Archief - pc upgraden?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Crashtestdummy

Legacy Member
in sommige spellen krijg ik al ne ferme framedrop dus kom ik hier maar uitleg vragen wat ik nodig heb (of toch het voornaamste) zodat mijn pc weer meekan

ik heb mijn pc informatie afgehaald me sisoftsandra, effkes copy paste:



SiSoftware Sandra

Systeem
Host Naam : HOME
Gebruiker : Timothy
Werkgroep : WERKGROEP

Processor
Model : AMD Athlon(tm) XP 2600+
Snelheid : 2.09GHz
Model Nummer : 2600 (geschat)
Prestatie Rating : PR3026 (geschat)
Cores per Processor : 1 Unit(s)
Threads per Core : 1 Unit(s)
Interne Data Cache : 64kB Synchroon, 'Write-Back', 2-way set, 64 byte line size
L2 'On-board' Cache : 256kB ECC Synchroon, 'Write-Back', 16-way set, 64 byte line size

Moederbord
Bus(sen) : ISA AGP PCI IMB USB i2c/SMBus
MP Ondersteuning : 1 Processor(s)
MP APIC : Ja
Systeem BIOS : Award Software International, Inc. F9
Moederbord : Gigabyte Technology Co., Ltd. GA-7VA
Totaal Geheugen : 1GB DDR-SDRAM

Chipset 1
Model : Giga-Byte Technology VT8377 Apollo KT400/A/600 CPU to PCI Bridge
'Front Side Bus' Snelheid : 2x 167MHz (334MHz data rate)
Totaal Geheugen : 1GB DDR-SDRAM
Geheugen Bus Snelheid : 2x 167MHz (334MHz data rate)

Video Systeem
Monitor/Panel : Plug en Play-monitor
Adapter : NVIDIA GeForce4 Ti 4200 with AGP8X
'Image' Apparaat : Lexmark 3100 Series

Fysieke Opslag Apparaten
Verwisselbare Schijf : Diskettestation
Harde Schijf : Maxtor 6Y120L0 (114GB)
CD-ROM/DVD : SAMSUNG CD-ROM SC-148C (CD 48X Rd)
CD-ROM/DVD : _NEC DVD_RW ND-3500AG (CD 48X Rd, 48X Wr) (DVD 6X Rd, 6X Wr)
CD-ROM/DVD : JX1424I LZP796V SCSI CdRom Device (CD 32X Rd) (DVD 4X Rd)

Logische Opslag Apparaten
Harde Schijf (C:) : 114GB (52GB, 46% Beschikbare Ruimte) (NTFS)
CD-ROM/DVD (D:) : Niet Beschikbaar
CD-ROM/DVD (E:) : Niet Beschikbaar
NFSMW_DISC1 (F:) : 674MB (CDFS)
3.5" 1.44MB (A:) : Niet Beschikbaar

Onderdelen
Seriële/Paralelle Poort(en) : 2 COM / 1 LPT
USB Controller/Hub : VIA Rev 5 of later USB universele host-controller
USB Controller/Hub : VIA Rev 5 of later USB universele host-controller
USB Controller/Hub : VIA Rev 5 of later USB universele host-controller
USB Controller/Hub : USB-controller
USB Controller/Hub : USB-hoofdhub
USB Controller/Hub : USB-hoofdhub
USB Controller/Hub : USB-hoofdhub
USB Controller/Hub : Ondersteuning voor USB-afdrukken
USB Controller/Hub : Generic USB Hub
Toetsenbord : Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
Muis : Logitech HID-compliant Cordless Mouse
Human Interface : Logitech Cordless USB Mouse

MultiMedia Apparaat
Apparaat : Met MPU-401 compatibel MIDI-apparaat
Apparaat : Standaardspelpoort
Apparaat : Avance AC'97 Audio for VIA (R) Audio Controller

Printers en Faxen
Model : Lexmark 3100 Series

Power Management
AC Line Status : 'On-Line'

Besturingssysteem
Windows Systeem : Microsoft Windows XP/2002 Professional 5.01.2600

Netwerk 'Services'
Adapter : Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC

Prestatie Tips
Waarschuwing 100 : Grote geheugenmodules zouden Registered/Buffered geheugen moeten bevatten.
Tip 2546 : Grote geheugen Modules zouden ECC/Parity moeten zijn.
Opmerking 5901 : CD 1x= 150kB/s; Exercise caution when comparing measured versus published ratings.
Opmerking 5902 : DVD 1x= 11.08Mbps Exercise caution when comparing measured versus published ratings.
Tip 2 : Dubbelklik op een tip, wanneer deze is weergeven voor meer informatie over de tip.


kdacht dus om es een nieuw videokaart in te steken? veel spellen vragen al 128mb terwijl ik er ma 64 heb. welke kaart kannek ier best insteken en wa ga mij da kosten?

en wa willen ze bedoelen me die prestatietips want daar verstanek dus de ballen van eh, eeft da te maken me die nieuwe ramlatjes dak er een jaar geleden ingestoken heb?

van die tips verstanek de ballen van

Jense777

Legacy Member
Uw video-kaart is niet meer van de jongsten, misschien een 6600GT 128MB bijsteken. Processor en RAM zijn nog in orde (al zal je niet alles open kunnen zetten natuurlijk).

Crashtestdummy

Legacy Member
keb ook al goei dingen ier gelezen van de 7800gs en dattem dubbel zo rap zou zijn dan de 6600GT

of zou da fermen overkill zijn? :unsure:

hoeveel rapper gaat dienen 6600gt al zijn dan mijne ti 4200?

Jense777

Legacy Member
Ik zou durven zeggen dubbel zo rap al hoor, maar hier moet iemand anders uitsluitsel over geven.

7800GS zou ik niet nemen om de simpele reden dat dat een kaart is van 320 EUR, die bijna meer waard is dan uw heel systeem te samen. Ik veronderstel dat je ook geen jaren meer met dan systeem gaat doen... (hoogstens 2-3 ofzo)...

Crashtestdummy

Legacy Member
bwa, da kan nog redelijk mee vo spellekes te spelen, alhoewel dak lage resolutie moe pakken, gelijk in nfs:mw (640x480) en alle details schaduws en aa af moe zetten :unsure:

Crashtestdummy

Legacy Member
kben ook aant zoeken naar een groter scherm, nen 19 of 21" budget is ongeveer 350 daarvoor, iemand die mij meer informatie hierover kan geven?

*edit*

nat schijnt is de 7800 ook de laatste kaart op agp?

komen der dan nog moederborden uit me agp en pci-express of alleen pci-express?
ik game dus redelijk veel ma kwil ook nog een tijdje doordoen me deze pc... en geleidelijk aan upgraden

Jense777

Legacy Member
- er zijn moederborden met én PCI-E én AGP beschikbaar (Asrock heeft er zo denk ik).
- als scherm: Samsung 930BF (19"), prijs rond de 360 EUR.

Davion

Legacy Member
Er zijn idd zo een mobo's, maar lang gaat dat niet meer duren zen.

Crashtestdummy

Legacy Member
godverdomme e, in geeneene winkel hebben ze nog agp kaarten die op iets trekken

en alsek na pci express wil overstappen ganek al moederbord en cpu moeten veranderen :sad:

+ noggis ander geheugen alst geen 400mhz is wa ier ook tgeval is zeker? :doh:


wa is dezen pc nog waard alsek em 2dehands wil verkopen?

GregoryCo

Legacy Member
Ik zat in de zelfde situatie als u, nu zit ik enkele dagen zonder pc, omda ik overgestapt ben naar pci express moederbord en mobo en processor is nog niet binnen. Zo kan ik tenminste nog een deftige kaart hebben (deze is wel al binnen). Verkoopt gij uw mobo en processor en koopt dan pci moederbord. Met mijn graka en moederbord en cpu die verkocht is, moet ik maar een goeie 120 euro betalen voor alles (Geforce 6600GT, mobo en athlon 64 3000 processor. Dus da is nie extreem veel e. En geheugen moet je niet noodzakelijk veranderen, koop gewoon een mobo dat die geheugen ondersteund.

Crashtestdummy

Legacy Member
kheb de simpele oplossing gedaan en nen 7800gs besteld, mijn systeempke kan dan toch nog nen goeien tijd ermee weg.

alsek dan nekeer int werk zit kopek mij ne volledig nieuwe pc en gebruikek deze dan als 2de :sop:

Drez

Legacy Member
Als je een nieuw scherm wilt kopen, zou ik nog wachten to zeker einde deze maand. Er schijnt een behoorlijke prijs daling op til te zijn.

FEW

Legacy Member
Dude87 zei:
kben ook aant zoeken naar een groter scherm, nen 19 of 21" budget is ongeveer 350 daarvoor, iemand die mij meer informatie hierover kan geven?
koop die nieuwe 19" schermen van de aldi. ik heb de vorige reeks, en die zijn echt verdomd goed. theoretisch gezien zijn die nieuwe zelfs nog beter.
en da voor 300€

Crashtestdummy

Legacy Member
nog een vraagske:

ga mijn voeding da trekken? is dus 300W wa me mijn geforce 4 goe draait, khoop dat da geen groot verschil ga zijn me den 7800gs?

miejas

Legacy Member
Steek maar een nieuwe voeding :D
Iets 450Watt achtig van een stevig merk (Antec, Tagan, Levicom, OCZ,..)

n0sTRa

Legacy Member
FEW zei:
koop die nieuwe 19" schermen van de aldi. ik heb de vorige reeks, en die zijn echt verdomd goed. theoretisch gezien zijn die nieuwe zelfs nog beter.
en da voor 300€

ACER 19" AL1951AS (Speakers, CrystalBrite, 700:1, 8ms, DVI, Zilver/Zwart) Bekijk foto €350,90

BENQ 19" FP91GX (550:1, 4ms, DVI, Zwart/Zilver) Bekijk foto €312,20

SAMSUNG 19" 930BF (700:1, 4ms, DVI, Zilver) Bekijk foto €340,70

VIEWSONIC 19" VA1912W (500:1, 8ms, DVI, Zilver/Zwart) Bekijk foto €307,60

Als ik zou kunnen kiezen tussen monitor van den aldi of een ander van degelijk merk ...

Davion

Legacy Member
Dude87 zei:
nog een vraagske:

ga mijn voeding da trekken? is dus 300W wa me mijn geforce 4 goe draait, khoop dat da geen groot verschil ga zijn me den 7800gs?

Welk merk?
Probeer het gewoon, als het niet gaat merkte da wel, en dan is er nog tijd genoeg om een neiuwe voeding te kopen .
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan