Archief - Shuttle barebone en nieuwe technologie.. doenbaar?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Respawn

Legacy Member
Hoi heren en dames (ge weet nooit :$ )

kzou wat advies kunnen gebruiken ivm een nieuwe pc die'k wil samenstellen
rond maart-april.

M'n mainvraag is't volgende: ik heb hier al wat jaartjes een Shuttle barebone staan met'n AMD 3200+, ne gig ram, 5900XT'ke in etc, en die bolt goed, nog steeds, maar voor de nieuwste toepassingen en games. (kwerk voornamelijk met grafische progs zoals Photoshop, Illustrator etc. sound en video editing...) merk ik dat m'n pc'tje af en toe toch wat moeite begint te krijgen
(reclame panelen opmaken van 2,5 meter op....etc)

Aangezien ik content ben van m'n shuttle dus, zou ik geneigd zijn er
terug eentje uit te kiezen die kan omgaan met Dual core (amd liefst)
aangezien amd prijs kwaliteit me nooit in de steek heeft gelaten de afgelopen jaren..
Dual Core de moeite om te kiezen bij grafische progs? (worden die ondersteund door Adobe etc?)
Qua games denk ik aan Morrowind Oblivion... etc

Maar eh... zal die shuttle het wel kunnen trekken met de nieuwste technologie? Daar bedoel ik mee, als het écht wel warm wordt (nieuwe graka's etc, dual processoren, 2 gig ram willek er ook in met de tijd)...

Zijn er pro en contra's waar ik moet bij nadenken vooraleer ik terug voor Shuttle kies?

Is'n gewone standaard kast beter voor de airflow etc? kzou ook graag'n stil systeemke hebben etc...

en kan je me iets aanraden voor de prijs van een goeie 1300-1500 euro ?
(zonder scherm(en) die hebbek staan. Ik weet dat het mss voorbarig is om nu al iets te willen
rond die prijs 2 maanden op voorhand, aangezien het pc wereldje enorm vlug evolueert...


Ik weet dat het'n hele boterham is m'n "uitleg", maar bedankt voor de antwoorden in advance.

als richtsysteem had ik dit:

SHUTTLE SN25P (AMD NVIDIA NEFORCE 4, DDR400) € 412,50

AMD 3800+ X2 DUAL-CORE PROCESSOR € 330,00

CORSAIR TWINX 2048MB PC3200(2X1024MB) € 279,90

MSI NX6800GS-TD256E 256MB DDR3 PCI-EXPRESS € 244,90

SEAGATE 120GB 8MB SATA300 7200RPM ST3120813AS € 92,50

NEC DVD BLACK DV5800 € 23,50

NEC FLOPPY BLACK € 7,45

totaal: € 1390,75

met installatie en een windows bij, zou het op'n goeie 1500 euro komen...

greetz

Davion

Legacy Member
Lijkt me goed, Die Shuttle's zijn voorzien op zoveel warmte hoor, en zo ongeloofelijk veel is dat bij een AMD niet :)

Respawn

Legacy Member
gelukkig maar :)
is die graka deftig genoeg om nog enkele jaartjes te gamen?
hét spel da'k graag zou spelen is Morrowind Oblivion...
ik was gewoon bezorgd ivm die warmte, omdat bij m'n huidige Shuttle
de onboard geluidskaart het liet afweten na een jaar en... (daarvoor kreeg ik ook veel storing etc.) nu is daar gewoon'n extern soundkaartje op aangesloten.
thx

RealFlub

Legacy Member
idd, is nice systeem. idd, AMD's worden zeker niet warm. allez, deze toch nie.

Ironpole

Legacy Member
Man man man, had ik maar een Shuttle, ge kunt zo'n dingen in uw broekzak steken bij wijze van spreken...

Respawn

Legacy Member
hehe, idd, shuttle is zeer compact...
bedankt voor de comments alvast :)

the_brainiac

Legacy Member
Ik heb zo een Shuttle SN25P,AMD X2 4400+ en X800GTO². HEt is een prachtige machine,ik heb alleen één probleem en dat is wss makkelijk oplosbaar door nieuwe S-ATA kabels. Koop er één je zal het je niet beklagen,voorzie alleen een extra S-ATA kabel :) :p

ZeroTolerance

Legacy Member
wachten respawn tot in maart , dan komt er een nieuwere versie uit met 61xx chipset

btw ook uit temse :p

Respawn

Legacy Member
ahzo.. nieuwe versie ... enneuh, wat heeft dat als voordeel?

ah, oek uit temse, cool, dan kan je m'n pc in elkaar steken :lol:
ik ben toch van plan te wachten hoor, zal eerder ergens in april zijn peis'k...
(beetje kat uit de boom kijken)


greetz

the_brainiac

Legacy Member
ZeroTolerance zei:
wachten respawn tot in maart , dan komt er een nieuwere versie uit met 61xx chipset

btw ook uit temse :p
Blijft dat in een P chassis? :)

Respawn

Legacy Member
kdacht gelezen te hebben dat ze dat gingen aanpassen
naar'n ander chassis.... mor vraagt me ni hoe en wat.

greetz

Respawn

Legacy Member
jah idd.. heb ik ook gelezen.. dat de nieuwe uitvoering niet meteen
de interessantste was voor gamers.. ivm die graka onboard en geen plaats
genoeg voor'n "grote" graka...

nu heb ik nog'n vraagje over't geheugen...



CORSAIR DDR 1024MB 400Mhz PC3200 HSP 130 euro

CORSAIR DDR 1024MB 400Mhz PC3200 ValueSelect 99,..euro

is dat ivm overclocken ofzo?
wat is daar het verschil in?


greetz

dj insulin

Legacy Member
die HSP heeft een geintegreerde heatspreader. dit zorgt ervoor dat de chips beter gekoeld worden en verlengt de levensduur van de module

Respawn

Legacy Member
dus 't is wel z'n geld waard? op termijn bekeken...? :)
want OC'en doe'k zoieso nooit, zeker niet met ram ofzo...
want effe 40 euro meer voor'n latteke..DAMN

:D

greetz en thx voor the help :)

Davion

Legacy Member
Pak de Value's, zo heet word RAM niet, en aangezien ge niet gaat overklokken hebde dat niet nodig.

Respawn

Legacy Member
kheb nog 1 vraagje....

ivm die DUAL CORE... kan je daar gewoon WinXP op draaien of MOET
dat de PRO zijn eer je die dual core functie perfect kan draaien

? want kan daar niet aan uit... :crazy:

of moet je een bepaalde fix downloaden ofzo voor windows xp home dan ofzo eer het werkt?
't is maar da'k weet welke versie van windoosxp da'k moe bestellen eh

met vriendelijke groet

Davion

Legacy Member
- Alle XP's werken derop, gewoon SP2 installeren.
- Best is wel alle updates downloaden alsook de DualCore driver van AMD.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan