Archief - Nieuwe pc kopen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Davion

Legacy Member
RAID1 is gewoon een kopie, das ook wel vrij extreem, maar als ge echt met belangrijke data zit, kan dat handig zijn.

duploxxx

Legacy Member
Davion zei:
RAID1 is gewoon een kopie, das ook wel vrij extreem, maar als ge echt met belangrijke data zit, kan dat handig zijn.

klopt volledig, maar als het geen degelijke controller is of zelfs software matig is uw systeem er heel wat resources mee kwijt.

beter een scheduled copy van belangrijke folders op een andere schijf zetten

HitenMitsurugi

Legacy Member
Beter antec case met niet-antec power supply imho. Antec maakt een paar supercases, maar van hun psu's zijn de meeste niet te spreken.

X2 4000+ met die arctic freezer 64 pro idd

Als je toch met het budget zit, beter voor de X1900XT(X) gaan dan de 7900GTX.

-Timo-

Legacy Member
HitenMitsurugi zei:
Beter antec case met niet-antec power supply imho. Antec maakt een paar supercases, maar van hun psu's zijn de meeste niet te spreken.

X2 4000+ met die arctic freezer 64 pro idd

Als je toch met het budget zit, beter voor de X1900XT(X) gaan dan de 7900GTX.
Goe bezig :s
Antec psu's zijn toch bekend om hun kwaliteit :s
Als ik zou mogen kiezen uit 7900GTX of x1900xt(x) dan weet ik het toch wel hoor (eerste dus he ;))

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Niets mis met Antec als PSU.
Kwn wie bij jou "de meeste" zijn zu.

Davion

Legacy Member
@duploxx: True, daarom dat ik hier elke week een backupje van de belangrijkste bestanden maak op mijn CD-RW; natuurlijk als ge echt ALLES wilt, kan een RAID1 soelaas bieden.

@HitenMitsurugi: Antec PSU's zijn zowat de beste PSU's die je kan hebben.
En kzou begot niet weten waarom een X1900XTX hoor, de 7900GTX is even rap, verbruikt een pak minder, loopt koeler en heeft geen tornado-koeler (met het lawaai) nodig om hem koel te houden...

PineMangoes

Legacy Member
Davion zei:
@duploxx:
En kzou begot niet weten waarom een X1900XTX hoor, de 7900GTX is even rap, verbruikt een pak minder, loopt koeler en heeft geen tornado-koeler (met het lawaai) nodig om hem koel te houden...

HDR+AA, HQAF en een betere futureproofness mss? ;)

Davion

Legacy Member
HDR+AA? gebruikt dat eens samen.. ge komt niet boven de 40fps uit, niet vloeiend genoeg, dus ook niet echt de moeite. Van HQAF, wa ziede daarvan? Als ge in nen shooter bezig zijt? Ok, als ge 2 foto's 5 minuten bekijkt van ne reviewsite dan klopt da idd, dan is da schoner, maar merkte da?

Als ge futureproof wilt zitte moet ge op de nextgen wachten.

PineMangoes

Legacy Member
Mja, je kan wachten tot de ijskappen smelten ook é... HDR+AA kan een X1900XT(X) toch echt wel aan heb ik de indruk, zelfs in Oblivion (dus zeker in FarCry of SC:CS of wat er anders nog HDR ondersteunt). Beide kaarten hebben hun voor- en nadelen, mocht ik moeten kiezen kzou 't ook niet weten...

Vasiel

Legacy Member
Davion zei:
HDR+AA? gebruikt dat eens samen.. ge komt niet boven de 40fps uit, niet vloeiend genoeg, dus ook niet echt de moeite. Van HQAF, wa ziede daarvan? Als ge in nen shooter bezig zijt? Ok, als ge 2 foto's 5 minuten bekijkt van ne reviewsite dan klopt da idd, dan is da schoner, maar merkte da?

Als ge futureproof wilt zitte moet ge op de nextgen wachten.


en hoe lang moette we dan nog wachten op de next gen ?

Vasiel

Legacy Member
wat is er dan eigenlijk zo speciaal aan tegenover de hardware van nu ? Komen er dan ps3 grafix en beter ofzo ? en wat is dan het onderdeel dat de grote verandering gaat doormaken , de cpu de grafische kaart of iets anders ?

Davion

Legacy Member
Dan komt DirectX10, en prolly ook de hardware, gaat zeker een heel pak mooier zijn. Graka vooral.

Vasiel

Legacy Member
Davion zei:
Dan komt DirectX10, en prolly ook de hardware, gaat zeker een heel pak mooier zijn. Graka vooral.

Maar de cpu zal toch niet zo snel een verandering meer doormaken ? Ik bedoel de nieuwe van intel moet nog komen .

koendg

Legacy Member
Je kan natuurlijk blijven wachten he... Ik zit met hetzelfde probleem, ik ga denk ik mijn volgende pc kopen als conroe er is :), dan kijke naar Amd vs Intel prestaties. En grafische kaart, als je echt DX10 wil (wat volgens mij wat overhyped is), kan je nu een mid-range graka kopen, anders neem je gewoon een zware 3d-kaart :)

Vasiel

Legacy Member
koendg zei:
Je kan natuurlijk blijven wachten he... Ik zit met hetzelfde probleem, ik ga denk ik mijn volgende pc kopen als conroe er is :), dan kijke naar Amd vs Intel prestaties. En grafische kaart, als je echt DX10 wil (wat volgens mij wat overhyped is), kan je nu een mid-range graka kopen, anders neem je gewoon een zware 3d-kaart :)


Naja er zit geen haast bij ik moet toch wachten tot na de vakantie eer ik me geld heb :d Maar ik wil ookwel voor een conroe configje gaan , maar ik wel ff zeker zijn da ik daar binne een half jaar geen spijt van ga hebben . ook zit ik met het probleem welke 3d kaart ik zou moette halen .

Davion

Legacy Member
Als ge het verschil tussen S939 en AM2 bekijkt, het is niet groot idd, en ook niet zo toekomstgericht, maar wel nieuwer dus kzou zeker AM2 preferen, echter Conroe gaat volgens mij nog een stuk interessanter zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan