Archief - Nvidia of Ati ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Marc0

Legacy Member
Hey, ik zou een nieuwe videokaart moeten hebben, maar ik geraak er niet helemaal uit.
Ik had mijn oog laten vallen op een Asus Extreme ATI X800 PRO voor 169 €, is dit een goede kaart ?
Of zou ik opnieuw een Nvidia nemen ?
Mijn budget is 200€, meer wil ik er niet aan uitgeven.

Grtz.

Goede raad altijd welkom!

calimero

Legacy Member
ben ook van plan deze te bestellen, heb binnekort een 20'' widescreen dus hogere resolutie :)

in de pricewatch zag ik naast de x800pro een 6800gt voor 10euro(159) goedkoper. Ik denk dat de x800pro(@xt) sneller is, volgens enkele reviews gelezen te hebben.
Wat zouden jullie nemen?

Davion

Legacy Member
Hebde AGP of PCI-E ?
Een 6800GT zou ik nemen tegenover de ATi, maar idd als ge kunt is de 7600GT een veel betere keuze.

calimero

Legacy Member
@davion volgens de vga charts van tomshardware komt de x800xt er toch iets beter uit..
7600gt is pci-express.

calimero

Legacy Member
jep ik ook charts

de sparkle 6800gt staat ook ergns in de pricewatch voor 159, maar denk da k toch voor de asus x800pro ga .

Davion

Legacy Member
6800GT is even rap +/- en heeft SM3.0, das een voordeel.

Marc0

Legacy Member
Zou ik toekomen met een voeding van 300 W voor die ati x800 pro kaart ?
Of zou ik een zwaardere kopen ?

PineMangoes

Legacy Member
Van welk merk is't ie? Als 't een sweex, q-tec of 'n merkloze is wel, ja. Anders mss niet.

@Davion: 't valt mij op da ge precies altijd nVidia kaartjes aanraadt. Een X800pro die unlocked is naar een XT is echter wel degelijk sneller dan die 6800GT, hij trekt er zelfs een 6800 Ultra uit...

R-evolution™'

Legacy Member
ik ben er 90% zeker van dat je een andere voeding moet kopen .

calimero

Legacy Member
kga toch voor de 6800gt gaan, die hoef je niet meer te flashen dus garantie blijft gelden. Ik heb al genoeg kapotte onderdelen gehad.

-dawnz-

Legacy Member
ne 6800GT op Ultra speeds is sneller als ne 6800Ultra zelf door de snellere mem-timings :)
ne 6800GT krijgde makkelijk op Ultra speeds of veel hoger met een H2O koeling.
1.4v bios erop eventueel en 450mhz core (Ultra Extreme):D :D

hier vliegt binnekort ook eens 1.4v of zelfs 1.5v op :D
enough 400/1100 for me :evil:

boostah

Legacy Member
Davion zei:
6800GT is even rap +/- en heeft SM3.0, das een voordeel.

imho is de 6800gt een pak sneller, want de ts praat over de x800pro, tov de x800xt PE is de 6800gt net da beetje trager (scheelt een fps of 2 :p), maar de 6800gt heeft off course die sm3.0 functie
maar tov de x800pro, ni twijvelen en de 6800gt nemen

boostah

Legacy Member
PineMangoes zei:
Van welk merk is't ie? Als 't een sweex, q-tec of 'n merkloze is wel, ja. Anders mss niet.

@Davion: 't valt mij op da ge precies altijd nVidia kaartjes aanraadt. Een X800pro die unlocked is naar een XT is echter wel degelijk sneller dan die 6800GT, hij trekt er zelfs een 6800 Ultra uit...

sorry, davion raad idd veel nvidia aan, maar hier vindt ik het toch niet fout hoor
hier wordt niks gezegd over unlocken door de ts of de persoon er na, dan is het toch logisch dat hij zegt de 6800gt, die is nu eenmaal sneller

ok als ge gaat beginnen unlocken niet, maar daar gaat zowel davion (heb ik al gemerkt) als ik niet van uit, tenzij de ts het daadwerkelijk vraagt

Marc0

Legacy Member
L0L, ik ben de ts ja :crazy:, maar ik had alleen de vraag of ik snor zat om zo een X800 pro te kopen, ik heb nu een nvidia 5700LE (256mb), maar ik was er in het begin al niet echt tevreden van. Veel lag en slechte kwaliteit van graphics. Op hetzelfde moment dat ik mijn nvidia 5700LE was gaan kopen had een kameraad de Ati Radeon 9800 pro of zoiets. Toen we samen cod 2 aan het spelen waren zag ik toch een duidelijk verschil in kaart hoor.
Maar nu begin ik nog meer te twijfelen :doh:. Ik weet echt niet welke te kopen.
Ik vind dat Ati beter presteert als ik dat zo zie. Maar ja nu zou ik een beetje wijze raad willen, en niet beginnen met dat overclocken want dat ga ik toch niet doen. :bow:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan