Archief - nieuwe mobo, voeding

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

m@rle

Legacy Member
goeiendag.

mijn systeem ziet er zo uit --> http://specs.tweak.to/8321

en mijn voeding en mobo zijn dringend aan vervanging toe :)

met welke voeding ben ik het beste? en hoeveel watt zou ik minstes moetten nemen?

mobo welk moederbord dat met met mijn systeem werkt?

elke tip is welkom, want ik ben een groote leek op het vlak van hardware.
hoeveel zo dit kosten?

alvast bedankt, alle commentaar is welkom, beter teveel, te weten dan te weinig en daardoor een domme koop doen.

ik ga zelf deze hardware installeren, wat niet echt een probleem ga zijn (volgens mij toch :), heb een enige ervaring :) ).
maar als er ergens al in een thread of een site extra uitleg is, is dit ook altijd welkom.

Yank

Legacy Member
- voeding: voor juist die config: 300-350W van goed merk (Antec, Tagan, Seasonic, Silverstone, Enermax,...), maar als je voeding ook bij nieuwere pc wilt gebruiken: 450W of meer, ook van goed merk
- moederbord: bij voorkeur Intel chipset (865/875 in dit geval voornamelijk), voor S478, met AGP en DDR

Davion

Legacy Member
Kzou niet upgraden, ofwel voeding met graka, maar beter direct voor PCI-E config gaan.

m@rle

Legacy Member
ik heb er ook al aan gedacht.

maar nog een nieuwe graka erbij zou wel iets te duur uitkomen.
en als'k alles wil doen, dan ook nog een nieuwe proccesor (amd)

dan gaat het wel veel begingen te kosten.
of enkel een nieuwe voeding.
dat gaat toch al veel doen :), of ga ik daarvan niks merken?

m@rle

Legacy Member
bestaat er soms geen moederbord, met pci(-e) en agp.

of je hebt toch zo'n connectors, die agp overzetten naar pci.
of trekt dat op nietveel?

agp bestaat zeker niet meer binnen 2 jaar?

the_vee

Legacy Member
Zo'n Mobo bestaat, Asrock heeft er zo, AGP & PCI-E en DDR & DDRII

Maar ik weet niet of ze compatible zijn met S478

775 en 939 wel allesinds

Davion

Legacy Member
- Dat bestaat alleen voor Socket939, de Asrock DUAL SATA2.
- Treks op niets.
- Wss niet.

SliverEagle

Legacy Member
Davion zei:
- Dat bestaat alleen voor Socket939, de Asrock DUAL SATA2.
- Treks op niets.
- Wss niet.


bestaat wel voor socket478 http://de.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2=12&l3=0&model=942&modelmenu=1


Maar ik heb namelijk ook wat raad nodig voor een nieuwe mobo te kopen

voor 2de pc beetje sneller te maken, mag ni teveel kosten +- 60€
Heb nieuwe cpu gestoken in ander pc nu wil ik die cpu in 2de pc steken maar mobo ondersteundt het niet.

CPU is Intel P4 Prescott 2,8A GHz/Sockel 478/533 FSB/1 MB

welke mobo kan ik daar best voor nemen ?

ik had gedacht één van deze 2

MSI 865PE Neo2-P Platinum Edition

MSI 865PE-V2

Die Intel® 875P chip zal nie zoveel beter zijn als Intel® 865PE ?

Andere voorstellen zegt het maar ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan