Archief - Samenstelling pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ThaPingwin

Legacy Member
hallo,

ik moet voor een vriend van me een pc samenstellen
en hij moet jaren meegaan om te gamen, prijs is niet ZO belangrijk, maar moet ook betaalbaar blijven hé :)

ik heb hier wat samengesteld, zal het samen met de prijs opzetten (prijzen van alternate.nl)

Grafische kaarten ATI PCIe -EAX1900XT (512 MB GDDR3) € 389
Asus M2N-SLI DeLuxe (nForce 570 SLI) € 149
Athlon™ 64 X2 3800+ (2000 MHz) € 319
Geheugen G.E.I.L. DDR-2 800 (PC2-6400) (5-5-5-12) € 199
Midi Tower MS-Tech LC-660 (4x 5,25" / 1x 3,5") € 49
Voeding Tagan TG380-U1 (ATX) € 59
DVD-reWriter IDE LG-H10NS (-)€ 42
Maxtor DiamondMax 10 S-ATA2 160GB

Subtotaal: € 1.271,-

is dit een goeie combinatie? of kun je meer krijgen voor dit geld? zoja wat dan en wat zijn de verbeteringen of verschillen

ik heb het meest gekeken op een goei mobo, cpu, graka en geheugen

alle reactie is welkom

mvg

PineMangoes

Legacy Member
Iets straffere voeding is wel aan te raden (X1900 = minimaal 450w dacht ik), mss opteren voor 'n ander merk hd (samsung spinpoints zijn de stilste), voor de rest een vet systeempje. Gamen op voldoende mooi detail zou een jaar of twee-drie moeten lukken.

Yank

Legacy Member
- Als die nog jaren (hoe lang bedoel je dan eigenlijk? En wat verwacht hij er nog van binnen 2-3 jaar?) moet meegaan zou ik nog een paar weken wachten om dan ofwel een AMD X2 te kopen aan 40-50% minder of wel een Conroe (als je ze kunt vinden).
- met een ATI-kaart is SLI nutteloos he, dan kun je even goed een goedkoper bordje nemen
- 'k zou ook zwaardere voeding nemen, want 't heeft nu al niet zoveel over en als hij later dan nog iets wilt upgraden....

ThaPingwin

Legacy Member
daar heb je inderdaad een zeer goed punt met die SLI

wist dus niet dat ati niet werkte op sli, na wat lezen heb ik gezien dat je crossfire moet hebben om mss later 2 kaartjes in te proppen

mja, is dit geen groot verschil die 256mb en de 512mb van de x1900xt?
de 7900gt is inderdaad een goei 100€ goedkoper

wanneer precies zullen de x2 goeikoper worden?
en wie kan er eens vertellen wat er nu zoveel beter aan de conroe's zijn?
+ opteron en x2? waar zijn de verschillen?

mvg

Davion

Legacy Member
- Nee
- Deze maand, week of 2
- sneller voor dezelfde prijs, dankzij nieuwe architectuur van Intel, de Core architectuur, totaal anders dan de Netburst architectuur.
- Opteron is voor servers.

Yank

Legacy Member
llsanderll zei:
24 juli om precies te zijn :) voor amd toch
Op 24 juli zouden de prijzen voor de groothandelaars moeten dalen, maar de meeste winkels gaan eerst hun stock nog verkopen aan de oude prijs he, anders verkopen ze met verlies (wat niet mag afaik en nog dom is ook).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan