Archief - PC 3D-Applicaties/Photoshop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

artaphrax

Legacy Member
Hey,

ik zoek een Desktop-PC die photoshop, 3DsMax, ZBrush aankan, simultaan als het moet, + nog allerhande streams draaiende op de achtergrond.
Hij zou games zoals Guild Wars 2 aan moeten kunnen, niet per sé op high end setting.

Mijn vraag is of ik een moet laten samenstellen of ik deze evengoed in de winkel kan kopen. Prijsklasse rond de 400-500-600 euro.

Alvast bedankt!

Musk

Legacy Member
PC case: Coolermaster Elite 430 zwart zonder voeding
CPU: Intel Core i5 2400 Quad Core 3.1Ghz 6MB socket 1155
Motherboard: ASRock P67 B3 Extreme 4 Gen3 socket 1155
Memory 1: Gskill 2 x 4Gb DDR3 1600Mhz CL9 Ripjaws CL9
Harddisk 1: Samsung F3 HD103SJ 1 Terabyte 32mb 7200rpm SATA2
Grafische kaart 1: ATI HD6870 1Gb DDR5 PCI-express
Voeding: XFX Core Edition 550W voeding

totaal: €655.00



Is zonder windows.


Wil je goedkoper dan zal je naar AMD moeten gaan kijken. (een X4 965/955)

artaphrax

Legacy Member
Hey, bedankt.

Van AMD ken ik niets af.
Kan ik dan niet beter naar een i3 processor gaan? of zijn deze niet krachtig genoeg?
Welke sites zijn aangeraden om Pc's samen te stellen?

mdgf

Legacy Member
azerty.nl, jaha.be, alternate.nl/be, salland.eu, zercom.eu, 4launch.nl, power4pc.be,... keuze genoeg ze

artaphrax

Legacy Member
Sharpless, mdgf, bedankt.

Een configuratie op Power4Pc:

Ik heb de beste processor uit de lijst gekozen, ik ben echter meer vertrouwd met de Intel processors. Doe ik dus goed met deze AMD processor?


COOLERMASTER Elite 310 + 550watt (black/silver, 550 watt, atx)
59,00 €

ASROCK 870 Extreme3 (870, pci-e 2.0, ddr3, 8 channel, raid)
76,67 €

AMD Phenom II Quad 965 (3.4 ghz, 1333 mhz, 8 mb, am3, 125 watt, boxed)
114,44 €

ARCTIC Freezer 7 Pro Rev. 2 (s775, s939, s1366, s1156)
17,10 €

KINGSTON ValueRam (4096 mb, 1333 mhz, CL9, 1.5 v, non-ecc, unbuffered)
23,50 €

POWERCOLOR RADEON HD6790 (840 mhz, 1024 mb, DDR5, 4200 mhz, 256 bit, 11, fan)
114,72 €

WESTERN DIGITAL Caviar Green (500 gb, sata/300, 8.9 ms, 7200 rpm, 32 mb, 3.5")
38,25 €

NEC DVD ReWriter AD-7280S (24x, sata, black)
19,50 €

EDIMAX Wlan card (300 mbps, pci)
23,75 €

MICROSOFT Windows 7 Home Premium OEM (64, OEM, NL, SP1)
95,00 €

OEM Assembling and Configuration
30,00 €

Totaal: €611

Musk

Legacy Member
Ge kunt beter uw voeding apart kopen en zorgen voor een kwalitatieve voeding.


Ik zou je grafische kaart zeker vervangen door een 6850.

Musk

Legacy Member
zeer matige config.

Dan zou ik eerder opteren voor je hierboven voorgestelde setup met een 6850 en een deftige voeding van rond de 400 watt. (Antec EA green 380 bijvoorbeeld)

artaphrax

Legacy Member
Bedankt Musk,

heb de configuratie eens aangepast met een betere koeling, boven de 400 watt, en een 6850 kaart (een asus)

Zou iemand feedback kunnen geven?
En moet ik een extra geluidskaart meeconfigureren?

ALTERNATE - BUILDERS

Gurt11

Legacy Member
Goedkopere, lager gewatteerde voeding nemen. Dan kan je meteen een sapphire 6870 nemen ^^

phate_13

Legacy Member
x4 980 is ook geld weggooien. Deze kost 50% meer dan een 955 en zal niet merkbaar sneller zijn.
En neem een kwalitatievere, goedkopere, lager gewatteerde voeding.

En waarom die asus HD6850 terwijl de Club3D 20 euro goedkoper is (bij alternate alleszins).

artaphrax

Legacy Member
@Stylerke: welke voeding raad je mij aan?

@Phate_13: Een oprechte opmerking wat de grafische kaart betreft, heb deze meteen aangepast. En zoals gezegd, ik ken nagenoeg niets af van processors :p, dus bedankt voor de hulp, heb de processor aangepast.

Wat is het verschil tussen Club3D en sapphire?

Momenteel ontbreekt enkel de voeding nog.

ALTERNATE - BUILDERS

phate_13

Legacy Member
Een OCZ StealthXStream 2 500W lijkt me ideaal voor dit systeem, om ook nog crossfire te kunnen steken in de toekomst.

mdgf

Legacy Member
Neem een samsung spinpoint f3 7200rpm als hdd, die 5400rpm schijf gaat de grootst mogelijke bottleneck opleveren.

Cpu houdt je bij de x4, x6'en zijn te duur tegenwoordig (je kunt al een stuk snellere i5 kopen voor dat geld).

Dat is een dvd lezer, geen writer.

Je kunt op zich gerust de 500W variant van die voeding nemen.

artaphrax

Legacy Member
@mdgf: bedankt. Ja, die spinpoint f3 was ik vergeten aan te passen.

Heb ik voldoende aan een x4?
Wat maakt het verschil tussen een 500 en een 600 W voeding?

Mvg.

mdgf

Legacy Member
De 500W is bedoeld om maximaal 500W te leveren (kan tot 600W gaan voor hij zich afsluit), de 600W om 600W te leveren (maar kan op zich tot 710W gaan voor hij zich afsluit). :p

Beiden zijn degelijke psu's (kwaliteit is belangrijker dan het wattage).

Uw systeem zal met 1 6850 de 300W nauwelijks/niet halen, 500W is voor 2 6850's, maar dan zul je wel dual molex=>pci-e adapters moeten gebruiken met die voeding, want er hangen heel weinig (en korte) kabels aan (vandaar de lage prijs).

Heb ik voldoende aan een x4?
Goh ja, als je meer cpu power wilt spring dan naar een i5 2400 met h61/67 mobo, zal wel een slag meer kosten.
En i3 vs x4: aan elkaar gewaagd, in programma's die degelijk geoptimaliseerd zijn voor 4 cores wint de x4 redelijk, anders meestal de i3.

phate_13

Legacy Member
Een systeem met 2 HD6850's zal net geen 400Watt verbruiken. Met 500Watt heb je dus een mooie marge. 600Watt is dus zeker te veel. Blijf dus eerder bij de 500Watt, je kunt dan nog kiezen tussen de Stealthxstream en modxstream. De ModXstream is modulair wat best wel handig is, dit wilt zeggen dat niet alle kabels vast zitten aan de voeding en je daardoor een ordelijkere kast bekomt welke ook de airflow een beetje ten goede komt.

Voor de rest inderdaad, F3 HDD, X4 cpu.

*Edit*: De ModXstream heeft wel 2 pci-e connectoren, dus heeft zelfs geen adapters nodig. ;)

artaphrax

Legacy Member
@ mdgf en phate_13: hartelijk bedankt.

Ik heb de configuratie eens aangepast naar een intel moederbord, met i5 processor.
Deze komt mij duurder uit, maar graag wat feedback hierover, zodat ik uiteindelijk maar mijn keuze moet maken tussen amd en intel.

Dit moederbord is wel random gekozen, aangezien ik niets van moederborden ken :p.

ALTERNATE-BUILDERS

phate_13

Legacy Member
Ik zie enkel een AMD-systeem. :) (Dat nu wel goed is afgesteld op elkaar. :) )
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan