Archief - Satellite M40-130

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DT-

Legacy Member
Jow,

Beetje zitten surfen en doen op zoek naar een degelijke, goedkope (contradictio in terminis? :p) studentenlaptop voor het betere surf/tekstverwerk/dvdkijk/tv-out werk. Gamen interesseert me overigens geen zak. (toch niet de recente dingen) Uiteindelijk ben ik op de "Satellite M40-130" van Toshiba uitgekomen die het toch wel erg aantrekkelijke prijskaartje van 700 euro incl btw draagt.

't Is ne Celeron-M, gene Pentium-M (maar dat zal me aan men reet roesten, naar het schijnt is het enige verschil iets minder batterijduur ofzo) en alle functies zitten der volgens mij op. 512 DDR, 40 gig hdd, 15.4" scherm, ati x300 kaart (wa mij eigenlijk meer aanstaat dan al die integrated intel toestanden, zeker ivm drivers enzo), WiFi, enz. (full specs)

Nu waar zit het addertje onder het gras? Slechte garantie voorwaarden? Crappy behuizing? Waardeloos scherm? All of the above?

Moest er iemand enige vorm van ervaring hebben met dit toestel mag hij/zij me altijd even adviseren.

Ook suggesties voor een andere, degelijkere laptop in ongeveer dezelfde prijsklasse (pak dan nog tot 800, 900 euro) zijn steeds welkom.

Ik weet dat hier elke week wel 3 topics van "studentenlaptop gezocht" staan, maar ik dacht van, als ik een concrete vraag erin stel zal het er wel doorkomen :P.

Groeten,

dt

Davion

Legacy Member
T'is gewoon geen erg snelle laptop, een Celeron-M is weldegelijk een stuk trager dan een Pentium-M of Pentium-4 hoor, en een X300 is ook niet dat..

bernardo

Legacy Member
Als ik iets rond 700 euro zou kopen zou ik meer naar deze gaan:
Acer Aspire 3633WLMi

http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?showTechData=true&artno=PN9C16&#tecData

Hij heeft 20 gig harde schijf meer, dvd brander, snellere processor.
Wel integrated grafische kaart maar ja ik denk da ge da ni zoveel nodig hebt tenzij ge zware grafische programma's gaat gebruiken.

Maar ik zou nog wa reviews ofzo proberen te vinden van wat laptops als ik jou was. Die toshiba zal ook wel ni slecht zijn ma heb ik geen ervaring mee.

DT-

Legacy Member
Davion zei:
T'is gewoon geen erg snelle laptop, een Celeron-M is weldegelijk een stuk trager dan een Pentium-M of Pentium-4 hoor, en een X300 is ook niet dat..

Maja weetge, op een P3 800 mhz met 512 SDram, een 20 gig 5400 RPM schijf en een riva TNT2 kunt ge ook perfect dvds, divxen zien, surfen, eventueel paar emulators draaien en gewoon voor standaard multimediatoestanden gebruiken, 'k heb nog ne "main rig" (intussen ook verouderd: AMD XP 1800+, 9800Pro, 512 DDR, 240gig etc) en als de laptop qua responsiviteit in windows evenwaardig is ben ik meer dan content.

bernardo zei:
Als ik iets rond 700 euro zou kopen zou ik meer naar deze gaan:
Acer Aspire 3633WLMi

http://www.alternate.nl/html/shop/pr...C16 &#tecData

Hij heeft 20 gig harde schijf meer, dvd brander, snellere processor.
Wel integrated grafische kaart maar ja ik denk da ge da ni zoveel nodig hebt tenzij ge zware grafische programma's gaat gebruiken.

Maar ik zou nog wa reviews ofzo proberen te vinden van wat laptops als ik jou was. Die toshiba zal ook wel ni slecht zijn ma heb ik geen ervaring mee.

Het spijtige is wel dat deze acer geen TV-out heeft + ik heb al een paar keer met een Acer gewerkt uit die prijsklasse en ik vind dat die nogal "plastiekerig" aanvoelen ... daarom liever geen acer, maar goed, bedankt voor de info en alles, kzal nog wa rondkijken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan