Archief - Processor-koeler

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

a232610

Legacy Member
Bij dit weer is het hier nu op men kamer een 30°C... Men pc ging verdacht traag dus dacht ik om ff te temperatuur te checken, toen zag ik dat men processor 78°C had :o

Dus misschien best eens een nieuwe koeler kopen daarvoor, maar bestaan er daar ng wel voor? het is een AMD athlon XP 2600+ kloksnelheid 2.08 GHz

dank bij voorbaat ;)

SMa

Legacy Member
goedkoop en goed:
Arctic Freezer 64 Pro

maar mss eerst je budget zeggen

a232610

Legacy Member
goch, budget, rond een 25 euro, binne 2-3 maand koop ik wss een volledige nieuwe pc maar men CPU moet natuurlijk nog zolang meegaan :p daarom een nieuwe koeler... maar hoe weet ik dat de koeler op men processor past ?:o

a232610

Legacy Member
maar hoe weet ik nu of da derop past? die processor is al 3 jaar, die koeler is ng maar recent... heb geen zin om 20 euro te dokken en hem er dan niet op te krijgen :s

Yank

Legacy Member
SMa zei:
goedkoop en goed:
Arctic Freezer 64 Pro

maar mss eerst je budget zeggen
Past wel niet op Socket A...

OT: de Arctic Coppersilent 3 is goedkoop en zou moeten passen, wat duurder kun je kijken bij Zalman, maar dan moet je wel kijken of ze compatibel zijn met je moederbord (zie site zalman)

Davion

Legacy Member
Kuis eerst u PC eens goed uit, kan goed zijn dat der gewoon nen kilo stof ophangt.

a232610

Legacy Member
Das het geval niet, hebk gedaan, maar na 30 min liep die alweer naar de 75°...

en waar zou ik die Arctic Coppersilent 3 kunne kope? bij tones & forcom zie-ek em al niet :(

RealFlub

Legacy Member
Yankee zei:
Past wel niet op Socket A...

OT: de Arctic Coppersilent 3 is goedkoop en zou moeten passen, wat duurder kun je kijken bij Zalman, maar dan moet je wel kijken of ze compatibel zijn met je moederbord (zie site zalman)

een cooler van arctic moet je kijken of em past bij Zalman?

je bedoelt toch bij arctic zelf?

Yank

Legacy Member
'k Bedoel ofwel de Arctic, die zou normaal op alle Socket A bordjes moeten passen, ofwel een Zalman (7000Cu bvb), maar die past niet op alle bordjes, dus best kijken op site van Zalman voor compabiliteit.

RealFlub

Legacy Member
idd, best kijken of em past (soms zit het socket helemaal vanboven in de case en voeding zit dan in de weg soms)

bernardo

Legacy Member
Hoe kan da ge uw pc al 3 jaar hebt en nu pas zo heet loopt?
Volgens mij klopt er dan iets anders toch ni ze.

a232610

Legacy Member
Het is al sinds vorig jaar dat het verslechtert... maar dan waren de pieken 65°C en daar kon ik ng mee leven ^^ maar met +/- 80 niet meer :)

a232610

Legacy Member
ok, kheb dus die Arctic Coppersilent 3 besteld bij jaha
almaal bedankt voor de hulp :)

a232610

Legacy Member
Okeey, cooler installed :) draait aan een 65°C :) ng niet optimaal :p ma al veel beter :)

n0sTRa

Legacy Member
Mss nog in en out take fan plaatsen om wat frisse lucht binnen te krijgen.

a232610

Legacy Member
Er is een out-fan aan de 8erkant... maar er is maar een goeie 10cm tss de 8erkant en de muur dusj :(

boostah

Legacy Member
75 graden voor een amd xp is toch niet overdreven veel (die lopen toch vrij warm), veel misschien wel, maar toch niet uitzonderlijk?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan