Archief - proc voor cs:s te spelen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

boostah

Legacy Member
ben hier voor iemand een computer aant samenstellen, nu kwamen we bij de processor, er ik nog ongveer 230 euro int budget, genoeg dus voor een 3700+ maar is deze wel echt nodig voor cs:s

graka zal een 7900gt worden (best bang for buck ookal heeft cs:s liever ati) en deze zou op een resolutie van 1600*1200 zijn werk doen (of bij tegenvallende fps daarop 1280*1024)

er zal naar alle waarschijnlijkheid met AA en AF gedraait worden maar zonder HDR(totaal onnodig voor competitief te spelen imho)

nu het grote probleem, een processor is enkel bottleneck bij een lage resolutie, maar natuurlijk moet ie snel genoeg zijn om de graka aan te sturen, dus de keuze tussen een 3000+, 3200+ of 3700+ is ni makkelijk(3500+ laat ik er tussenuit want is ongeveer even duur als 3700+)

nu heeft de 3700+ natuurlijk 1mb chache, maarja zoveel invloed heeft dit niet, is het nu nodig voor een zware proc (van de keuze die ik heb) te kiezen, of ben ik beter af met een lichtere processor

kweet wel 3700+>3000+ maar of hij het prijsverschil waard is om cs:s te spelen vroeg ik mij af

aub enkel onderbouwde antwoorden, ik weet zelf genoeg van hardware af om de simpele dingen ook te weten, en ik weet ook dat source nogal afhangt van de processor, maar of het ook nog zoveel nut heeft bij deze hogere resoluties vraag ik me af

solix

Legacy Member
Ik draai css soepel op een 3000+ met 7800gt. Maar als ik van u was zou ik de 3700+ nemen met de 7900gt :)

Davion

Legacy Member
- Kzou zeker de 3700+ pakken, is de ideale processor die graka.
- AA en AF zijn ook niet nodig voor competitief te spelen.

SephirothSnake

Legacy Member
Ik vind die bottleneck toestanden BS.
Voor gaming en zeker voor cs is een 3000 goed genoeg al zou ik dan een 3200 nemen. Ma als je een 3700 kan betalen neem die dan gewoon dan heb je later geen spijt. Je kent precies genoeg ervan om zelf een verstandig oordeel te vellen.
Mijne 2.4ghz pentium 4 had geen moeite met css so.....

Dus 3700...

boostah

Legacy Member
weet ik maar alles ziet er gelikkter uit

+ valve met zijn leuke updates maakt het ook dat je dan je AA en AF kan terugschroeven zodat je na een zware grafische update nog steeds opdezelfde fps kan spelen

+ met zo'n kaart is het zonde om zonder AA en AF te spelen

maar is die 3700+ echt nodig voor die kaart?? dat is de vraag (want voor 5 fps op de 100 is 100 euro echt overdreven snap je)

boostah

Legacy Member
SephirothSnake zei:
Ik vind die bottleneck toestanden BS.

ge hebt altijd een bottleneck natuurlijk, kwestie is van deze zo kort mogelijk te laten aanleunen bij wat beter is (dus hier proc zal bottleneck zijn, maar hij moet zo kort mogelijk aanleunen bij welke processor de graka een bottleneck zal maken)

SephirothSnake

Legacy Member
als ge die 100€ wil besparen doe dat gewoon. in css ga je het denk ik ni zien hoor.

boostah

Legacy Member
denk ik ben ik niet echt veel

zijn er mensen met een 7800gt en 7800gtx (en mss al met een 7900gt) die met alles open behalve hdr eens kunnen zeggen welke fps ze halen, en met welke processor dit is, dit zou me heel erg kunnen helpen

Menthal Kip'tje

Legacy Member
Kben dan wel nie DE specialist op hardware-gebied, ma kan u wel vertellen dat CSS vooral CPU-based is. Uw processor is dus echt belangrijk:)

boostah

Legacy Member
Menthal Kip'tje zei:
Kben dan wel nie DE specialist op hardware-gebied, ma kan u wel vertellen dat CSS vooral CPU-based is. Uw processor is dus echt belangrijk:)

kweet het maar bv mijn x800xt haalt wel meer fps dan de x800xl van een vriend op volledig dezelfde instellingen en in zijn computer beide, hiermee dat ik twijvel, en dacht ooit eens gelezen te hebben in een update rond november ofzo dat ze het spel minder cpu afhankelijk gemaakt hebben, maar voor hoever dit waar is weet ik niet

Menthal Kip'tje

Legacy Member
dno of je sraped kent, maar indien ja ken je misschien wel CK?

Wel hij heeft mindere processor en net geupdate naar 7800GT... fps zijn amper omhoog gegaan (zeker niet door laatste update).

Moet dus dringend snellere cpu, net zoals ik snellere config moet aanschaffen door die low-FPS.. (wat nog eens extreem erger wordt bij het recorden van demo's)

boostah

Legacy Member
graka heeft wel pas nut op hoge res's minimum 1280*1024 met zo'n kaart, alles deronder is erg cpu afhankelijk, maar op deze comp komt een 19inch crt, dat denk ik aan 1600*1200 zal draaine met rond de 100 fps als ik mij ni vergis (average he denk wel dat da moet lukken, anders wordt het 1280*1024) en bij AA en AF enzo aan met hoge res moet de grafische kaart veel meer werk verrichten dan als je bv aan 800*600 speelt want da is elke processor (zelfs een fx) begrensend voor de fps, kwestie voor mij is het punt van wanneer de cpu niet meer zo belangrijk is te achterhalen, en dit blijkt moeilijker dan eerst gedacht
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan