Archief - nieuwe psu

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fir3wulf

Legacy Member
Ik heb dus al ff q-tec 550w triple fan, maar ik denk da die nie echt efficient aan 550w draait.

Hoeveel w heb ik ongeveer nodig om hetvolgende soepel te draaien;

2hdd's (binnenkort evt 3)
amd 64 3200+ (met fx cooler)
7900gt top
dvd rom
diskette
..

Davion

Legacy Member
Probeer het, maar Q-Tec is brol, kraad een goede voeding aan van Antec/Enermax of Tagan.

Jense777

Legacy Member
Misschien een Enermax Liberty 535W? Of als je nog hoger wilt, de 600W versie.

Yank

Legacy Member
Voor die config kom je toe met deftige 400W'er, er zijn heleboel merken die deftige voedingen maken: Enermax, Tagan, Antec, Silverstone, Seasonic, Fortron, OCZ, Aopen, PCP&C, LC-Power (vrij goedkoop ten opzichte van de rest).

bernardo

Legacy Member
kent iemand eigelijk voedingen van het merk zeck mijne dichste pc winkel heeft die alleen? Gedacht erover?

Fir3wulf

Legacy Member
Antec Smartpower II 350W : € 61,00
Antec Smartpower II 400W : € 69,00
Antec Smartpower II 450W : € 79,00

dan word het 1 van deze denk ik.

PineMangoes

Legacy Member
bernardo zei:
kent iemand eigelijk voedingen van het merk zeck mijne dichste pc winkel heeft die alleen? Gedacht erover?

Gouden regel bij voedingen: als niemand iets over 't merk weet, dan koop je 't beter niet. De voedingen die men hier heeft aangeraden zijn zeker ok, vooral die hiper is prijs/kwaliteit gezien een zeer goede koop.

jarre_123

Legacy Member
Idd thammels, als je een lc-power kunt vinde,zou ik die kopen,goede voedingen voor weinig geld.

Satanic`

Legacy Member
Ik heb een Tagan 480 watt, en ben er zeer content van. Geeft zeer stabiele 12-volt lijnen.

bernardo

Legacy Member
Kheb nog vraag in verband met voedingen.
Als ge een voeding in uwe pc hebt steken hoe weet ge da het een goede is?
Kheb nu een noname en ze werkt volgens mij wel naar behoren en geeft genoeg vermogen voor al men hardware. Waarin onderscheiden die a-voedingen zich dan?

Zijn dit mijn voltlijnen zo ja zijn die goed of hoe kan ik da zien?

www.stalhetkleinbroek.be/spanningswaarden.JPG

PineMangoes

Legacy Member
Je voltlijnen zijn ok. Het probleem van no-name voedingen is dat je een beetje geluk moet hebben ermee. Er zijn er die zuigen, er zijn er die ok zijn. Met A-merk voedingen heb je dat probleem niet. Ook hebben A-merk voedingen over 't algemeen een veel langere levensduur en zijn wat stiller.

Ovidius

Legacy Member
zou zeker ook een psu pakken met een 120mm fan ( duidelijk stiller )

beemer

Legacy Member
bernardo zei:
kent iemand eigelijk voedingen van het merk zeck mijne dichste pc winkel heeft die alleen? Gedacht erover?
Die hoort in hetzelfde rijtje thuis dan Q-tec.
Nou ja, voor basissystemen met niet al te hoge vereisten (internet, mail, msn ...) volstaan die meestal wel op voorwaarde dat je dan een voeding neemt met een hoger wattage.

Heb hier indertijd zelf nog een Q-tec 550W gebruikt in samenwerking met een overklokte PIV northwood en dat ging vrij goed tot ik mijn 6800GT aansloot. Onlangs ook nog een budget pc'ke ineen gestoken op basis van een Celeron en heb daar ook een Q-tec gebruikt.

Het grote verschil met een A-merk is dat die budgetmerken meestal het maximale piekvermogen opgeven en het rendement ook lager ligt.
Mijn 550W Q-tec leverde zo maar een 370~380W of een rendement van +- 70%

HashQ

Legacy Member
is een chieftec voeding goed? hier gekocht op tnet forum en begin mij af te vrage of et wel zo een goe idee was...

Wover

Legacy Member
Volgens het hardware.info magazine is de Antec NeoHe de beste allround voeding van het moment, en nen dude van loveno zei het ook al.

Ik zou eigenlijk niet voor Tagan of OCZ gaan, in feite zijn dat goei voedingen, maar ik ben er toch ni tevreden over, zeker qua geluidsproductie.

Die Antec NeoHe's zijn trouwens de stilste niet passief gekoelde voedingen.

Moest ik u zijn zou ik zeker voor de 430W daarvan gaan!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan