Archief - Stillere PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Netrem

Legacy Member
Hoe kan ik dit systeem stiller maken?

(door welke onderdelen te vervangen dus)

Systeemkast http://www.loveno.be/shop_image/product/2a553430d910ea929437aa3eb227db58.gif
Voeding 350W ATX
Moederbord Abit NF7-S rev2.0 SA nForce2 ATX
Processor(s) AMD XP 2800+ boxed cooler
Geheugen Kingston HyperX DDR 512Mb PC3200 CL2
Hard Disk(s) 80gig SATA // 200gig Maxtor
Videokaart(en) Sapphire 9600XT
Brander(s) Plextor Premium 52x
CD/DVD-Drive(s) ASUS DVDrom 16x
Geluidskaart(en) onboard
Netwerkkaart(en) onboard
Temp CPU/Case 53°C / 31°C
CPU cooler Boxed
Casefans Enermax 80mm


Ik dacht aan een andere fan? Deze PC wordt niet gebruikt voor te gamen, dus van hoge temperaturen heb ik niet veel last.

Stre@mus

Legacy Member
Hier heb je een volledige silencing kit:
  • Graka koeler: Primecooler PC-VGAHG1 ALCU Blue LED met memoryheatsinks en fanmate € 18,00
  • Northbridge koeler: Zalman ZM-NB47J Northbridge cooler € 5,00
  • Case Fan: SilenX Ixtrema PRO 80mm 14dBA € 14,00
  • CPU koeler: Arctic Cooling Copper Lite Silent 3 € 10,00
  • Totaal: € 47,00

boostah

Legacy Member
welk merk is zijn voeding?

voeding kan soms ook wel eens goe ambetant veel lawaai maken

en ste@mus, waar vindt jij die silenx ?

Stre@mus

Legacy Member
boostah zei:
welk merk is zijn voeding?

voeding kan soms ook wel eens goe ambetant veel lawaai maken

en ste@mus, waar vindt jij die silenx ?
Die silenX worden oa. verkocht bij jaha.be . Beestig mooie koelers, maar 'k heb er zelf nog geen zitten, dus 'k weet niet hoe stil ze effectief zijn. Maar 'k heb al gehoord dat ze het beter doen dan de papst.

@Netrem: Idd, je voeding kan ook een bron van lawaai zijn. Leg er eens je oor aan en luister hoeveel lawaai ze maakt. Als je ze duidelijk kan horen zijn er 2 oplossingen:
  • Voeding open maken en de ventilator vervangen door een stille
  • Een stille voeding steken. Om niet teveel geld kwijt te zijn kan je best een LCPower van 420W nemen. Zo heb je er al ééntje voor 30€. Goedkoop & stil.

[EDIT by Davion]list tag closed :)[/EDIT]
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan