Die in-ears isoleren je van omgevingsgeluiden. Gevolg: je kan je speler stiller laten spelen. Zoals dikwijls ligt de oorzaak van de schade niet bij de zaak zelf maar bij het gebrek aan voorzichtigheid in hoofde van de gebruiker.
Vervolgens vraag ik me af of mensen die de oordopjes van Sennheiser de hemel inprijzen ooit wel iets anders gehoord hebben. Ik heb hier de MX300, 400 en 500 liggen en het enige wat je ervan kan zeggen is dat ze zuiver klinken. De bas lijkt echter nergens naar. Misschien dat de 450 / 550 beter zijn, dat weet ik niet. Ze hebben wel een lagere weerstand (16 Ohm tegenover 32 Ohm bij de 3/4/500). Die nieuwe in-ears (CX300) zullen wschl een pak beter klinken.
Er is in elk geval keuze in overvloed. Heb je veel geld dan kan je gaan voor oortjes van Shure (instapmodel +/- 90€, en de bedragen lopen op tot 500€ en meer

). Voor +/- 50€ zou ik oortjes van Sony nemen (EX71SL bvb).
Voor een ruim assortiment:
http://www.mp3shop.be/specialinterest/957