Archief - Printer (fotos)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

azerty

Legacy Member
We zijn van plan een goeie nieuwe printer te kopen die foto's aankan.
HP is dan wel een van de beste, de inktpotjes zijn er zodanig duur dat het genen naam meer heeft. Wat zou je aanraden rekening houdend met volgende, criteria :
we printen zelfden of nooit meer teksten en tabellen ... we printen dus niet zo vaak
we willen echter wel af en toe een MOOIE foto kunnen afdrukken op fotopapier
we willen dat zo goedkoop mogelijk kunnen doen.
we willen NIET dat een "kenner" ziet dat het met een "goedkope" machine gebeurde ... dus een PRIMA kwaliteit.

Davion

Legacy Member
Kzou een Canon nemen voor fotokwaliteit, ook de prijs per pagina ligt lager als bij HP denk ik, ideaal voor jou dus.

Powerbookg4

Legacy Member
canon pixma ip4200!

Heb ik en is zalige printer! Als je canon foto papier gebruikt kan je de kwaliteit van de foto's van bij de fotograag niet onderscheiden :)

koendg

Legacy Member
Ikzelf heb de Canon pixma ip5200 en ben er zéér tevreden over:

-Uitstekende fotokwaliteit (Photo lab quality), 10*15 cm in 36 sec.

-Zuinig d.m.v. verschillende inktpatronen per kleur met ingebouwde chip.

-Zeer snel in het printen van hoge kwaliteitsfoto's.

-Mooi design en zeer gunstige prijs.

Als deze printer niet in je budget past, dan zou ik de canon Pixma ip4200 nemen, deze print een foto van 10*15 in 52 seconden, dus hij is enkel wat trager dan de ip5200 en ander design.

Grtz ;)

Drossie

Legacy Member
Powerbookg4 zei:
canon pixma ip4200!

Heb ik en is zalige printer! Als je canon foto papier gebruikt kan je de kwaliteit van de foto's van bij de fotograag niet onderscheiden :)

Die heb ik ook en ben er zeer content van!!

Dragon Racing

Legacy Member
Heb nog de voorloper ervan, de Pixma IP4000 en foto's zijn inderdaad zeer goed.

Insaniacx

Legacy Member
Waarom laat je de foto's gewoon niet afmaken? Heb er overlaatst nog 100 voor 13€ laten afmaken bij het kruidvat... Goedkoeper gaat volgens mij niet met een inkjet. Ook heb je bij een printer dikwijls het probleem dat de foto's verkleuren na verloop van tijd, zeker als ze in een lichte plaats staan (heb vroeger heel wat foto's afgedrukt, en zelfs degene van 1.5j gelede met een pixma 4000 afgedrukt merk je wel als je de rand bekijkt die achter de kader zit.). Met mijn Hp 920 heb ik dan weer het probleem dat je de "rol" in de foto's ziet, dus het ding waarmee ze het papier verder rollen... bij de canon heb ik dat minder/niet. Trouwens HP inktcartridges zijn wel duurder maar je hebt ineens alle 3 de kleuren en je hebt telkens een nieuwe printkop! Heb er zelf nog geen last van gehad maar heb in sommige reviews geleze dat de koppen van de 4200/5200 wel eens verstopt kunnen geraken, vooral als je ze weinig gebruikt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan