Archief - pixmania: statement

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MetalG

Legacy Member
ik ben van plan om een digitaal fototoestel te kopen bij Pixmania.
(Nikon Coolpix L4 met accesoires)

ik had email gestuurd naar mijn leerkracht engels (klastitularis) om te vragen of ik via duitsland ook naar belgie kon verzenden, T. vandaele schrijft ook voor clicx en hij mailde me zijn pixmania schandaal door:

Vandeale zei:
PixMania

!!pixmania.tif

Eind november 2004 bestelde ik via de Belgische afdeling van Pixmania-PRO (www.pixmania-pro.be) een digitaal fototoestel (Dimage Z3) met extra accessoires (waaronder 1 GB geheugenkaart en accu's). Ik nam ook de optie 'zorgenvrije aankoopgarantie' erbij – ironisch genoeg, zo zal blijken. In totaal ging het om een bedrag van € 548,38 (weliswaar exclusief BTW). Enkele dagen later ontving ik het toestel. Wat bleek? Al bij aankomst was het toestel defect: ik kon enkel geheel zwarte "foto's" nemen. Binnen de (wettelijke vastgelegde) termijn van 7 dagen stuurde ik de ganse bestelling op eigen kosten terug naar Pixmania – in Frankrijk! Ik eiste meteen het betaalde bedrag terug. Na enkele telefoons naar de helpdesk (waar ik vaak enkel in het Engels of Frans werd aangesproken) bleek 14 dagen later alleen het bedrag van de accessoires (€ 112,04) te zijn terugbetaald. Na nog verschillende telefoons en e-mails naar de helpdesk kreeg ik rond half januari te horen dat Pixmania (na een technische expertise van het teruggestuurde toestel) het resterende bedrag niet lang daarna zou terugbetalen. Een paar weken later stuurde ik alweer enkele e-mails naar de helpdesk – die intussen al niet meer werden beantwoord – en nam ik verder ook telefonisch contact op. Uiteindelijk kreeg ik te horen dat het om een vergetelheid ging, en dat ze het bedrag nu heel snel zouden terugbetalen. Een week later ontving ik inderdaad een storting, maar wel… € 104,4 te weinig! We zijn inmiddels drie maanden ná bestelling. Vindt PixMania een dergelijke handelwijze nu echt klantvriendelijk? (naam en adres bekend bij de redactie)

Dat lijkt ons inderdaad niet de manier waarop men klanten dient te behandelen. We namen intussen zelf contact op met de helpdesk van Pixmania, en men verzekerde ons dat de Hr. Thomas Sauzedde (marketing) ons diezelfde dag zou terugbellen. Dat gebeurde niet. Een dag later namen we opnieuw contact op en kregen we als excuus dat dhr. Sauzedde enkel Frans sprak… Uiteindelijk konden we het verhaal toch kwijt aan een andere medewerker. Die gaf toe dat er een paar zaken waren fout gelopen (onder meer wegens een personeelswissel), en dat – wegens een andere vergetelheid – inderdaad te weinig was terugbetaald. Hij vertelde er meteen wel bij dat standaard de verzendingskosten (van de camera naar uw thuisadres) NOOIT terugbetaald worden (€ 8,26), ongeacht de eventuele kosten die de koper intussen gedaan heeft. In jouw geval dus de verzendingskosten voor het toestel (naar Frankrijk) en een reeks telefoons naar de helpdesk. We bleven echter aandringen, en uiteindelijk met succes… Enige tijd later kregen we namelijk de (Engelstalige) verantwoordelijke verkoop in België aan de lijn die stelde dat die medewerker foute informatie had doorgegeven, en dat ook die verzendingskosten zouden worden terugbetaald…

om wat achtergrond informatie te geven, hij dreigde dus om dit te posten in de clicks moest hij zijn geld niet terug krijgen, hij kreeg zijn geld en heeft het toch nog gepost :evil:


is dit een eenmalig voorval, of is dit al herhaaldelijk gebeurt ?


mvg

a242050

Legacy Member
Ik heb al veel soortgelijke verhalen gehoord over pixmania. Zeker daar niet kopen dus!!

Yank

Legacy Member
Mijn pa heeft paar maand geleden digicam gekocht bij pixmania en was allemaal in orde. Digicam werd zelf eerst opgestuurd en accesoires paar dagen later (waren niet in stock).

Alternatief is mss alternate.nl, daar staat die digicam aan 135€, wel zonder accesoires, maar komt ongeveer op zelfde prijs uit als ik lader, batterijen en SD-kaartje erbij neem.

Dakantochnie

Legacy Member
Ik ken ook zeer vele tevreden klanten van Pixmania, btw.

a242050 zei:
Ik heb al veel soortgelijke verhalen gehoord over pixmania. Zeker daar niet kopen dus!!
Ja komaan zeg, jij wil niet weten hoeveel klachten ik wel heb over de Makro zeker? En toch blijft die winkel draaien he. ;)

MetalG

Legacy Member
dus misschien toch daar bestellen uhmz

ma tis maar als het niet in orde is.. dan kan ik geen fotos nemen in greece :(
mja ik zal het er maar op wagen zeker..

mvg

GhO$T

Legacy Member
Ik heb er ook al 2x aangekocht (voor iemand anders) en dat gaat inderdaad vlot en correct. Maar heb ondertussen toch al net iets teveel van dergelijke klachten gelezen, blijkbaar begint de mizerie pas als je een defect hebt en dus moet beroep doen op hun garantie.
Ik ga er alleszinds geen bestellingen meer doen.

Hun goedkope prijzen hebben ook het nadeel dat je dan met grijze import komt te zitten, geen nederlandstalige handleidingen (engels is natuurlijk geen probleem voor de meesten hier, maar ouderen gaan daar dikwijls geen bal van verstaan) en voor garantie kan je dikwijls enkel nog bij Pixmania terecht, niet bij de Belgische afdeling van die fabrikant/verdeler van het merk, zij gaan u toestel gewoon weigeren omdat het uit een ander land komt.
Dus tijdens de garantieperiode zit je vast aan pixmania (waar er dus een redelijke kans is op slechte service) en na de garantie kan het goed zijn dat je helemaal nergens meer terecht kan; Pixmania zal u doorverwijzen naar de fabrikant/verdeler en de fabrikant/verdeler zal net het omgekeerde doen.

(grijze import is wel bijna bij alle goedkope shops het geval dus niet enkel pixmania related; het is het risico dat je neemt om zoveel goedkoper aan te kopen tov de normale winkelprijs)

MetalG

Legacy Member
mja pixmania is echt het goedkoopst :S

bij photohall ist 170 € voor de camera alleen :X

a242050

Legacy Member
dakantochnie zei:
Ik ken ook zeer vele tevreden klanten van Pixmania, btw.

Ja, iedereen die geluk heeft dat hij een werkend apparaat thuis gestuurd krijgt.


dakantochnie zei:
Ja komaan zeg, jij wil niet weten hoeveel klachten ik wel heb over de Makro zeker? En toch blijft die winkel draaien he. ;)

Het gaat hier wel over pixmania en niet over Makro :p

Yank

Legacy Member
Normaal gezien val ik niet in herhaling, maar 'k denk dat je erover gelezen hebt: bij alternate.nl komt het ongeveer op zelfde prijs uit.

Wover

Legacy Member
bij alternate heb ik ook al besteld, heel goede winkel, ook goede dienst na verkoop denk ik, je krijgt zo'n heel blad met wat je moet doen als het niet werkt, hoe alles in elkaar zit qua garantie enz :p

en ik kreeg er nog ne gratis PCM bij ook :p

MetalG

Legacy Member
Yankee zei:
Normaal gezien val ik niet in herhaling, maar 'k denk dat je erover gelezen hebt: bij alternate.nl komt het ongeveer op zelfde prijs uit.

ik vind enkel de camera en een bijhorend kaartje, ik zou begot niet weten welk tasje / batterijen (+lader) ik moet nemen...


mfg


// wat is een pcm :p

Jense777

Legacy Member
Die GP's kunt ge in den Aldi ook kopen, daar heb ik de mijne gekocht. Misschien zelfs nog goedkoper!

Btw, ga is kijken bij uw lokale fotoboer. Misschien staat het toestel daar ongeveer hetzelfde geprijsd, maar je hebt het voordeel dat als er iets aan mankeert je op iemand echt druk kan zetten. Voor minder dan 10 EUR zou ik niet in het buiteland kopen voor zo'n, vrij klein, bedrag.

Macdude

Legacy Member
Ik heb mijne printer bij pixmania gekocht die werkt perfect en is met Nederlandstalige handleiding.

Het heeft ze alleen 3 weken geduurd eer ik die thuis had, terwijl dit veel sneller had moeten kunnen. De printer zou op voorraad zijn volgens de site en ik had die met visa betaald. Dus die zou dan toch op 4 dagen tijd geleverd moeten kunnen worden vind ik.

Ik hoop dat ik der nooit stukken aan ga krijgen want ik vrees het ergste als ik die terug naar Pixmania zou moeten sturen. Ik denk dat ik mij dan rechtstreeks bij Canon zou gaan melden en maar hopen dat die mij niet afschepen naar Pixmania.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan