Archief - PC'ke samengesteld

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DSQ

Legacy Member
Ik heb op Power4Pc.be volgende pc samengesteld:

COOLERMASTER CM 690 II (black, no psu, atx)
69,50 €
CORSAIR CX v2 (430 watt, atx)
40,76 €
ASUS M5A97 (970, pci-e, ddr3, 8 channel, raid)
81,96 €
AMD Phenom II Quad 955 (3.2 ghz, 8 mb, am3, 125 watt, boxed)
100,30 €
SAPPHIRE RADEON HD6770 (850 mhz, 1024 mb, DDR5, 4800 mhz, 128 bit, 11, fan)
98,24 €
G.SKILL 4GBNT (4096 mb, 1333 mhz, CL9, 1.6 v, non-ecc, unbuffered, kit of 2)
29,89 €
SAMSUNG Spinpoint F3 (1000 gb, sata/300, 7200 rpm, 32 mb, 3.5")
48,50 €


Nu twijfel ik alleen nog of ik 1333 mhz of 1600 mhz geheugen moet nemen...
Qua prijs is er praktisch geen verschil!

En is de voeding krachtig genoeg?

Van de rest ben ik tamelijk overtuigd, het moet ook allemaal budgetvriendelijk blijven.

koolcast

Legacy Member
Dat wel, maar toekomstgericht kan je beter een zwaardere voeding nemen dan wat je nu minimaal nodig hebt.

SXe

Legacy Member
koolcast zei:
Dat is zelfs aanbevolen via AMD zelf...
AMD Radeon

Het gaat erom dat ik met een 500 Watt een HD 6950 trek. Terwijl voor een HD 6770, die een pak minder sterk is als een 6950, maar 50 Watt minder moet hebben. ;)


Die 450 Watt is gewoon voor rommelvoedingen, met een deftige 250 Watt voeding kan je dat zelfs trekken.

Psy

Legacy Member
Denk dat veel mensen echt eens een wattmeter aan hun pc moeten hangen, onder load haal ik met m'n systeem met moeite 300 watt, is de kwaliteit van de voeding dat telt, tenzij ge echt crossfire of sli gaat doen is alles boven de 500-600w overrated tbh

mdgf

Legacy Member
380W is echt al met een marge van 100W onder furmark ze...

toekomstgericht kan je beter een zwaardere voeding nemen dan wat je nu minimaal nodig hebt
Daar kun je over discussiëren natuurlijk, maar 380W is nog genoeg voor een 6950 (wel adapters nodig), dus later kun je die gerust nog hebruiken voor een equivalent qua verbruik (of minder) van een 6950 die dan een stuk krachtiger gaat zijn (krimpen productieprocedé = minder verbruik voor dezelfde power).

edit: om discussies als een 6950 op 380W is bullshit te vermijden:
http://www.anandtech.com/bench/Product/293
320W onder furmark uit de muur, maw die halen nog niet eens de 300W (wordt natuurlijk wat meer als je ook de cpu gaat stressen) onder furmark met een overklokt i7 systeem
http://www.guru3d.com/article/radeon-6950-6970-review/11
312W uit de muur, wederom i7 met waterkoeling ed.

is de kwaliteit van de voeding dat telt
There ya go, en laat een antec EA green 380 nu net een zeer mooi seasonic beestje zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan