Archief - Nieuwe HTPC/Gaming PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Peve

Legacy Member
Ben op zoek naar een goede HTPC/Gaming PC.

Bedoeling is om mijn film-bibliotheek te beheren en om Supreme Commander - Forged Alliance te spelen op de hoogste settings.
Vorige PC (Asus PQ5-E/Intel E8500/corsair 8GB 1066Mhz/ATI HD4870X2) kwam regelmatig te kort tijdens Supcom.

Ik heb op verschillende sites is één samengesteld maar aangezien mijn beperkte kennis over die dingen graag wat tips of commentaar.

Case: Antec Fusion Remote Max
Bluray: Samsung SH-B123L Reader
Voeding: Antec HCG750
Moederbord: Asus Sabertooth X58
Processor: Intel Core i7 970
Geheugen: 2x Kingston HyperX KHX1600C9D3K3/12GX
Harddisc: Seagate Barracuda ST310005N1D1AS-RK 1TB
Grafisch: Asus ENGTX580 DCII/2DIS/1536MD5
Software: Windows 7 Ultimate NL 64bit

Thanks.

Nighthawk

Legacy Member
moederbord kan veel goedkoper (asus p8p67 ) en cpu neem je beter i5 2500K
12gb ram is te veel , neem 8gb valeuram 1333 goedkoper en maakt helemaal geen verschil uit

en qua harde schijf mss beter even afwachten en voortdoen met een schijf die je nog hebt, door de overstromingen in thailand zijn ze 2 tot 3 maal in prijs gestegen

mdgf

Legacy Member
Ter verduidelijking: een i7 970 is een verouderde cpu, bovendien is een i7 neits meer dan een i5 met hyperthreading, daar games geen HT ondersteunen is een i7 voor u dus gewoon een i5 waar je 100€ teveel voor hebt betaald.

Case: daar kun je geen high-end gaming systeem insteken zonder plaatstekort te hebben of koelingsproblemen denk ik.
Htpc en high-end gaming in 1 is in mijn ogen belachelijk:
Een htpc moet zo weinig mogelijk verbruiken, zo weinig mogelijk plaats innemen en zo stil mogelijk zijn, een gaming systeem doet net het tegenovergestelde in extreme zin. Ik kan me toch ook niet inbeelden dat je dat deed met een systeem met 4870x2.

Je kunt natuurlijk wel uw gamingsysteem gebruiken als mediacenter, maar in een kastje naast de tv? Dat zie ik mezelf toch echt niet doen.

GPU: 2x6950, VEEL (50-100% sneller) beter en kost niet veel extra.

Voeding: kan beter en goedkoper, iets als een xfx core 650W bijvoorbeeld.

Waar is uw SSD (met zo'n budget...)?

HDD en RAM zie #2

Mobo: Gigabyte Z68X ud3h
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan