Archief - nieuwe pc voor bf3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

azertyalex

Legacy Member
Ja, heb ik net gedaan, toch bedankt :)

is hetgene wat laurievl aanbeveelt nu goed of niet want als ik de reactie van mdgf lees is het niet de 6950 1GB maar de 6950 2GB die hier getest word

"Ik heb geen idee hoe zwaar bf3 is/gaat worden, en omdat ik zelf zelden games speel moet ik voor bfbc2 afgaan op gpu reviews dus voor een 6950:
http://www.guru3d.com/article/radeon-6950-6970-review/22
50fps met een zwakkere cpu op 1900x1200 met serieuze aa/af en alles max, geen enkel probleem dus."

als ik hem in elkaar steek kan ik dat normaal gezien met mijn oom doen, die deed dat vroeger ook en gamede op cod2 enzo, redelijk grappig als je een veertig jarige man ventjes ziet afknallen op de computer (IK HEB ER NIETS TEGEN, LAAT DAT DUIDELIJK ZIJN!).
is er iets dat ik zeker moet weten? Als ik deze samenstelling koop, heb ik dan alle kabels enzo? ik heb eens een computer in elkaar gestoken maar dan stonden de drivers erop, dus letterlijk gewoon componenten op juiste plaats, en kabeltjes conecteren... en dan klaar in het stopcontact en hij werkte, man ik was blij :)
nu zou ik begot niet weten hoe ik dan die drivers erop moet zetten, graag wat tips ;)

en oja, kan ik dan de 2500k niet overklocken met "mijn" mobo

ik heb ook nog een andere samenstelling, zeg me als hij goed is:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[225309]=1&product[241545]=1&product[7505]=1

hallo ???

laurievl

Legacy Member
6950 2gb of 6950 1gb is bijna geen verschil in prestaties , wel als je ze in CF gaat gebruiken ;) ik heb de 1gb en heel tevreden van :) Die setup van azerty lijkt sterk op het mijne dat hier momenteel staat te draaien ;) enkel die graka en mobo is anders maar veel verschil zal dit niet geven ..

die 2500k is overklokbaar op P67 of Z67 mobo's dus ja overklokbaar ;)
ik heb de asrock P67 pro3 b3 :) voeding is prijs/kwaliteit top !
de cpu-koeler heb ik nog niet uitgetest met oc'en maar op dit moment draait mijn cpu op 33-34°C wat volgens mij goede resultaten zijn :)

de prestaties :

GTA IV op 1980x1080 en alles op high = 35/42fps
Crysis op 1980x1080 en bijna alles op very high = 35/40fps
Dirt 3 op 1980x1080 en ultra = teveel fps :p (niet zo een zwaar spel volgens mij want heeft er totaal geen moeite mee ;) )

voor de montage is het niet moeilijk , kom eens aan de aarding van je stopcontact voor geen statische elektriciteit op te wekken en er zitten genoeg onderdelen bij voor alles mooi en netjes te monteren. Eén nadeel is dat het kabelmanagement niet echt makkelijk is maar dat zijn details ;)

ik ga wel nog een fancontroller inclusief 2 casefan's bijkopen voor boven en aan de zijkant. Heb zelf al één bijgestoken van voor maar de airflow is nog niet wat het moet zijn vind ik.

Veel succes er mee ;)

+ heb gezien dat je cpu + koeler + geheugen montage hebt geselecteerd, geloof mij dat het echt niet moeilijk is :) cpu plaatsen is niets, dan klik je het ram erin wat een kind van 5j kan en dan de koelpasta aanbrengen (een klein beetje) en ik heb dan met de achterkant van een cuttermes zachtjes opengesmeerd , en dan die cpukoeler erop die je enkel met 4 klikken moet monteren en klaar is de cpu + cpukoeler ;)

Psy

Legacy Member
niet dat ik de topic will ontsporen maar wou niet nog eens een extra topic hiervoor maken;

ik zat te denken om binnenkort ne i7 2600k te halen, 4gb ddr3 1600 & een nieuw mobo (p67 pro b3 wss), omwille van budget zou ik m'n huidige videokaart (sapphire 4850 512 dualslot) nog steeds behouden, zou dees deftig genoeg zijn om ietwat met details op 1680*1050 (22" wide native res) te kunnen gamen?

zou die 4850 na een tijke wel vervangen.
OCZ V3 SSD zit er ook al in, dus qua performance zou toch enkel die gpu de bottleneck mogen vormen.

veronderstel ook wel dat m'n TAGAN 500W nog wel oké zal zijn om die setup te trekken?

laurievl

Legacy Member
die 4850 is toch wel een mindere kaart veronderstel ik dus misschien ipv van een i7 2600k en 4gb ddr3 1600 zou je beter een i5 2500k en 4gb ddr3 1333mhz nemen wat ongeveer dezelfde prestaties zal weergeven en prijs/kwaliteit veel beter uitkomt en waardoor je al een beetje geld hebt voor een betere gpu ;)

mdgf

Legacy Member
Commentaar daarop:
(Ik ga ervanuit dat je nooit crossfire gaat steken?)
Cpu en koeler monteren doe je gewoon zelf (evt betere koelpasta kopen), als cpu koeler zou ik sebiet de scythe mugen 2 nemen, als voeding neem je de xfx core 450, 600W is véél te veel voor 1 6950/560ti.
Case zou ik gewoon veranderen naar een antec one hundred en die case fan laten vallen, ofwel die case houden maar kijk dan wel of dat een deftige fan is, want voor dat geld kun je een scythe s-flex/slipstream kopen die zeker goed is.

Mobo indien je geen pci sloten nodig hebt: ASRock P67 Pro3 SE @ Azerty

ik zat te denken om binnenkort ne i7 2600k te halen
Waarom een i7 en geen i5? Toch niet om te gamen hoop ik, want in games is de i5 EXACT even snel als de i7 (een i7 is een i5 met hyperthreading, in programma's die geen HT gebruiken (98% van alles) zijn ze dus exact even snel indien zelfde architectuur en gelijk geklokt.
4gb ddr3 1600
Idem hier, voor gaming is er geen enkel verschil tussen 1333MHz en 1600MHz.

azertyalex

Legacy Member
mdgf zei:
Commentaar daarop:
(Ik ga ervanuit dat je nooit crossfire gaat steken?)
Cpu en koeler monteren doe je gewoon zelf (evt betere koelpasta kopen), als cpu koeler zou ik sebiet de scythe mugen 2 nemen, als voeding neem je de xfx core 450, 600W is véél te veel voor 1 6950/560ti.
Case zou ik gewoon veranderen naar een antec one hundred en die case fan laten vallen, ofwel die case houden maar kijk dan wel of dat een deftige fan is, want voor dat geld kun je een scythe s-flex/slipstream kopen die zeker goed is.

Mobo indien je geen pci sloten nodig hebt: ASRock P67 Pro3 SE @ Azerty

kan ik dan met dit mobo wel ooit crossfire steken of sli?
over die samenstelling van cpu+....., een computer heb ik ook wel eens samengesteld maar ik dacht dat de winkel dan gewoon alles zelf zou samenstellen, niet goed gelezen denk ik. :S

en als ik een graka koop liefst ook met HDMI want mijn scherm heeft geen DVI ingang, ik heb hier wel een kabel liggen die van DVI naar HDMI gaat dus tis geen ramp.

mdgf

Legacy Member
kan ik dan met dit mobo wel ooit crossfire steken of sli?
Dat gaat, maar dan zou je beter de p67 Extreme4 nemen en je hebt een zwaardere voeding nodig.
een computer heb ik ook wel eens samengesteld maar ik dacht dat de winkel dan gewoon alles zelf zou samenstellen, niet goed gelezen denk ik. :S
Das echt niet moeilijk en net het leukste van een nieuwe pc :p.
https://www.beyondgaming.be/archive/hardware.21/computer-zelf-in-elkaar-steken-doenbaar.801537

Er zit HDMI op een 6950 :). (En 2xDVI en 2xm-DP)

azertyalex

Legacy Member
tword wel duurder en duurder zunne
heb nu nog maar 500 eurootjes, an tword al duurder

Twinturbo

Legacy Member
- Wat is je budget?
- Wil je later overklokken?
- Wil je later nog een 2de kaart in crossfire/sli steken?
- Moet er windows 7 64 bit bijzitten?
- Kan je de PC zelf in elkaar steken of wil je dit (voor een meerprijs) door de winkel laten doen

Beantwoord dit eens en dan kunnen we gerichter helpen.
Want als je van budget gaat veranderen kunnen we bezig blijven...

azertyalex

Legacy Member
budget rond de 750 liefst minder
overklocken niet direct maar misschien toch goed
een tweede kaart zou ik ook graag kunnen of wel later gewoon een nieuwe
windows 7 niet, ik heb een student license
de pc kan ik zelf in elkaar steken met mijn oom.

Twinturbo

Legacy Member
Azerty

Totaal €757,58 inclusief levering.

Heb de cpu koeler eruit gelaten aangezien je toch niet direct gaat overklokken.
Moederbord met meer opties ingezet en betere kast + slechts 4Gb ram zodat je binnen het budget blijft.

Psy

Legacy Member
mdgf zei:
Commentaar daarop:
(Ik ga ervanuit dat je nooit crossfire gaat steken?)
Cpu en koeler monteren doe je gewoon zelf (evt betere koelpasta kopen), als cpu koeler zou ik sebiet de scythe mugen 2 nemen, als voeding neem je de xfx core 450, 600W is véél te veel voor 1 6950/560ti.
Case zou ik gewoon veranderen naar een antec one hundred en die case fan laten vallen, ofwel die case houden maar kijk dan wel of dat een deftige fan is, want voor dat geld kun je een scythe s-flex/slipstream kopen die zeker goed is.

Mobo indien je geen pci sloten nodig hebt: ASRock P67 Pro3 SE @ Azerty


Waarom een i7 en geen i5? Toch niet om te gamen hoop ik, want in games is de i5 EXACT even snel als de i7 (een i7 is een i5 met hyperthreading, in programma's die geen HT gebruiken (98% van alles) zijn ze dus exact even snel indien zelfde architectuur en gelijk geklokt.

Idem hier, voor gaming is er geen enkel verschil tussen 1333MHz en 1600MHz.

merci voor de info, zal dan wel een i5 pakken, scheelt redelijk in prijs.
voor het prijsverschil tussen die 1333 & 1600 moe ik het wel niet laten dus daar zal ik wel bij blijven.
enige tips voor een deftige gpu die niet te hoog in prijs gaat? +/- 150eur, voorkeur ati maar doet er niet zoveel toe, ben enkel niet zo goed meer mee qua verschillen in die nvidia modellen tegenwoordig.

azertyalex

Legacy Member
Twinturbo zei:
Azerty

Totaal €757,58 inclusief levering.

Heb de cpu koeler eruit gelaten aangezien je toch niet direct gaat overklokken.
Moederbord met meer opties ingezet en betere kast + slechts 4Gb ram zodat je binnen het budget blijft.

Ok, dit zal het waarschijnlijk worden. Tegen oktober heb ikzelf al80€ meer. Miss zijn prijzen al gezakt en koop ik 8 gig ram. Kan ik met 4 gig ook 64 bit installeren?

Yank

Legacy Member
Als je in oktober pas gaat kopen, kom je beter een weekje op voorhand nog eens terug, hardware verandert behoorlijk snel.

joa_111

Legacy Member
ten eerste battlefield 4 life :)

en ten tweede moet je toch minimum kijken voor een gtx 4xx of een gtx 5xx graka van Nvidia aangezien dx11 noodzakelijk is :)
en dat koppelen aan een i7 of een i5 dat moet of zal bf3 toch goed laten draaien
voor ram bwa 6 GB is meer of genoeg zou ik zo zeggen zelf 4 GB is al voldoende

Minimum requirements for Battlefield 3

OS: Windows Vista or Windows 7
Processor: Core 2 Duo @ 2.0GHz
RAM: 2GB
Graphic card: DirectX 10 or 11 compatible Nvidia or AMD ATI card.
Graphics card memory: 512 MB
Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version

azertyalex

Legacy Member
Yank zei:
Als je in oktober pas gaat kopen, kom je beter een weekje op voorhand nog eens terug, hardware verandert behoorlijk snel.

Zal ik doen. Waarschijnlijk nog niet zoveel veranderd, maarja bv amd bulldozer komt uit enzo

joa_111

Legacy Member
wel je hebt tot 27-10-2011 because then all battlefield hell break loose :)

DanielG

Legacy Member
joa111 zei:
en ten tweede moet je toch minimum kijken voor een gtx 4xx of een gtx 5xx graka van Nvidia aangezien dx11 noodzakelijk is :)

Je weet toch dat de AMD HD 6950 ook DX11 ondersteund. Je moet niet minimum een Nvidia-kaart insteken... AMD-kaarten ondersteunen ook DX11 (niet allemaal ntrlk)

joa111 zei:
en dat koppelen aan een i7 of een i5 dat moet of zal bf3 toch goed laten draaien

i7 gaat geen meerwaarde geven in BF3 dan een i5. i7 geeft GEEN PRESTATIEWINST in games. Alleen in Hyperthreaded programma's, games zijn daar niet het geval.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan