Archief - nieuwe pentium of AMD

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

RippAH

Legacy Member
Ik was dus van plan een AMD 3500 of 3800 te kopen na de prijsverlaging (waar kan ik daarvan op de hoogte blijven trouwens?) in juli. Maar nu heb ik van die nieuwe pentium (conroe?) ok al redelijk goeie dingen gehoort, waardoor ik ben beginne twijfele.

De CPU zou vooral goed moeten zijn voor te gamen, daarmee heb ik geen dual core nodig aangezien de spellen dit (nog) niet ondersteune

SMa

Legacy Member
Als je kan neem een Conroe (27/07).
Indien het dringend is een AM2

duploxxx

Legacy Member
jaja SMa lees wat de persoon wilt.... en trouwens launch datum is geen beschikbaarheidsdatum, was voor am2 ook zo

conroe bestaat niet in single core.... dus als je het geld niet wil spenderen aan dualcore kan je beter een AMD nemen, die 3500 en 3800 zijn trouwens al in prijs verlaagt en denk niet dat die in juli nog veel naar beneden zullen gaan of misschien nog enkele eur. voor de 3800+ verwachten ze een prijs van een 139$ en staat nu bij tones al 147eur dus zal nog een beetje zakken niet veel.

am2 is op nieuwe platform dus je zit goed om eventueel later dual en quadcore of zelfs nieuwe generatie te kopen.

daarentegen is dualcore of het nu intel of amd is ook niet zoveel duurder. persoonlijk vind ik een 3500 of zelfs 3200 betere koop en hou het extra geld bij voor later dualcore of voor betere graka

Davion

Legacy Member
3200 is toch wat nip voor een 7900GT(X) ofzo hoor.
Anyway, kzou zeker ook wachten op Conroe, is idd een zeer goede CPU, offcourse is idd de beschikbaarheid betwistbaar.

SMa

Legacy Member
duploxxx zei:
conroe bestaat niet in single core.... dus als je het geld niet wil spenderen aan dualcore kan je beter een AMD nemen, die 3500 en 3800 zijn trouwens al in prijs verlaagt en denk niet dat die in juli nog veel naar beneden zullen gaan of misschien nog enkele eur. voor de 3800+ verwachten ze een prijs van een 139$ en staat nu bij tones al 147eur dus zal nog een beetje zakken niet veel.
Al gehoord van de Millville?
En later de Perryville?

RippAH

Legacy Member
ok, dus wat ik hieruit begrepen heb is dat de Conroe SOWIEZO beter zal zijn dan den 3800+ op gaming vlak? maar is de prijs ook hetzelfde?

en kwist niet dat deze al gedaald was in prijs aangezien op de website van men computerzaak dit staat:
AMD Athlon 64 3800+ box - Socket AM2 : € 309,00

de site is wel maar laatst geupdate op 29 mei, zie ik net

toch al bedankt voor de reacties

Mette2

Legacy Member
Ja, dan zou ik ze eens contacteren, want die processor is 50% gedaald in prijs, zou nog een 150€ mogen kosten.

RippAH

Legacy Member
das wel goed nieuws eigelijk :) ik had rekening gehoude met 300 euro, nu pak ik mss ne 4000+ ofzo, of ne Conroe ,maar daar wetek de prijzen nog niet van, waar kan ik de correcte prijslijsten vinde? merci

Mette2

Legacy Member
Bij ne andere shop of zo, van de conroe zijn er nog geen prijzen, en de 4000+ is niet verkrijgbaar op AM2 singlecore.

duploxxx

Legacy Member
SMa zei:
Al gehoord van de Millville?
En later de Perryville?

jaja intel boyke grappige opmerking.. ik lees wel mat meer sites ten vroegste einde van dit jaar. :rofl:

van conroe zijn er release prijzen, http://tweakers.net/nieuws/42712/?highlight=conroe
launch is 23juli, in shop is nog een vraag. en inderdaad conroe is een goede game cpu, amd ook maar conroe heeft tov huidige amd wat betere specs.

als ge dan vergelijkt moete al zeker een conroe 2.13 met 2mb cache nemen om tegen een 3800+ die op 2,4 draaid gelijke trent te houden of em beter is met 2mb cache is nog de vraag (voor de intel fan boys weer.... rekening houden met aps die geen dualcore ondersteunen)

4000+ dualcore is niet meer te verkrijgen of toch weinig single core bestaat ie niet. dus ge zult dan een x2 3800 of 4200 moeten nemen.

Slaxz

Legacy Member
duploxxx zei:
jaja intel boyke grappige opmerking.. ik lees wel mat meer sites ten vroegste einde van dit jaar. :rofl:

van conroe zijn er release prijzen, http://tweakers.net/nieuws/42712/?highlight=conroe
launch is 23juli, in shop is nog een vraag. en inderdaad conroe is een goede game cpu, amd ook maar conroe heeft tov huidige amd wat betere specs.

als ge dan vergelijkt moete al zeker een conroe 2.13 met 2mb cache nemen om tegen een 3800+ die op 2,4 draaid gelijke trent te houden of em beter is met 2mb cache is nog de vraag (voor de intel fan boys weer.... rekening houden met aps die geen dualcore ondersteunen)

4000+ dualcore is niet meer te verkrijgen of toch weinig single core bestaat ie niet. dus ge zult dan een x2 3800 of 4200 moeten nemen.

lol een 1.83Ghz Allendale verslaat een 3800+ X2 al met gemak

stefaantje

Legacy Member
men neef gaat nu zo na de examens ook een pc'ken aanschaffen à la €1000.
had zo gedacht: AM2 3800+ X2 // 2*1GB ram // 7600gt of gs (hier voorlopig mid-end, om op dx10 te wachten en dan high-end te gaan)
lijkt dit een goed idee?

-Timo-

Legacy Member
En wat doet dat in deze thread :). Neem beter een conroe dan, of wacht op de prijsdalingen van AMD ;)

duploxxx

Legacy Member
Xer0x zei:
lol een 1.83Ghz Allendale verslaat een 3800+ X2 al met gemak

gij leest niet wat een mens schrijft he... :applause: :applause:

een single thread prog verslaat een conroe 1,83ghz geen 3800+ die op 2400 werkt.
een 3800 x2 is iets anders die werkt op 2000, en dan nog uwe conroe heeft maar 2mb, er is een duidelijk verschil in performance wat ook de mindere prijs geeft natuurlijk.

E6300 1,86 2mb 183eur
x2 3800 2.0 512 169eur
hmmm dat zal een leuke test zijn voor toekomst

neem een conroe als er geen is thammels? wachten kan je altijd.... dat kan je zelfs tot einde jaar en daarna en daarna... zal altijd iets beter zijn

@stefaantja ja dat is momenteel de bese keuze. als uw neefke moet wachten op het nieuwe dan kan em al terug naar school.....

solix

Legacy Member
Ik heb ergens gelezen dat een x2 3800+ (am2) de E6300 klopte op single treads via de 'Reversed HyperThreading'

blind_ripper

Legacy Member
ambiorix.be zei:
Die AMD boys hebben 't nog nie gesnapt, he.
Pakt u een dooske kleenex of tien en lees eens rustig dit:
http://www.matbe.com/articles/lire/306/merom-et-conroe-test-des-core-2-duo

... maar ga er wel eerst bij zitten, he :D
http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=102531 mijn x2 :p
btw wtf fanboys gedoe conroe heeft focking meer caech dan amd :p .
maar binnen een week of die waneer lanch is of ja zo gezegt zult ge zien , hou het overclock thread maar eens in de gaten ;)

SMa

Legacy Member
een week... optimist :D
27/07 = ~4weken

en wat over de cache? er is toch niemand die AMD verbiedt om het ook te doen?

SMa

Legacy Member
Ik vind de prijzen nu niet meteen terug, maar ze zijn toch niet goedkoop.
En het blijven Engineer Samples. Geen garantie en nog altijd het bezit van Intel.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan