Archief - PC voor CAD

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bratislava

Legacy Member
Ik ben dus op zoek naar een PC-configuratie waar hoofdzakelijk CAD (Autocad) zal op gebruikt worden.

Budget is ongeveer 1500 euro (give or take a few).

Vereisten :

Processor moet van Intel zijn.

Iemand een suggestie ?

bratislava

Legacy Member
Yep, een compleet systeem, met alles op en aan. Scherm, speakers, toetsenbord en muis.

arnevdb0

Legacy Member
Zalman CNPS7700-AlCu Socket775/478/754/939/940 All speeds 1 € 33.99
Coolermaster Centurion 5 Black/Silver 1 € 54.95
Logitech Cordless Desktop MX3000 Laser Retail 1 € 81.95
Creative I-trigue 2.1 3220 1 € 69.95
LG 1917S 19inch TFT 8ms Design Black/Silver 1 € 269
Gigabyte 8NSLI nVidia Crush 19 + MCP04 1 € 99
Maxtor 300GB Sata II 16MB 7200rpm 1 € 99.95
Coolermaster voeding ATX, 430W eXtreme Power 1 € 44.95
NEC 16X DVD -/+rw Dual Layer ND4570 Black 1 € 43
Twinmos DDR2 1024MB 533MHz Dual channel kit (2 x 512MB) 1 € 89.95
Intel Pentium Dual 940 (3.2GHz) 800MHz 4Mb Boxed (Sckt775) 1 € 258.99
Sparkle CALIBRE NVidia 7900GT 512MB DVI HDTV DDR3 1 € 399

Totaal : € 1544.68


tis maar een voorstel :)

---> ze hebbe de proc niet non boxed , de cooler is maar om de stilte ...


shop : Forcom , edegem

Davion

Legacy Member
Antec Sonata II 450W
MSI K9N Diamond
AMD AM X2 3800+
2x1024MB DDR2 PC6400 Value
GeForce 7900GT
WD HDD SATA 200GB WD2000JD
BenQ DW-1650

arnevdb0

Legacy Member
Davion zei:
Antec Sonata II 450W
MSI K9N Diamond
AMD AM X2 3800+
2x1024MB DDR2 PC6400 Value
GeForce 7900GT
WD HDD SATA 200GB WD2000JD
BenQ DW-1650

hmmm , hij zei INTEL , dus ni AMD :naughty:

bratislava

Legacy Member
Yep, geen AMD.

En die grafische kaarten zijn nu niet de beste voor CAD. Is er nergens een winkel waar ze die QUADRO kaarten van NVidia verkopen ?

Davion

Legacy Member
Op bestelling kunnen ze dat wel krijgen, en als ge per se Intel wilt, wacht dan maar op Conroe.

Stre@mus

Legacy Member
Voor intensief CAD gebruik ben je inderdaad best af met een OpenGL kaart zoals een nVidia Quadro of Ati FireGL. Spijtig genoeg ben je voor zo'n systeem met 1500€ nogal krap, want die kaarjtes zijn vrij prijzig.
Vb: PNY NVIDIA Quadro FX 540 PCI Express 128Meg --> 250€
En dit is nog maar een entry-level kaartje. Voor een midrange betaal je tussen 350 en 650€.
(High end: PNY NVIDIA FX5500G 1GB GDDR3 @ 100.000$ :eek: )

Je moet ook rekening houden met je monitor. Een CAD-pc heeft minimaal een 19" scherm, en liefst zelfs met heel hoge resolutie. Ook die schermen zijn al vrij prijzig.

En als je voor Intel gaat, dan is het wachten op de Conroe zeker een aanrader. Prijs/performantie zullen ze waarschijnlijk vrij goed zijn.

Conclusie:
Je kan met 1500€ een pc samenstellen met een OpenGL kaart, maar dan zal je offers moeten brengen op andere vlakken (HDD space, case, desktop). Maar als je echt veel CAD gaat doen, dan is het imo zeker de moeite.
En zoals Davion zegt: die kaarten kan je bij de pc boer krijgen op aanvraag.

boostah

Legacy Member
ge zegt cad, maar wat juist met cad, want alshet ni full 3d is een gewonekaart meer dan genoeg

en nu nog een vraag, weet hier eigenlijk ook maar iemand of da ge games op een quadro of firegl kunt spelen (imho liefst ervaring van quadro want de firegl sucks)

saikoboarder

Legacy Member
kammeraad heeft een quadro (vorig jaar een siemens pc gekocht)
en die kon toen doom3 met alles open spelen.(en dat was WOUW in die tijd)
dus gamen is zeker mogelijk.

bratislava

Legacy Member
De PC is niet voor mijzelf, maar voor iemand die AutoCAD gaat studeren. Of hij dus 2D of 3D gaat doen weet ik niet.

In elk geval al heel erg bedankt voor de reacties. :niceone:

De PC moet hij pas in September hebben, dus ik zou eventueel kunnen wachten op de Conroe. En ik zal misschien best zelf eens informeren bij tones en zo, of ze die FireGL of Quadro kaartjes effectief kunnen bestellen, en wat die kosten.

boostah

Legacy Member
bratislava zei:
De PC is niet voor mijzelf, maar voor iemand die AutoCAD gaat studeren. Of hij dus 2D of 3D gaat doen weet ik niet.

In elk geval al heel erg bedankt voor de reacties. :niceone:

De PC moet hij pas in September hebben, dus ik zou eventueel kunnen wachten op de Conroe. En ik zal misschien best zelf eens informeren bij tones en zo, of ze die FireGL of Quadro kaartjes effectief kunnen bestellen, en wat die kosten.

neem allezins quadro, presteren veel beter dan de firegl's
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan