het toch graag weten zodat men hd niet naar de zak gaat :).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan