Archief - Pc upgraden naar Battlefield 3 monster.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Blue-Bora

Legacy Member
Musk zei:
CPU: Intel Core i5 2500K Quad Core 3.3Ghz 6MB socket 1155
CPU cooling: Thermalright HR-02 Macho AMD/Intel CPU cooler
Motherboard: ASRock Z68 Extreme3 Gen3 socket 1155
Memory 1: Kingston 4Gb DDR3 1333Mhz CL9
Memory 2: Kingston 4Gb DDR3 1333Mhz CL9
Solid State Disk: Crucial RealSSD 128Gb M4 2.5-inch 6GB/s SATA3

totaal: €617.00


Dit en dan kan je dus wachten op de 7970/7950.

Als het budget niet toereikend is kan je uiteraard overschakelen naar een 64Gb SSD. Dit moet je voor jezelf uitmaken. (scheelt je €100)

Thanks !
Maar tegen dat die graka's uitkomen zullen er dan tegen die tijd al geen andere componenten beschikbaar zijn die prijs/kwaliteit beter zijn of gaat dat zo snel niet?

En ik heb nu een Windows Vista Home Edition (legale schijf gekocht bij mijn vorig systeem).....

Kan ik die terug gebruiken, of beter Windows 7 nemen bij het systeem?

En gaat zo'n 128GB SSD niet heel snel volstaan met alle programma's die je installeerd? Al die "program files" toestanden worden toch ook best op de SSD gezet neem ik aan? Dan is 128GB al snel "vol-geinstalleerd" denk ik he :)

Ik heb nu zo'n mappeke in mijn windows dir staan genaamd "winsxs" en na veel opzoeken ben ik te weten gekomen dat je hier niets mag uit verwijderen.....

Het mapje is ook al 15GB groot helaas :s

phate_13

Legacy Member
Vanaf april komen de nieuwe ivy bridge processoren normaal uit. Deze zullen dus zo'n 15% sneller zijn dan de huidige reeks. En wat zuiniger en een betere interne GPU. Voor de rest maakt het praktisch niet uit. Als je kunt wachten, geen probleem, maar het is niet persé is om "op" te wachten naar mijn mening. (En als je in april zit, komen de nieuwe nvidia GPU's weer bijna uit en wil je daar weer op gaan wachten... ;) )

Zeker windows 7 voor een nieuw systeem, zeker met een ssd.

Met 64GB komen de meeste mensen al toe. Games hebben weinig baat bij een ssd (vooral snellere load times). Ik zou in theorie zelfs toekomen met 30GB, maar dat zou niet echt comfortabel zijn, en zou ik wat meer dingen op mijn HDD's moeten zetten.

Blue-Bora

Legacy Member
Okay nogmaals bedankt.

En je kan idd blijven wachten op nieuwe dingen en op die manier nooit iets kopen :)
Even wachten op die nieuwe graka's is misschien wel nuttig.

Nu ook nog een vraagje over een monitor...

Maakt het tegenwoordig nog verschil of je een monitor specifiek voor computer gebruikt, of kan je evengoed een led TV nemen met HDMI aansluiting en die op je pc aansluiten?

Ik heb nu een Syncmaster T240 (24"), en zou die willen vervangen door een 32", maar dat is precies niet verkrijgbaar in pc monitor.
En in TV "vorm" is dat wel beschikbaar (hebben er zo eentje op de slaapkamer hangen)

Of zijn die tv's toch van andere makelij/kwaliteit dan een computermonitor?

Musk

Legacy Member
Er is wel degelijk een verschil. Een PC-monitor heeft een veel hogere pixeldichtheid. Dwz dat bij een 27" pc-monitor je veel minder de afzonderlijke pixels zal zien dan bij een 30" tv ofzo. Dat maakt oa. ook het prijsverschil.

Dit:

Dell UltraSharp U2312HM - 58,42cm(23'')/ 2Mio.:1/300 cd/m²/8ms - Dell *| redcoon België


IPS-paneel (dwz: betere zwartwaarden; mooiere kleuren, betere kijkhoek) + uitstekende bouwkwaliteit.

Of als je er het budget voor hebt:


http://www.redcoon.be/index.php/cmd.../pid/B319281/cid/8225/Dell_UltraSharp_U2412M/

phate_13

Legacy Member
Tv's, zeker met zo'n schermgrootte, hebben meestal een lagere resolutie. Mij lijkt het niet aangeraden dit als computerscherm te gebruiken. Je hebt overigens wel 30" pc-monitoren, maar deze kosten dan ook al snel 1000€+

Blue-Bora

Legacy Member
Ik heb nu reeds een 24" syncmaster, maar vind die wat te klein.

En nu weet ik dus waarom de tv goedkoper zijn dan de monitoren :)
Ik zal het dan wel bij mij 24" houden want om 1000+euro uit te geven ben ik niet van plan momenteel :)

Twinturbo

Legacy Member
Waarom 32"? Om dan nog eens vast te zitten op full HD?
Aan een hogere resolutie zal je meer hebben zoals een Dell U2711.

jm188

Legacy Member
en uw framerate valt de dieperik in bij gamen met zon resoluties :)

jm188

Legacy Member
och ja als ge van full hd naar 2560... gaat dan zakt u fps altijd een heel pak naar beneden, tkan nog altijd hoog genoeg zijn, maar da moet ge zelf afwegen wat ge het belangrijkste vindt

phate_13

Legacy Member
Je heb overigens wel nog de "tussenmaat" 27", met 2560*1440 pixels, dit soort schermen vind je vanaf 500 euro.

Musk

Legacy Member
jm188 zei:
och ja als ge van full hd naar 2560... gaat dan zakt u fps altijd een heel pak naar beneden, tkan nog altijd hoog genoeg zijn, maar da moet ge zelf afwegen wat ge het belangrijkste vindt

ja uiteraard zal uw FPS zakken, maar ik denk dat het nog vlot genoeg zal zijn. Maar idd, doet er eigenlijk niet toe, is subjectief.

Blue-Bora

Legacy Member
Nu nog een noob vraagje omtrent al die resoluties...

Word alles niet piepklein tijdens het gamen (vooral de mannetjes die je moet neerknallen) als je zo'n extreem hoge resoluties neemt?

Of ben ik totaal verkeerd?

phate_13

Legacy Member
Waarom zou alles kleiner worden? :) Het is niet zoals bij windows, dat alles een vast aantal pixels heeft he.

Met minder pixels zal er juist detail verloren gaan. Een mannetje dat op een resolutie van 2560*1440 juist 1 pixel groot is zal op een resolutie van 1366*768 slechts 2/7de groot zijn. Dit betekent dat dit dus volledig niet zichtbaar zal zijn.

(Natuurlijk zul je een mannetje van 1 pixel ook niet echt zien, maar ik hoop dat dit het wel wat duidelijk is?)

Blue-Bora

Legacy Member
Okay noted :-)

Mag ik het Kingston geheugen verangen door een 1600mhz variant zoals de onderstaande?

G.Skill 8 GB DDR3-1600 Kit

phate_13

Legacy Member
2 dingen waar je op moet letten :

- Snelheid van geheugen maakt in de praktijk niet uit. In sommige renderprogramma's is er een verschil van zo'n 1% niet echt de moeite dus. Enkel als het prijsverschil belachelijk is, zou ik dus voor het snellere geheugen gaan.
- Soms staan er (vooral voor de versiering) koelvinnen op de geheugenlatjes. Als dit high-profile is, dan steekt dit (een aardig stuk) boven het geheugen uit. Het kan zijn dat dit niet fatsoenlijk past omdat grotere aftermarket koelblokken hier vaak wat boven hangen. (Boven het eerste slot toch.)

Blue-Bora

Legacy Member
Kheb de lijst een beetje aangepast omdat ze in de winkel waar ik altijd ga sommige dingen niet hadden :

ASRock Z68 Extreme4 Gen3 iZ68, SATA600 RAID
Intel Core i5 2500K 3.30GHz 6MB Box
Kingston 2x4GB, DDR3, PC12800, CL9, HyperX Genesis 1.5v
Scythe Processor Koeler Mugen 3 AMD & Intel
Crucial SSD 2.5", 128GB, SATA600, m4

Totaal : 633 Euro

Nu nog wachten op een videokaartje waar ik nog niet uit ben geraakt :s

phate_13

Legacy Member
Welke winkel zou dit zijn? Die extreme 4 is immers dadelijk zo'n 40 euro duurder geloof ik. Als je de extra aansluitingen ed. niet nodig hebt, dan is dit overbodig. (Je kunt hem eens vergelijken met de extreme 3, maar wellicht ga je deze extra dingen niet nodig hebben.)

Kun je de prijzen er ook bij blijven zetten aub? :)

Blue-Bora

Legacy Member
De winkel zou 4launch.nl zijn.
Daar heb ik al 2 systemen gekocht voor mezelf en mijn vader. Ook mijn monitor komt van daar.

Met de Extreme3 komt het dan op 591Euro
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan