Archief - SSD

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

krulle3

Legacy Member
Een 128GB is meestal wat goedkoper dan z'n 64GB variant in €/GB maar is dit wel de juiste kijk op de zaken yochi? Mijn idee is nog altijd als je 70€ kan besparen op ruimte die je toch niet zou gebruiken dan bespaar je dit ook beter, niet?

Daarin tegen heb ik hier ook gezien dan momenteel de Crucial m4 het beste is wat er nu bestaat omdat er met die Sandy Bridge's veel problemen zijn.

verreckie

Legacy Member
Als jij toekomt met de 64Gb variant, dan neem je inderdaad beter die.

yochi

Legacy Member
@ krulle, de vraag was goede prijs/kwaliteid niet de goedkoopste of da beste gewoon wat is goed prijs/kwalieit en ik kwam uit bij deze... alsje helft minder geheugen wil voor iets meer als helft van de prijs kan hij dat ook nog altijd kiezen hé

homie2582

Legacy Member
oke bedankt! Maar op een ssd zet je daar alleen je windows op of ook muziek, games,...?

mdgf

Legacy Member
Windows en de meest gebruikte programma's.

Zeker GEEN data à la muziek of films.

homie2582

Legacy Member
oke! en als je games instaleerd of muziek kan je dan kiezen op je ssd waar windows op staat of op je harde schijf? Want als ik het goed begrijp is je hardeschijf dan een externe?

krulle3

Legacy Member
Ja, je kan dat altijd kiezen tijdens de installatie van je programma/game. Vaak gebruikt men iets zoals "C:\Program Files", maar kan je dus wijzigen naar bv. "D:\programmas"

flyingdutchman

Legacy Member
omdat ze sterven bij bosjes en hun opgegeven snelheden niet halen.

FuzzyHawkeye

Legacy Member
Ah oei, staat er veel van op't internet ergens ofzo? Dan moetk zeker eens kijken want was van plan mijn Vertex 2 te verkopen en een Vertex 3 aan te schaffen..

flyingdutchman

Legacy Member
Het staat er vol mee. Van het weekend nog met de mensen van Tones gepraat : ze krijgen zowel de Vertex 2's als de Vertex 3's en Agility 3's met bosjes binnen.

FuzzyHawkeye

Legacy Member
Ca va, ma'k snap echt niet waarom de specs (op papier) zo fel verschillen (OCZ sneller) en dan in realiteit is de M4 beter, echt vaag :D

Bumbolt

Legacy Member
FuzzyHawkeye zei:
Ca va, ma'k snap echt niet waarom de specs (op papier) zo fel verschillen (OCZ sneller) en dan in realiteit is de M4 beter, echt vaag :D

Net zoals je een muis van trust koopt of eentje van logitech die trust is na een paar maanden kapot. Er staat ook niet op: Deze muis vervalt op xx/xx/xxxx....

+

SSD is nog vrij nieuw (ook al bestaat het al ff) de technologie staat nog niet 100% op scherp dus fouten zijn te verwachten. Al ga ik niet beweren dat je geen SSD moet kopen... gewoon goed uitkijken

flyingdutchman

Legacy Member
omdat:
1) OCZ een soort best-case scenario gebruikt
2) OCZ SandForce chips heeft die afhangen van compressie, als er geen compressie kan worden toegepast, zakt de snelheid in als een pudding.
3) Crucial recent ook nog eens een update gehad heeft (FW0009) waardoor ze nu tegen de 500MB/s lopen... altijd.

Maar dat snelheidsverschil is totaal niet boeiend. Het verschil tussen 200 MB/s sequentieel en 1GB/s sequentieel gaat enorm lastig zijn om op te merken. Wat belangrijker is, is dat je een betrouwbare SSD hebt, omdat blijkt dat het nog steeds niet eenvoudig is om een betrouwbare SSD te maken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan