Archief - Pc'ke upgraden ...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

phate_13

Legacy Member
Daar zou ik enkel 2de hands voor kijken. Het is te gek om dat nieuw aan te gaan kopen. Je moet dat zeker relatief gemakkelijk kunnen vinden. :)

Op de eerste pagina van buy&sell vind ik al dadelijk 3 systemen met een moederbord dat geschikt zou zijn voor jouw processor en crossfire :

https://www.beyondgaming.be/archive/bs-hardware.195/ouder-gamesysteem.825518
https://www.beyondgaming.be/archive...us-p5q-pro-4-gig-ddr2-1066-ram-2x-5870.824988
https://www.beyondgaming.be/archive...e84004gb8600gtplextorvelociraptor150gb.825499

Meer dan 50 euro zou het je niet mogen kosten. :)


Grootste nadelen van bij je huidige processor(/moederbord) te blijven zijn dat je geen USB 3.0 en Sata-600 hebt. Het prestatieverschil zal zelden merkbaar zijn (zeker niet als je niet veel met rendering bezig bent.)
Overigens zou ik ook als upgrade zeker een ssd steken als je dat nog niet hebt.

Blue-Bora

Legacy Member
Ik ben niet zo voor 2de hands toestanden :)

Ik koop liever nieuwe dingen, ook al kosten ze veel meer.

wat is ssd? :)

phate_13

Legacy Member
Nieuw ga je een dergelijk moederbord nog ZEER moeilijk vinden. Worden al een paar jaar niet meer geproduceert. Dat is nog de s775 socket, terwijl daartussen al de 1156(en 1366) socket en nu voor een dik half jaar de 1155 socket op de markt zijn.

De enige optie zal zijn om 2de hands te kijken. Oftewel moet je toevallig een klein winkeltje vinden dat nog een dergelijk moederbord in stock heeft omdat deze niet veel en/of enkel verouderde dingen verkoopt.


Een ssd = Een solid state disk. In feite een opslagmedium gelijk een harde schijf. Maar dan gebaseerd op flashgeheugen. Hierdoor is dit veel sneller dan een gewone harde schijf. Ideaal voor windows en je programma's op te zetten. (Minder geschikt voor data-opslag door de hogere prijs.)

ATI

Legacy Member
Solid state drive vervanger van hard drive disk,veel sneller ,maakt geen lawaai,snel opstarten van pc en int algemeen zo veel sneller dan hdd,één van de beste dingen ik ooit gekocht heb.

Edit:iets te laat gepost

Blue-Bora

Legacy Member
Hazo, ik had het even niet door dat ik zo'n mobo niet ging vinden door mijn "oudere" cpu en geheugen blijkbaar.

Dan maar alles ineens nieuw :D

Laat de voorstellen maar komen !

Allesinds met een 6950 of 6970 al dan niet in crossfire, maar het mobo moet er wel op voorzien zijn.

Een serieuze cpu en behoorlijk wat rammetjes :)
Voor de rest heb ik een case met 650 watt voeding (is dat voldoende?)

phate_13

Legacy Member
Wel zo komen er duizende systemen hier voorbij. Een I5 2500K + bijpassend moederbord. Geheugen kost zo'n 40 euro voor 8GB tegenwoordig.

Een 650Watt corsair voeding mag geen problemen hebben met een crossfire opstelling van 2 HD6950's. Welke reeks is het precies?

Blue-Bora

Legacy Member
phate_13 zei:
Wel zo komen er duizende systemen hier voorbij. Een I5 2500K + bijpassend moederbord. Geheugen kost zo'n 40 euro voor 8GB tegenwoordig.

Een 650Watt corsair voeding mag geen problemen hebben met een crossfire opstelling van 2 HD6950's. Welke reeks is het precies?

De reeks weet ik niet goed.
Ik ben momenteel ook niet thuis dus kan het niet checken.

Kan je enkele links posten die naar de hardware verwijzen aub? :)

Grtz

Blue-Bora

Legacy Member
Zou er eventueel nog interesse zijn in mijn "oude" graka, cpu, ram en mobo?

En wat zou ik er nog voor kunnen krijgen?

Twinturbo

Legacy Member
Dan kan je best even langs de prijsschatting gaan.
Maar er zal nog genoeg interesse in zijn hoor.

FlameDB

Legacy Member
indien je bf3 wilt ownen:

Montage van uw computer: Montage van uw computer
CPU: Intel Core i5 2500K Quad Core 3.3Ghz 6MB socket 1155
CPU cooling: Scythe Mugen 3 SCMG-3000 AMD/Intel CPU cooler
Motherboard: ASRock Z68 Extreme3 Gen3 socket 1155
Memory 1: Corsair Vengeance LP 2 x 4Gb DDR3 1600Mhz CL9
Solid State Disk: Crucial RealSSD 64Gb M4 2.5-inch SATA 6GB/s SATA3
Grafische kaart 1: ATI HD6950 2Gb DDR5 PCI-express
Grafische kaart 2: ATI HD6950 2Gb DDR5 PCI-express

totaal: 1039

case, voeding, dvd-drive en harde schijven neem ik aan dat je die over neemt?
SSD van 64gb is ideaal voor windows en meest gebruikte/gespeelde programma's/games.

Is een van die harde schijven die je al hebt 7200 rpm? Daar kan je eventueel games opzetten.

Blue-Bora

Legacy Member
Da_GoDoFuNReaL zei:
indien je bf3 wilt ownen:

Montage van uw computer: Montage van uw computer
CPU: Intel Core i5 2500K Quad Core 3.3Ghz 6MB socket 1155
CPU cooling: Scythe Mugen 3 SCMG-3000 AMD/Intel CPU cooler
Motherboard: ASRock Z68 Extreme3 Gen3 socket 1155
Memory 1: Corsair Vengeance LP 2 x 4Gb DDR3 1600Mhz CL9
Solid State Disk: Crucial RealSSD 64Gb M4 2.5-inch SATA 6GB/s SATA3
Grafische kaart 1: ATI HD6950 2Gb DDR5 PCI-express
Grafische kaart 2: ATI HD6950 2Gb DDR5 PCI-express

totaal: 1039

case, voeding, dvd-drive en harde schijven neem ik aan dat je die over neemt?
SSD van 64gb is ideaal voor windows en meest gebruikte/gespeelde programma's/games.

Is een van die harde schijven die je al hebt 7200 rpm? Daar kan je eventueel games opzetten.

Thanks voor de setup !
Kan ik er nog een 2de latje memory bijsteken, of gaat dat geen verschil geven?

Ik heb nu reeds een Scythe, maar weet niet goed welk type het is.
Ik heb even een foto genomen van de kast, en dan kun je misschien zien of ik mijn huidige cpu-koeler kan behouden.

En dan kan je misschien ook ineens zien welke serie voeding het is, en of die de nieuwe setup aankan.

http://img847.imageshack.us/img847/8513/img6442f.jpg

phate_13

Legacy Member
Dat is een deftige voeding. :)
Dat is reeds 8GB ram in die setup.

Blue-Bora

Legacy Member
16GB gaat geen verschil maken dan?

En is er nog iets dat eventueel een maatje zwaarder kan uitgezonderd de CPU, want dat model zwaarder is veel duurder voor dat beetje sneller :-)

Misschien 2x 6970 ipv 6950, of is dat ook de moeite niet?

En het mobo... ?

phate_13

Legacy Member
Buiten voor zware rendering is zelfs 4GB al voldoende.

HD6970 CF is niet veel sneller dan een HD6950 CF opstelling, maar wel veel duurder.

Blue-Bora

Legacy Member
Okay merci !

Dan is het idd te zot om die duurdere kaarten aan te schaffen.
Dus voor de rest kan ik niks meer "beter" nemen dat de prestaties aanzienlijk zullen verhogen als ik het goed begrijp.

phate_13

Legacy Member
Niet zonder disproportioneel veel geld te investeren neen.

Het enige nuttige wat je nog zou kunnen doen is een grotere ssd nemen zodat je ook je games op je ssd kunt zetten. Op deze manier zullen deze sneller opstarten en de levels sneller laden.

Blue-Bora

Legacy Member
phate_13 zei:
Niet zonder disproportioneel veel geld te investeren neen.

Het enige nuttige wat je nog zou kunnen doen is een grotere ssd nemen zodat je ook je games op je ssd kunt zetten. Op deze manier zullen deze sneller opstarten en de levels sneller laden.

Okay thanks

Nee véél grotere bedragen uitgeven voor minimale winst is idd te zot.

Blue-Bora

Legacy Member
Ik heb alles proberen te vinden op een site waar ik meestal mijn hardware koop, maar daar staat niet alles op.

www.4launch.com

Zou je op die site de setup nog eens kunnen samenstellen met de artikelen die ze hebben.

Ik zie ook dat Asrock een extreme4 heeft ipv een Extreme3.
Is dat veel verschil?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan