Archief - P4 config vervangen door AMD?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SMa

Legacy Member
nieuwprijs P4 640 3.2GHz -> €300
nieuwprijs GA 8i915P Dual Graphic -> €115

nu hoop ik van hiervoor nog +- 300 euro te krijgen,
en als ik ergens iemand vind die niets anders dan intel kent, en vaak met grafische toepassingen werkt, wrs +- 350 euro

ik dacht dus van men huidige setup te vervangen door dit:
AMD box Athlon64 3800+ X2 Dual Core socket 939 [€350]
of
AMD box Athlon64 4200+ X2 Dual Core socket 939 [€440]
is het zen prijsverschil wel waard? scheelt toch een kleine 100 euro
dual core is een must

en welk mobo moet ik dan nemen?
SLI moet ik niet hebben, zal toch nog paar jaar duren voordat het nodig zal zijn om meerdere graka's te plaatsen (omdat 1 graka dan dus niet meer goed genoeg zal zijn), enkel als een SLI mobo goedkoper is dan een gewoon zou ik het nog overwegen (moet dus PCI-E zijn)

men systeem van nu is nog krachtig genoeg om toch nog minimum een jaar mee te gaan, dus in feite kan ik wel nog wachten op de nieuwe socket
als dit het dus waard zal zijn, en als dus men ram compatibel zal zijn

samengevat 5 vragen:
1. overschakelen?
2. welke cpu?
3. welk mobo?
4. wachten op de M-2?
5. zal de nieuwe socket enkel DDR2 ondersteunen, of ook DDR?

hystrix

Legacy Member
1) JA
2) 4200+ indien budget het toelaat
3) msi of asus indien geen oc'er anders dfi
4) Je kan blijven wachten eh
5) Beiden

Yank

Legacy Member
- De 640 kost 228€ bij jaha.be, dus dat maakt samen met mobo nog geen 350€.
Je zult al mogen blij zijn als je 250€ krijgt, veel meer gaat niet gaan. Dat maakt meteen al een heel verschil in prijs he ;)
- M2 + DDR1 weet ik niet zeker, maar ik vermoed van niet

Moest ik jou zijn, zou ik toch wachten op M2.

SMa

Legacy Member
2. nu loopt men systeem op 4000MHz, dus is een X2 3800+ in feite trager? maar die zal dan wrs wel een stuk hoger te clocken zijn
en je kan altijd beter kopen indien het budget het toelaat, maar levert het echt betere prestaties?
3. overclockt dfi zoveel beter dan een msi of asus?
4. idd "je kan blijven wachten"
maar het is niet dat men config van nu traag is, dus daarom moet ik het al niet doen
5. zeker dat het beiden is? zoals Yankee ben ik er ook niet zeker van

da van die cpu is dus een leesfoutj :( maarja, kzal wel zien
hopelijk raakt men graka (in men sig) nog verkocht

RealFlub

Legacy Member
1. als je er hinder van hebt, wel, anders niet!

als je overschakelt:
2. de x2 3800+
3. Asus A8N-E
4. ge kunt best wachten, zo kun je je huidige rams gebruiken
5. zeker DDR2, maar DDR is een twijfel.

SMa

Legacy Member
keus zal dus weer beperkt zijn?:(
ik had al last om een goed mobo te vinden met s775, ddr & pci-e
zal dus wrs hetzelfde liedje zijn met de M-2 socket

Ironpole

Legacy Member
Als je het voor de snelheidswinst in games wilt doen is het de moeite totaal niet waard.

Davion

Legacy Member
1) Neen, het is het nog niet waard imo
2) X2 3800+
3) MSI K8N Neo4-FI
4) JA
5) Prolly DDR2 only

Kzou ook op M2 wachten, die PIC is niet traag hé, ge kunt daar makkelijk nog ff mee verder, dat dan doorverkopen en dan nen M2 kopen.

saikoboarder

Legacy Member
ik zou ook niet overschakelen je 640 presteerd nog voldoende goed met de huidige games.
upgraden is nodig maar niet om de 3 maanden.
verder krijg je nooit 300€ voor dat pakket. denk dat 200-250 idd al redelijkelijk veel zou zijn.
en ddr2 zal zeker niet op socket AM-2 passen
(M-2 is al 2 maanden geleden van naam veranderd naar AM-2)
ik zou nog minstens 6 maanden wachten met een cpu upgrade.

Ironpole

Legacy Member
sheep zei:
en waarom?
ik vind niet echt veel info over de nieuwe socket


Omdat het geld dat je uitgeeft aan nieuwe hardware de paar procenten het niet waard is.

300 € voor 10 %?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan