Archief - plasma schermen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

beastkiller

Legacy Member
hoi
ik zou graag een plasma scherm kopen, ik heb al gezien dat de contrast veel kan schillen zoals de panasonic th42 pa 50 die heeft een contrast van 4000:1 maar er was er ook 1 10000:1 want die was goedkoper
wat is nu het beste hoger of lager en is dat ook bij lcd schermen

Yank

Legacy Member
hoger = beter

Maar 'k dacht dat plasma's niet zo lang meegaan, lcd's hebben dat probleem niet. 'k Ben er wel niet echt zeker van, mijn kennis van TV's/schermen is niet zo groot.

beastkiller

Legacy Member
ik heb op de site van van de borre(winkel)
plasmascherm(philips) van 106cm gezien die wel 3600€ kosten met 3000:1 en een plasmascherm (onbekend merk)ook van 106cm voor maar 1495€ maar dan wel 10000:1
hoe kan dat dan dat die goedkoper beter kan zijn:wtf:

Skoebiedoe

Legacy Member
Schermresolutie.

Die goedkope schermen hebben meestal een kleine resolutie.
Panasonic TH-42PA50E
SD Plasma-paneel (8e generatie)
Contrastratio 4000:1
3D Colour Management (meer expressieve beelden)
Sub-Pixel Control (natuurlijke aflijning)
Ruisonderdrukker bewegende beelden
2 Luidsprekers
Q-Link
Max 8.6 miljard toonbare kleuren (2048 gradaties)
852 x 480 pixel (dit hier dus)

= € 1.879

En dit is zijn broertje maar op grotere resolutie.
Een 107 cm scherm met contrast van 3000 op 1 !
Panasonic TH-42PV500E HIGH DEFINITION= € 3.395
106 CM HIGH DEFINITION BREEDBEELD PLASMA TV

High Definition plasmascherm (8e generatie)
1024 x 720 pixels (XGA) resolutie (zie hier dus)
Contrastratio 3000:1

Wil niet zeggen dat die goedkopere daarom slechter zijn hoor.Als je deze hoofdzakelijk gaat gebruiken voor tv kijken neem je beter degene met lagere resolutie.Voor dvd en HD (xbox 360) zijn de andere dan weer beter.

Respawn

Legacy Member
als het op zoiets aankomt, vooraleer je'n aankoop doet van'n bepaald type, eerst es naar ne shop gaan waar die tv's staan uitgestalt...

shops zoals vandenborre, Krefel,
bang & oluffsen (meestal panasonic, samsung, loewe) ...
en zélf kiezen wat je't beste vind prijs/kwaliteit.
Indien mogelijk vraag je hun eens de tv in actie te laten zien op zowel
dvd vlak als kabeltv...

Panasonic tv's zijn altijd'n aanrader geweest vind ik persoonlijk.
zelfs hun niet "high definition" plasma's zijn zeer knap om tv of dvd op te zien.

greetz

josse

Legacy Member
en ga ook eens een beetje opzij staan zodat je een andere inkijkhoek hebt. Een verkoper heeft mij eens een hele uitleg gegeven. De kleuren veranderen als je van opzij kijkt etc.

Awoujol

Legacy Member
frado2005 zei:
neem LCD, geen plasma :)

met de reden dat LCD in het algemeen slechter is dan plasma? Plasma kopen of wachten op nieuwe technologie maar koop aub geen LCD.

Frado2005

Legacy Member
plasma gaat minder lang mee? En een LCD met HD ready kan toch ook niet slecht zijn. Ik heb zo ene, en ben daar ferm tevreden over..

Skoebiedoe

Legacy Member
frado2005 zei:
plasma gaat minder lang mee? En een LCD met HD ready kan toch ook niet slecht zijn. Ik heb zo ene, en ben daar ferm tevreden over..


Laat me raden: Een samsung zeker.

Dat van dat langer mee gaan is al lang achterhaald.Plasma gaat evenlang mee als een deftige crt.

Struber

Legacy Member
gewoon wachte me te investeren in nen platte tv, binnekort komen er 1080p toestellen uit en pas vanaf deze wijdverspreid zijn is het imo aangeraden eentje te kopen

steffoe

Legacy Member
zeer belangrijk om er ook eens naar te gaan zien
want als ze zo naast elkaar hange ziede duidelijk wa brol is en wa ni

grtz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan