Archief - Sony PSP

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

pr0ph3t

Legacy Member
kan iemand mij vertellen of ik er goed aan doe om het te kopen en wat ge er net allemaal mee kunt, levensduur batterij, goede, slechte punten enzo van die dingen... aub? :)
ik overweeg het namelijk eind deze week -als mijn overuren uitbetaald worden tenminsten - ene te gaan hale maar kmoet eerst weten of hij voldoet aan mijn eisen...
muziek, games en films naart schijnt zoude er ook op kunne spelen?

R-evolution™'

Legacy Member
waarom geen pda dan ? Met pda kan je veel meer .
Ik weet nu nie hoeveel een psp kost ma voor 350 euro heb ge al een fatsoenlijke pda waar ge mee kunt game , films , surfen , ...

deven

Legacy Member
PSP is toch beter van kwaliteit zunnen als pda, en je kan er ook met navigeren.

pr0ph3t

Legacy Member
njah pda kost wel ineens honderd euro meer, mijn overuren gaan nie zoveel zjin ze... kdenk iets van 300 ofzo :p

[TFT]Poky

Legacy Member
ik zou psp afraden voor de moment.

Waarom ?

Gebrek aan goede games
Hoge prijs van zowel toestel als games als memory sticks als films

pr0ph3t

Legacy Member
is er iets anders dat je kan aanraden? in dezelfde prijsklassen,
kzou er toch graag alleszinds divx en mp3's op wille kunne afspelen, tis voor op vlieger enzo alsk op reis ga en op bus naar school enzo van die dingen en opt werk tijdens middagpauze :D

[TFT]Poky

Legacy Member
valt te zien wat de proriteiten zijn dat u stelt.
Psp is geen slecht toestel daar niet van maar dit alleen als je echt wilt gamen, daarvoor weegt de rest van de functies niet genoeg door.
Als het meer video en/of muziek gericht is dan zijn er betere alternatieven.

En sinds wanneer kan er met een psp genavigeerd worden?

Newboy

Legacy Member
PSP heeft door update van firmware een webbrowser. Geen goeie maar je kan er toch mee op internet (mits je wifi hebt natuurlijk).

Als het voor divx is of mp3's kan je misschien ook de toestellen van Creative bekijken. Heb er wel geen ervaring mee. Divx moet je bovendien nog omzetten in mp4 om het met de psp kunnen afspelen.

PSP gebruik ik nu enkel als divxspeler en mp3 speler op de bus/metro wegens gebrek aan goeie games.

Mr. M

Legacy Member
ne maat van mij heeft ne PSP en k vind het toch ongelooflijk wa ge der allemaal op kunt eigelijk
als ge een wifi aansluiting hebt zijde echt vertrokke
ge kunt gamen (ja duh) veel goeie games zijn er ni echt ma die GTA vind ik het wel echt waard
de filmkes die ge erop kunt zien zijn zeer goed van kwaliteit en hij gebruikt het als mp3speler wa ook goe werkt (alle ja, hij zet ze om in sony's atrac formaat omda da minder plaats in neemt voor eve goeie kwaliteit)

hij heeft een stick van 1 gig erbij gekocht en daar staan toch een album of 20 a 30 op denk ik + nen hoop filmkes

en idd browsen gaat redelijk vlot (zonder keyboard), ook bv het vtm nieuws is gemaakt zoda ge die op de PSP kunt afspele (ok tis vtm, ma t ziet er wel vet uit), als er nog wa mense da gaat ondersteunen zou het wel vet zijn van streaming tv te kunne zien (alle ja, ge kunt da dlde op de vtm site he)

door een exploit in GTA zijn er al nen helen hoop homebrew games die ge kunt starten zoals bv pong da ge me 2 tege mekaar kunt spele (is nog wel lache)

en er komt meer en meer ondersteuning voor vanalles elke firmware upgrade

ik ben redelijk zeker da die PSP echt nog iets heel vet gaat worden, idd de meeste games zijn nogal teleurstellend tot nu toe
ma games zoals GTA LSC en burnout (alle ik denk da die op PSP ook zo vet is) zijn het volgens mij wel waard

pr0ph3t

Legacy Member
njah hoofdprioriteiten zijn vooral muziek en video
da omzetten naar atrac duurt da lang?

Jeroen_HD

Legacy Member
nee da duurt ni lang, ik heb zelf een psp en ik vind het echt een prachttoestel. maar omdat je hoofdprioriteiten muziek en video zijn kan ik je mss een ipod video aanraden.

R-evolution™'

Legacy Member
http://www.pdashop.be/product/11890

goedkoper dan een psp ,
navigeren met een psp ? gaat met een pda ook .
mp3's coverteren na 1 of ander formaat ? niet nodig .
Dure geheuge kaartjes ? gewone sd kaartjes 65 euro voor een gb
Dvd's moet je wel converteren .
Ik gebruik mijn pda ook als mp3 speler en voor films als we op reis gaan of als ik naar school fiets .
+ iets wat ik veel gebruik is msn . Heel handig in de zetel zitten en op msn kunnen .

Mr. M

Legacy Member
R-evolution™' zei:
http://www.pdashop.be/product/11890

goedkoper dan een psp ,
navigeren met een psp ? gaat met een pda ook .
mp3's coverteren na 1 of ander formaat ? niet nodig .
Dure geheuge kaartjes ? gewone sd kaartjes 65 euro voor een gb
Dvd's moet je wel converteren .
Ik gebruik mijn pda ook als mp3 speler en voor films als we op reis gaan of als ik naar school fiets .
+ iets wat ik veel gebruik is msn . Heel handig in de zetel zitten en op msn kunnen .
ge moet op PSP ook ni u mp3s converteren
da leest perfect mp3s, alleen is da atrac formaat gewoon beter :)
videokes moet ge wel naar mp4 omzetten, ma da is me andere toestellen meestal ook

+ da ge ook me de PSP op msn kunt bv (daar zijn online messengers voor die perfect me PSP werken (gewoon ergens op ne site))

NielsParedis

Legacy Member
[TFT]Poky zei:
valt te zien wat de proriteiten zijn dat u stelt.
Psp is geen slecht toestel daar niet van maar dit alleen als je echt wilt gamen, daarvoor weegt de rest van de functies niet genoeg door.
Als het meer video en/of muziek gericht is dan zijn er betere alternatieven.

En sinds wanneer kan er met een psp genavigeerd worden?

+ zeer lag batterijduur ik dacht van een 2h voor gamen :s.Ben je vet mee dan

Mr. M

Legacy Member
awel om eerlijk te zijn is da overdreve
ik heb toch genoeg ons daar nen helen avond op zien gamen tege da de batterij plat was eigelijk
pakt tege 2 a 3 uur ofzo da em plat was en da we om 8 ofzo ware begonne

2 uur is DIK overdrijve (zal ook wel van game tot game afhange ma zowel bij DTM als GTA is het e pakske meer ze)
+ da er betere battery packs gaan uitkomen ook nog

en + da ge de batterij gerust moogt opladen terwijl ge aant gamen zijt, is der t schijnt zelfs just goe voor (staat toch int boekske)

enZiiime

Legacy Member
heb psp en vind het goed machientje :)

Voordelen:

Zalige kwaliteit van films (iig als je umd film hebt, of goede convert doet ;))
goede grafix voor handheld in games

Nadelen:

Batterijduur voor te gamen is hier gemiddeld 3/4 uur voor de "zwaardere" games.
Voor films moet je toch minstens al 2gb hebben voor er een mooi aantal op te krijgen (volledige film converted op heel goede kwaliteit is 400/500mb
Op kwaliteit die je nog kunt zien, maar soms iets minder scherm is 300mb :) (je kunt lager gaan, maar vele meer blokjes dan wat anders) ahja dus 2gb is redelijk duur hier in belgie (op ebay vind je ze goedkoop voor 80€ ofz :))

Andere nadelen... Atm niet echt veel games, GTA lcs is goed, lumines is ook verslavend, burnout is ook goed, maar gaat snel vervelen bij mij iig.

ahja nog een voordeel, sony upgrade de firmware met extras, eerst in 2.0 de webbrowsers en dat is het tot nu toe eigelijk, maar er zal nog wel serieus wa bijkome ;). (of je moet kunnen downgraden dat niet mogelijk is met de psps die je nu kunt kopen, homebrew heeft HEEL veel wat je kunt doen :) van soort pda progjes tot sja oneindig eigelijk :).

Kzit hier serieus te zeveren, maarja, ik vnd het goed machientje.

Als je 1gb genoeg vind koop je ineens het giga pack psp + 1gb ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan