Archief - nieuwe videokaart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Nee, past dus niet.
De 7800GS komt mss uit op AGP. Een iets lichtere kaart dan de GT.

smason

Legacy Member
leuk alternatief: voor een mega prijs/performance kaart een ATI X800GTO halen met een R480 core (gebruikt voor X850XT-PE), en die dan flashen met een X850XT-PE BIOS.

natuurlijk wel zeker zijn dat de X800GTO een R480 core heeft

de sapphire's hebben er normaal, en de HIS zéker (zit zelfs al een ATI silencer op)

in belgie o.a hier: HIS @ b@w 213 euro

zal nog wel ergens goedkoper te vinden zijn

meer info op GoT

nb: PCI-E kaartjes

RealFlub

Legacy Member
ge kunt alle kaartjes flashen ;) maar wel zorgen met de juiste versie ;)

KoeKaTsJoE

Legacy Member
ik dacht dat ge alleen de gto² kon flashen naar de xt pe

smason

Legacy Member
wel.. om héél zeker te zijn toch best een Sapphire GTO² nemen bv hier

maar die HIS heeft ook zéker een R480 core

dus als je daar een JUISTE (HIS) BIOS van een X850XT opkrijgt zie ik geen probleem

als ik 200 euro vind wil ik het gerust eens uitpluizen ;)


EDIT:

zoals we hier kunnen lezen heeft de HIS GTO duidelijk een R480 core, en samsung 1.6ns GDDR3 geheugenchips, die theoretisch 625(1250MHz) halen

de BIOS flash is nodig om de 4 extra pipelines (12 > 16) open te zetten, kloksnelheden juist te zetten en om hem natuurlijk als een X850XT(PE) -ligt eraan welke BIOS- te laten detecteren

ook al kan je niet flashen om één of andere reden (you never know), in feite is 525MHz core en 600MHz memory wel gegarandeerd door de R480 core & samsung 1.6ns

smason

Legacy Member
mm die Sapphire GTO² is er ook bij funcomputer.de

207.8 euro

+ 9.99 euro (vorkasse - vooruitbetaling) = 217.79 euro ...
+ 29.99 euro (nachnahme - betaling bij levering) = 237.79 euro ...

large

Legacy Member
nog even ter informatie al die dingen die ik ga kope gaan met men systeem. ik bedoel die voeding gaat met de processor etc.....

smason

Legacy Member
bull` zei:

dies wel duur bij die shop? of zijn alle XFX 7800GT's zo duur? (397,5 euro)

edit: mja bij jacobs hans it kost ie ook 381 euro, dan kan je toch beter een MSI 7800GT halen voor rond de 330 euro imo, presteren toch allemaal min of meer hetzelfde, en (bijna?) allemaal reference boardjes

Hier kost de XFX 370 euro, voor minder kan k em niet direct vinden in BE

large zei:
nog even ter informatie al die dingen die ik ga kope gaan met men systeem. ik bedoel die voeding gaat met de processor etc.....

dat gaat allemaal goed komen jah ;)

large

Legacy Member
ja ik vroeg het omdat bij de voeding P4 kabel staat en ik heb amd

bull`

Legacy Member
ja maar in brugge vinnek niet echt winkels waar ze hem verkopen die msi ;) en heb geen zin om er ergens anders achter te gaan :')

thx btw

Painkill02

Legacy Member
Ik zou me ook die 7800 GT gaan willen kopen , alleen wrees ik wat voor men voeding deze is van het merk ATX geloof ik .
Hier de link voor alle duidelijkheid => http://www.loveno.be/product/6868 .
Zou deze voeding die 7800 GT aan kunnen of is er toch een betere vereist ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan