Archief - oortjes mp3-speler

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ComputerVISTA

Legacy Member
Idd, neem nu het model dat ik gebruik voor pc gebruik: sennheiser hd25. Sluit op je oor en niet rond je oor af en ik moet letterlijk men hoofdtelefoon afzetten als iemand tegen me praat want zelf zonder muziek hoor ik hen amper.

desert storm

Legacy Member
Kenshi zei:
Mja kweet wel maar hij zoekt oortjes die luid kunnen, wil nog niet zeggen dat hij ze luid gaat gebruiken.



Op de fiets zou ik het al totaal afraden naar muziek te luisteren zeker met in ears maar soit. Dan hoor je totaal niet wat er in het verkeer gebeurt wat gevaarlijk is eigenlijk.

Maar op die andere argumenten kan je toch niets tegen inbrengen, zijn redenen om luide oortjes te hebben als je nog muziek wenst te horen als ze gewoon op tafel liggen enzo dus ja. Wilt toch niet zeggen dat ie ze ook zo luid gaat zetten bij normaal gebruik, dus weet niet vanwaar deze discussie komt eigenlijk.
pff, ik gebruik mijn in-ears altijd op de fiets... ik hoor dat wel wat minder, maar ik nog altijd zeer goede ogen... (in tegenstelling tot sommige andere leeftijdsgenoten :oink: )

Roefus

Legacy Member
ik wou ook eerst inears gaan kopen ma die zijn enorm prijzig en toen ik met de factor fiets bezig was was't helemaal geen aanrader

as ge zo van die dingen op de fiets opzet dan zijde toch wel imo met uw leven aan't spelen

desert storm

Legacy Member
Roefus zei:
ik wou ook eerst inears gaan kopen ma die zijn enorm prijzig en toen ik met de factor fiets bezig was was't helemaal geen aanrader

as ge zo van die dingen op de fiets opzet dan zijde toch wel imo met uw leven aan't spelen
belange nie... als je met je ogen dicht rijdt, dan ben je met je leven aan het spelen...

Feignasse

Legacy Member
desert storm zei:
pff, ik gebruik mijn in-ears altijd op de fiets... ik hoor dat wel wat minder, maar ik nog altijd zeer goede ogen... (in tegenstelling tot sommige andere leeftijdsgenoten :oink: )

Yeah right, goed bezig. Ambulances ed. zie je natuurlijk ook, vooral wanneer ze vanachter een hoek komen. Dito met vrachtwagens op ronde punten die plots achter je opduiken, etc.
Zelfde kritiek op johnnybakken met volume op max: belachelijk en gevaarlijk.

ComputerVISTA

Legacy Member
Ulixes zei:
Yeah right, goed bezig. Ambulances ed. zie je natuurlijk ook, vooral wanneer ze vanachter een hoek komen. Dito met vrachtwagens op ronde punten die plots achter je opduiken, etc.
Zelfde kritiek op johnnybakken met volume op max: belachelijk en gevaarlijk.


QFT! ne fiets + koptelefoon is imo veel te gevaarlijk en zou moeten verboden worden. Als ge dan overreden wordt is het de fout van de roekeloze chauffeurs ze...

desert storm

Legacy Member
Ulixes zei:
Yeah right, goed bezig. Ambulances ed. zie je natuurlijk ook, vooral wanneer ze vanachter een hoek komen. Dito met vrachtwagens op ronde punten die plots achter je opduiken, etc.
Zelfde kritiek op johnnybakken met volume op max: belachelijk en gevaarlijk.

ik zet m'n muziekvolume niet helemaal open zodat ik toch nog de nodige sirenes herken...

overigens als je in een goede geïsoleerde wagen (à la de nieuwe lexus LS460) zit en je muziek wat luider dan normaal staat heb je hetzelfde effect volgens mij :unsure:

ComputerVISTA

Legacy Member
een ambulance kunt ge dan nog perfect horen met in-ears en loeiharde muziek niet.

deven

Legacy Member
Ulixes zei:
Yeah right, goed bezig. Ambulances ed. zie je natuurlijk ook, vooral wanneer ze vanachter een hoek komen. Dito met vrachtwagens op ronde punten die plots achter je opduiken, etc.
Zelfde kritiek op johnnybakken met volume op max: belachelijk en gevaarlijk.

Zit waarheid in > ma ne doven mag ook mee nen auto rijden > die hoort nooit iets.

Enne van die johnnybakken > ik heb er ene ( als gij da zo noemt > ik noem da hobby ) en mijne muziek sta soms op shows is hard. Jij hebt van die auto5 tuners voor, van die stomme spinner wielschelen etc...

ComputerVISTA

Legacy Member
Er is eel klein verschilleke met op shows het loeihard te zetten en het in het dagelijks verkeer loeihard te zetten, en doven die met een auto rijden zijn een minderheid.

deven

Legacy Member
computer xp zei:
Er is eel klein verschilleke met op shows het loeihard te zetten en het in het dagelijks verkeer loeihard te zetten, en doven die met een auto rijden zijn een minderheid.

Mja > die minderheid zorgt wel voor (meer) problemen dan he, net zoals die johnnybakken. Soit > ieder zijn mening.

Thallyos

Legacy Member
Hmmz, ik rij al een achttal jaar fiets met oortjes op en ik leef nog altijd, zolang je ze niet volledig open zet (dat je auto's nog kan horen) is er geen probleem imo.

Maar zoals hier al gezegd, koop een koptelefoon met schelpen: geen geruis op de fiets, je oren blijven wat warmer (altijd mooie meegenomen ;)) en als je deftige neemt kun je ze nog altijd luider zetten zodat je er eens gewoon met twee naar kan luisteren (wat ik niet aanraad, maar soit). Sennheiser zou hier ook mijn keuze zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan