Archief - Pc upgraden advies aub!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

nexonion

Legacy Member
Hallo,
Ik wil mijn pc upgraden (geen nieuwe kopen dus) en ik ga één nieuw item toevoegen zo dat men pc wat beter wordt. Gewoon zodat ik wow een beetje vlotter kan spelen.

Mijn huidige systeem is:
http://img209.imageshack.us/my.php?image=pc6lc.png
Mobo: asus k7s8x

Wat zouden jullie upgraden als jullie in ding konden veranderen?
Maximum Budget: 200 euro

Persoonlijk had ik aan wat meer RAM gedacht, dat is best goedkoop en het helpt zeker als je in windowed scherm speelt met windows op de achtergrond en msn aan. Allesinds dat denk ik toch.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Zoek niet verder, die bestaat toch niet op AGP...

6600GT+512MB Ram of 6800GS


Betere graka zal zeker helpen!

nexonion

Legacy Member
die bestaat toch niet op AGP...

Wat bedoel je daarmee terminator?
*ondertussen zal ik even google'en achter de gra'kas, als iemand guiders ervoor kent post de link maar ;)*

bernardo

Legacy Member
Je hebt een moederbord met alleen agp slot wss omdat ge ne fx5... hebt steken nu en das een agp kaart. Dus als ge dit systeem nog wilt upgrade gaat ge weer ne agp kaart moeten pakken omdat pci-e niet past op uw moederbord.

agp kaarten die mis aan te raden zijn : 6600gt, 6800gs of 7800 maar die kosten teveel.

Ik zou
XFX 6600GT 128mb TV-out/Dual DVI AGP 8x

€154.00

+ 512 mb ram 47 euro.

Samen rond de 200 euro + 4 euro verzendingskosten.

Als ge natuurlijk alles zelf kunt steken?

nexonion

Legacy Member
Uh, kan heb Asrock k7s8x. Hoe weet ik welke kaarten er wel/niet op passen?
Bernardo, maar één item, niet meerdere aub. (ja ik kan alles zelf steken)

bernardo

Legacy Member
is dus moederbord met agp slot.
Slots
- AGP 1, AGP 8X/4X 1.5Volt
- PCI 6 slots, PCI 2.2

nexonion

Legacy Member
Dus XFX 6600GT 128mb TV-out/Dual DVI AGP 8x volgens jou?

Andere adviezen zijn zeker welkom.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Jah, bernardo heeft de uitleg al gedaan, tis idd dat dak bedoelde...
nexonion zei:
Dus XFX 6600GT 128mb TV-out/Dual DVI AGP 8x volgens jou?

Andere adviezen zijn zeker welkom.
Die kaart idd + een latje RAM-geheugen van 512MB.
Dat zal resulteren in een gevoelige verbetering!

citrofenwick

Legacy Member
had vroeger ook fx5200, upgegrade naar een 6800Le (= +- 6600 GT) en er was een zware verbetering merkbaar :)

bernardo

Legacy Member
www.jaha.be
154 euro ofzo voor ne xfx6600gt
Ge moet zeker zijn da ge agp pakt anders gaat dit ni werken, da staat eraltijd el bij.
ALs ge iets gaat bestelle toont link dan is, dan kunne we da is checken.

Yank

Legacy Member
Als je niets tegen tweedehands hardware hebt, kun je ook kijken voor een 6800GT/GS of X800/X850 Pro/XT (wel enkel AGP, geen PCI-express!), die gaan ook weg voor die prijs tegenwoordig en zijn toch stuk beter, maar niet nieuw natuurlijk.

nexonion

Legacy Member
http://www.jaha.be/
->
het gaat nu tussen deze twee:
XFX 6600GT 128mb TV-out/Dual DVI AGP 8x 154,00 €
http://pricecheck.techzine.nl/onderdeel/16/11882 <- Juiste kaart?
XFX 6800 Xtreme 256mb DDR TV-out/DVI AGP8x 176,00 &#8364;
http://pricecheck.techzine.nl/onderdeel/16/11268 <- Juiste kaart?
Is die 128mb extra nuttig?
Kan iemand het onderstaande uitleggen in Nederlands aub.
Is het die 20&#8364; meer waard?

XFX 6600GT
Memory Bandwidth
16.0 GB/sec.
Fill Rate
4 Billion Texels/Sec.
Vertices Per Second
375 Million

XFX 6800
Memory Bandwidth
22.4 GB/sec.
Fill Rate
2.4 Billion Texels/sec.
Vertices Per Second
300 Million
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan