Archief - pc upgraden

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Veperas

Legacy Member
hallo,

Ik heb het gevoel dat mijn pc sommige spelletjes niet meer optimaal speelt en zou daarom mijn pc wat willen upgraden.

Hieronder zijn mijn specs en ik zou graag wat advies krijgen omtrent wat ik het best upgrade om een goede pc te verkrijgen.

alvast bedankt op voorhand.

specs:

Operating System
MS Windows Vista Home Premium 64-bit SP1
CPU
AMD Phenom II X2 555 51 °C
Callisto 45nm Technology
RAM
2,00 GB Single-Channel DDR3 @ 532MHz (7-7-7-20)
Motherboard
ASRock M3A785GMH/128M (CPUSocket) 56 °C
Graphics
Philips 244E (1920x1080@60Hz)
1024MB GeForce GTX 460 (Gigabyte) 33 °C
Hard Drives
313GB Western Digital WDC WD3200AAKS-00YGA0 ATA Device (SATA) 38 °C
977GB SAMSUNG SAMSUNG HD103SJ ATA Device (SATA) 32 °C
Optical Drives
ATAPI DVD DC 16X8X5 ATA Device
JN4045T HTH050C SCSI CdRom Device
DTSoftBusCd00
DTSoftBusCd01

grtz

phantomtwister

Legacy Member
Upgraden lijkt me eerlijk weggesmeten geld voor dit systeem. Want je moet bijna alles gaan vervangen waardoor je een behoorlijk lege case zal overhouden.
Je videokaart moet nog wel even meekunnen (geen high detail), dus deze kun je nog wel gebruiken. Het zwakke punt is eerder je cpu, geheugen en moederbord.

Welke games zou je graag vlot spelen?
En welk budget heb je in gedachten?

Ideaal zou zijn een Intel 2500K, asrock extreme 4 bordje met 4 GB ram.
Je kan dan altijd later nog een GTX460 erbij steken.

Lan

Legacy Member
- 2Gb of 4Gb ram bijsteken, staat spotgoedkoop (maar geeft geen frames/s bij uiteraard)
- SSD zetten (ook geen frames/s bij)
- Eventueel Phenom II x4 980 steken ipv 555, maar eerder je grafische kaart vervangen door een 6850/6870/6950 (dat gaat meer opbrengen)

Veperas

Legacy Member
ik probeer nu dead island te spelen maar hij valt uit binnen de minuut...daarmee dat ik post. En ik zou graag binnenkort dan BF3 willen spelen op mijn pc.

Ik ga een 8 GB ram erbij steken aangezien de lage prijs en dan dan eens zien wat het goedkoopste uitkomt om er nog bij te plaatsen.

Mijn budget liefst zo laag mogelijk houden aangezien de dure maanden dat het al is geweest ;)

als ik nu de intel 2500k + Kingston HyperX Dual Channel 8 GB, PC3-12800, 1600 MHz, 9, Non-ECC, Kit ram geheugen erbij plaats zou dit al betere prestaties moeten leveren toch?

Dan kom ik op een bedrag van rond de 240€ wat ik redelijk goed in prijs vind. Passen deze stukken ook samen?

grtz

azertyalex

Legacy Member
gewone kingston valueram is goeikoper en even goed
en voor zover ik weet kunde geen i5-2500k bijsteken aangezien uw mobo geen 1155 socket is. dus moet ge nog eens uw mobo upgraden

Veperas

Legacy Member
Dus een intel 2500k (180€) + 8 gb ram (50€) + een asrock extreme (140€) = 370€
Met deze aanpassingen zou mijn systeem dan toch al een pak beter moeten werken toch?

Lan

Legacy Member
Tja uw cpu gedeelte is dan wel ok, maar voor framerate winst gaat dit beperkt zijn vermits je grafische kaart niet verzwaard wordt.
Steek gewoon eens wat geheugen bij en kijk of je de game nu wel kan draaien. 2Gb op een 64bit OS is gewoon niet werkbaar, zeker in zware grafische games. 4Gb is het minimum.

mdgf

Legacy Member
8 gb ram (50€)38€
Ik zou gewoon 2Gb bijsteken eigenlijk, 4GB is meer dan genoeg voor een gaming pc.

ik probeer nu dead island te spelen maar hij valt uit binnen de minuut
Je pc valt niet uit als je een game niet aankan hé, kapotte onderdelen veroorzaken dat.
Test eens een andere voeding.

Veperas

Legacy Member
een andere voeding? Ik heb dat wel niet liggen op overschot ofzo dus dan zou ik al een nieuwe moeten kopen eigelijk...

Hoeveel kost dat tegenwoordig een degelijke voeding en kun je eens ene tonen?

verreckie

Legacy Member
XFX 450W of Antec Green 380W
Beiden kosten ongeveer €45-50

mdgf

Legacy Member
Ja, maar het is ook niet de bedoleing van hersenloos een nieuwe voeding te kopen hé, voor hetzelfde geld zit het probleem ergens anders...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan