Archief - Nieuwe medion

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

r1sthebest

Legacy Member
camino zei:
Ik raad de ts zelf een pc in elkaar te late steken, geen medion kopen.

Héel erg bedankt, maar mijn besluit staat vast. Zaterdag ga ik deze halen samen met de monitor.

phate_13 zei:
Wat een argumentatie. Amai jong. Geef jij hem dan de 200 euro die het hem extra kost?

;)

Het enig wat ik nog zou willen doen is er direct een Crucial M4 SSD in plaatsen. Maar ik ben bang dat ik niet genoeg op de hoogte ben van zo iets.
Ik heb al op verschillende site's zitten kijken hoe het juist moet, maar ben niet zeker of het zal lukken hoor. Mocht er zich echter iemand geroepen voelen om mij daar een beetje hulp bij te bieden is dit steeds zéér welkom :bow:
Het installeren zal geen probleem zijn denk ik, maar om de win7 over te zetten op de SSD en daarna alles te configureren zoals het hoort :confused: En wat doe je dan met uw originele HDD? Moet je die dan formatteren? Ik ben dus echt nog een leek hé! :doh:
Ik zou eigenlijk eens alles stap voor stap willen weten, zodat ik geen fout bega :s

mdgf

Legacy Member
Je doet de case open, steekt er de ssd in, sluit die aan (liefst op een S-ATA III poort, maar de kans zit er wel in dat die er niet gaat zijn, dan neem je gewoon een S-ATA II poort) en start de pc op.

Je gaat naar de BIOS en zet de SSD op AHCI ipv IDE (zoek en je zult wel zien wat ik bedoel).

DVD windows insteken (zal niet bij de pc zitten, maar je kunt wel de key gebruiken die op de case zal plakken in combinatie met gelijk welke windows7 dvd/iso (op usb)).
Bij de installatie van windows formatteer je je ganse hdd en installeer je windows zelf op de ssd.

phate_13

Legacy Member
Het beste is om gewoon windows 7 "from scratch" te installeren op de ssd ipv over te zetten, op deze manier heb je ook geen "bloatware" (= de vele software die standaard op je pc staat, die je echt niet nodig hebt) op je pc staan. Je kunt hiervoor oftewel een recovery cd gebruiken als deze meegeleverd is, oftewel mag je gewoon windows downloaden, op een dvd of usb zetten, en dan installeren met de key die je op je pc geplakt vind.

Daarnaast moet je inderdaad nog aan denken van een paar extra dingen te installeren natuurlijk.
- Op ninite.com kun je heel gemakkelijk het grootste deel van de nuttige programma's terugvinden en worden op zeer gemakkelijke wijze geinstalleerd.
- Een office-pakket. (Word, powerpoint, ...)
- Drivers van de grafische kaart.
- Dx11
- Drivers van je moederbord (vind je normaal meegeleverd, en desnoods op de site van het moederbord, mogelijks de site van medion, dat weet ik niet.)

En ik geloof dat dat alles zou moeten zijn.

r1sthebest

Legacy Member
Ah dank u!:niceone:
Ik kan dus niet de "recovery" DVD gebruiken die erbij geleverd wordt? En ik had ook al gelezen om een image te maken van degene die nu op de HDD staat of hem te clonen? Is dit gebruikelijk? En te doen voor een leek?


Ik was eigenlijk te vroeg, en had Phate_13 zijn antwoord nog niet gezien

mdgf

Legacy Member
Die recovery dvd is wss in combinatie met een recovery partitie, dat gaat niet lukken en dat wil je ook gewoon niet (al die nutteloze en vertragende bucht die standaard op merkpc's staat :puke:).

Klonen: Kan wel, maar dan moet je nog in je register prutsen ivm AHCI en dan zit je wederom met de bloatware.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan