Archief - ram geheugen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

decarlo

Legacy Member
een tijdje geleden werd me op het forum aangeraden 1*1024Mb ram te nemen i.p.v. 2*512Mb omdat ik dan als ik later zou uitbreiden nog eens 1*1024Mb kan bijsteken waardoor deze in dual channeling zouden worden gebruikt.

Maar het moederbord waarop dit gebruikt moet worden is ASUS A8V-E SE en die heeft 4 DIMM sloten. Als ik nu 2*512 Mb steek en achteraf nog eens 2*512Mb dan heb ik ook 2Gb en geniet ik toch ook van dual channeling ? :unsure:
Want bij winkel bij mij in de buurt vind ik geen latjes van 1*1024 wel packetten van 2*1024 maar dat lijkt me voor de moment nog een beetje overkill.

SF|.MoRPHeuS

Legacy Member
Wat DPL zegt is correct : 4*512mb en je werkt op 2 timings ==> Snelheidsverlies t.o.v. 2*1024mb

Best is als je het kan betalen direct 2*1024 te kopen, en anders 1*1024 en wachten. 1*1024 is voor de moment nog genoeg, maar aan die 2*1024 ga je zeker nog plezier beleven later (én je werkt nog steeds op 1 timing ==> sneller dan 2T)

decarlo

Legacy Member
ja ik begrijp het
dus toch beter 1*1024 (2* gaat boven mijn budget) maar dan moet ik het al bijna laten opsturen. enig idee wat de verzending bij tones kost ?

SF|.MoRPHeuS

Legacy Member
Levering: Je kan je bestelling afhalen in onze winkel of ons magazijn, of je kan ze laten afleveren bij je thuis. Let op: in het magazijn kan je enkel afhalen als je online bestelt én online betaalt én als je dit op voorhand hebt aangeduid tijdens het bestellen. Je kiest de leveringsmethode en geeft eventueel het leveringsadres op. Levering per koerier kost € 20,00 wanneer het bedrag van de bestelde artikels onder de € 100,00 ligt en € 15,00 wanneer het bedrag hoger is. Vanaf € 750,00 kost het € 10,00. Leveringen naar Nederland kosten altijd € 20,00, ongeacht het bestelde bedrag.

edit : vrij veel dus, mss beter ff op zoek gaan naar winkel bij jou in de buurt , anders ben je nog eens 20 euro kwijt, en da's schandalig
Jaha.be : verzendingskosten 4.5euro onder de 2 kg

2nd edit : 't is nen tip hé :)
bv. : Gskill 1Gb DDR PC3200 CL2.5-3-3-6 (F1-3200PHU1-1GBNS) --> € 93,00
Verzendingskosten : €4.5 ==> €97.5

Latinos

Legacy Member
Bij tones hebben ze vandaag geen enkel latje van ne gig binnen(wel DDR2), en ik kan het weten want ik heb derjuist nog gebeld :)
Ze komen wel morgen of zelfs nog vandaag binnen...

decarlo

Legacy Member
ik heb dit gevonden bij hofline deze is in stock want als ik er vandaag nog om kan gaan kan men vader me brengen met de auto.

OCZ 1024Mb Value LifeTime Warranty en kost daat €99.00

wat denken jullie daarvan ? is OCZ een goed merk ?

decarlo

Legacy Member
Ik ga er toch pas morgen om dan is er hopelijk al geleverd bij tones zoals latinos zei. En welke kies ik dan ?
CORSAIR 1024MB PC3200 Valueselect € 92,00
of
OCZ 1024MB 400Mhz PC3200 DDR Value Series 3-4-4-8 € 95,00

decarlo

Legacy Member
geen an die twee laatste hebben ze in stock maar ze hebbe wel deze:
KINGSTON 1024MB PC3200 Valueram
die is ook goed denk ik, niet ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan