Archief - pc upgrade

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

speedyjyx

Legacy Member
Ik weet niet zo veel van hardware dus vraag ik jullie hulp voor mijn pc upgrade + prijzen.

Dit zijn mijn specs momenteel :$

msi k8n neo platinum socket 754
amd athlon 64 3700+
zalman CNPS9500 LED
2x Kingston DDR 512Mb PC-3200 400Mhz
Maxtor 120gb 7200rpm ata133- 8mb
case-master x-power ps-400-s singel 120mm fan s-ata
asus v9999td 128mb geforce 6800 agp

Omdat hij meer bedoeld is om te gamen (battlefield 2:bow: ) zal een nieuw moederbord socket 939 nodig zijn denk ik.
En ik zou wel graag mijn videokaart blijven behouden indien mogelijk.

alvast bedankt

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Wat is je budget?
Ik zou eigelijk nog wachten moest ik van jou zijn.

JackF

Legacy Member
Gezien je de huidige AGP videokaart wil behouden zou ik niet upgraden. De 3700+ is nog steeds een krachtige CPU waarmee je BF2 toch vlot zou moeten mee draaien

Yank

Legacy Member
Upgraden lijkt me nutteloos, als je echt verschil wil merken moet je al meteen moederbord, cpu en grafische kaart vervangen (en meer ram steken ook eventueel), dus kost het meteen al vrij veel, terwijl je eigenlijk alle games nog zeer vlot moet kunnen spelen.

Als games niet vlot draaien, is dat eerder aan je Windows te wijten dan aan de hardware.

Na deze zomer, als Socket AM2 er echt is, zou het al eens de moeite zijn om upgrade te doen, en zelf dan nog...

jannick werckx

Legacy Member
@Yankee, waarom moet hij CPU ook vervangen ?
Als hij ander mobo en grafische kaart (MSI K8N NEO4 F(I) en 7800GT?) zou nemen zou het toch ook al veel beter moeten lukken, CPU is toch kractig genoeg ?
En er wordt inderdaad aanbevolen te wachten op AM2 maar hoeveel gaat dat kosten als dat pas uit is.. niet iedereen heeft zo'n groot budget om te upgraden.
Dit is hoe ik het zie natuurlijk.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
jannick werckx zei:
@Yankee, waarom moet hij CPU ook vervangen ?
Als hij ander mobo en grafische kaart (MSI K8N NEO4 F(I) en 7800GT?) zou nemen zou het toch ook al veel beter moeten lukken, CPU is toch kractig genoeg ?
Probeer jij maar es een cpu met 754 pinnekes te steken in een socket met 939 gaatjes.

sarnath

Legacy Member
Indien je je beeldkaart zal behouden zou ik echt niet upgraden, zou echt totaal nutteloos zijn aangezien je zeer goed zit met je ram en cpu, k sluit me dus volledig aan bij T€RM!N4T0R,Yankee en JackF

Sileced`

Legacy Member
Ik zou ook enkel pci-e mobo + graka kopen indien het budget toelaat. 7800GT lijkt me een goede keuze :) Morgen heb ik de mijne zal ik eens testen of mijn X2 en 7800GT battlefield2 aankan :cool: :D

speedyjyx

Legacy Member
Ik denk dat ik dan toch maar ga wachten met mijn upgrade...
Maar jullie zeggen dat hij goed genoeg is voor de nieuwste games:unsure: , hoe komt het dan dat hij bij bf2 soms vast loopt?

Yank

Legacy Member
Paar mogelijkheden:
- software/windows-problemen
- overhitting
- te zwakke voeding

jannick werckx

Legacy Member
@ terminator: awel, S754 Mobo MEt pci-e .. bestaat dat soms niet ?

Yank

Legacy Member
jannick werckx zei:
@ terminator: awel, S754 Mobo MEt pci-e .. bestaat dat soms niet ?
Ja dat bestaat, maar dat heeft niets te maken met opmerking van terminator.

Wat hij bedoelt is dat voor mobo dat jij voorstelde je een S939 cpu nodig hebt, terwijl thread-starter een S754 cpu heeft.

Sileced`

Legacy Member
speedyjyx zei:
Ik denk dat ik dan toch maar ga wachten met mijn upgrade...
Maar jullie zeggen dat hij goed genoeg is voor de nieuwste games:unsure: , hoe komt het dan dat hij bij bf2 soms vast loopt?


heb ik ook, ik dacht dat het aan men harde schijf lag :eek: bug dan zeker, nog nooit iemand anders erover horen klagen :s

SMa

Legacy Member
omdat je geen ram genoeg hebt...
vroeger was dit ook zo bij mij (met 1gb ram)

jannick werckx

Legacy Member
ahja, ok ik had inderdaad s939 Mobo gezegd, niet bij stilgestaan.
Nuja, ander mobo S754+graka dan ..

speedyjyx

Legacy Member
sheep zei:
omdat je geen ram genoeg hebt...
vroeger was dit ook zo bij mij (met 1gb ram)

Hoeveel ram moet er dan in denk je? ik heb er nu 2 van 512.

Ik heb wel gezien als ik bf2 opstart komt er na de log-in een window met als tekst dat de drivers van mijn videokaart verouderd zijn
(62.11),
ik heb de meeste nieuwe drivers al zitten uitproberen (eerst oude deïnstaleren dan drivercleaner gebruiken, reboot en dan nieuwe instaleren) en geen enkele werkt beter dan mijn origineel meegeleverde drivers (62.11). raar hé?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan