Archief - Targa Ultra AN64 3700+ ??

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

-spyrock-

Legacy Member
Ik ben misschien van plan mij deze PC aan te schaffen, bedoeling is een goede allround PC te hebben die weer een jaar of 4 meegaat en ook geschikt is om te gamen (grafische kaart ga ik misschien wel veranderen als ik hem koop).

Geef jullie mening maar en zeg maar wat ge er nadelig of voordelig aanvind.

Dat het geen top high-end is weet ik ook wel dus niet TE kritisch aub :)

prijs is 1.249€


http://www.targa.be/ -->products-->desktop PC's-->Targa Ultra AN64 3700+

zie ook:http://www.lidl.be/be/home_nl.nsf/pages/c.o.20060228.p.Targa_PC_AN_3700 (op site van Targa is er meer info)

{YA}Gr3c0

Legacy Member
is 1300 € je max. budget?

Je hebt dan wel nog geen scherm hé.

-spyrock-

Legacy Member
Ja over de 1300€ ga ik niet.
Heb hier nog een Medion scherm staan dus geen probleem..
Goed sound systeem heb ik ook al thuis dus dat is ook geen probleem.

Ik vind de prijs niet slecht, daarbij is er nog een pak extra uitrusting (zie "overige informatie" op de site van lidl).

{YA}Gr3c0

Legacy Member
Mja al die software vind ik overbodig. Dat vind je al gemakkelijk terug op het internet hé.

Voor derest vind ik het wel ok maar welke grafische kaart zou je er dan insteken.

De voeding van die pc is wel maar 350 Watt & dat is veels te weinig vind ik.

jannick werckx

Legacy Member
Denk dat je voor 1300€ heeel wat meer kunt kopen dan wat daar gegeven staat hoor.
Mijn config (zie onderschrift) kost 1350€ (incl XP home edition).
En daar steekt toch een X2 in EN 7800GT ..

{YA}Gr3c0

Legacy Member
AMD 3800+ X2 DUAL-CORE PROCESSOR
MSI K8N NEO4-F SOCKET 939
CORSAIR TWINX 1024MB PC3200(2X512MB)
WESTERN DIGITAL 250GB-KS 16MB SATA300 7200RPM
ANTEC SONATA II 450W BLACK
Geforce 7800GT ( Asus, MSI,....)
NEC 4551 16X Black DVD-RW Labelflash Technology

Alles samen iets van een 1100€

Het enige wat je nog nodig hebt is muis & toetsenbord.

Dieje pc klopt op z'n sokken den pc van de Lidle :applause:

-spyrock-

Legacy Member
Ik weet wel dat er altijd beter is voor ongev. dezelfde prijs, maar ik denk wel dat deze voldoende is voor mij. Wou gewoon weten welke onderdelen aan de mindere kant zijn enzo..

Over die 350 watt, je hebt gelijk...eventueel vervang ik die door een 400+ voeding.

Qua graf. kaart had ik gedacht aan een 'XFX GeForce 6800GS' of een 'Geforce 6800 - 256 MB'. De 6600 GT kan ik dan verkopen waardoor ik wat geldt terugwin, idem voor de voeding.

Verder hebben jullie wel gelijk, hij had iets goedkoper gemogen maar ik vind het niet overdreven.

Ik weet dat iedereen hier massaal voor het zelf-samenstellen is, wat ik ook begrijp. Maar heb daar niet de zin en ervaring voor :)

Davion

Legacy Member
Ga met ons lijstje naar de winkel en ze stellen dat voor u samen, ineen gestoken en al, ik volg de rest hier hoor.

jannick werckx

Legacy Member
Het is even handig als even naar de lidl gaan voor die pc hoor, ge stuurt gwn even een mail met uw configuratie die ge wenst te bestellen ( kunt ge bv bij dichtsbijzijnde pc winkel in u buurt doen, voor de gemakkelijkheid:ironic: )
En 3-5dagen later (soms nog vroeger) kunt ge u pc'ke gaan afhalen, met windows en alle progs dat ge erbij koopt erop geinstalleerd.
EN ge spaart 100den euros uit +ge hebt ne vele betere pc,want niet vergeten dat het een X2 is in davion's config+ ge zit niet te kloten met andere kaarten en voedingen te steken ..
Ik zou het toch wel heeeel vlug weten wat ik zou doen hoor.

-spyrock-

Legacy Member
- Antec TX1050B Midi Tower Black Quiet 500W => 135€
-2 x Enermax 8cm fan => 20€
-ASUS A8N-SLI Premium => 200€
-AMD A64 3800+ BOXED S939 => 380€
-2x512 Mb DDR400/PC3200 DDR1 => 2 x 60€ = 120€
-nVidia 6800 256Mb PCI-E => 300€
- Seagate 300Gb 7200/8 SATA => 185€
-Plextor PX-130A 16x/50x DVD-ROM zwart => 35€
-NEC ND-3540A 16x DVD +/- RW DL zwart: 60€
-Logitech Internet Navigator black + Logitech MX1000
Wireless Laser => 35€ + 65€ = 100€

Dit heb ik vlug even gedaan aan de hand van de sticky in aankoopadvies. Totaal is 1535€, en dit zonder programma's,speakers,memorykaartlezer,mogelijkheid om TV te kijken,..

En als ik dit dan nog eens in elkaar laat zetten kost het mij nog meer of niet?
Vind ik toch heel duur, hoe kom je dan in godsnaam aan een volledige midrange/highend PC die minstens kan wat een lidl PC kan voor maar 1100€??

-spyrock-

Legacy Member
Over welke config. heb je het?

Nog een bijkomend vraagje, stel ik neem de targa PC en wil de voeding veranderen, kan ik de originele er simpelweg uitnemen en een 450watt voeding insteken of komt er meer bij kijken dan gewoon even omwisselen?

jannick werckx

Legacy Member
Waarom zou je een mobo van 200Euro kopen als je uit een mobo van 95€ maximum prestaties kunt halen .. ? En bij die Targa zit geen muis en dergelijke bij hoor. .dus nog eens -100€!
Ik zou de config nemen van Davion of RB... Mijn budget was 1350€ en ik heb maximum uit mijn budget gehaald, daar ben ik van overtuigd.
Dus koop gewoon een samengestelde pc die mensen van op het forum je aanraden ..

*edit:
Ik heb even precies dezelfde config proberen samen te stellen als de Targa die je wil kopen, bepaalde onderdelen werden in de Targa niet specifiek vernoemd (zoals type mobo, want die mobo's zijn meestal goedkoopste vant goedkoopste) ik heb dus een degelijk mobo genomen voor dit systeem.

AMD ATHLON64 939 3700+ SAN Diego Boxed Socket 939 249€
ASUS EN6600GT Silencer Hdtv 256MB PCI-express Geforc... (in de Targa is maar 128Mb.. dus zeker niet te spreken over midrange kaart!!) 210€
CORSAIR 512MB PC3200 Valueselect 2*49€= 98€
MSI K8N NEO4-f Socket 939 86€
WESTERN DIGITAL 400GB 16MB SATA150 7200RPM 237€
NEC Floppy Black 8€
NEC DVD Black DV5800 24€
NEC 4551 16X Black DVD-RW Labelflash Technology 56€
ANTEC Sonata II 450W Black 118€

Dit komt neer op precies 1086€, hier komt zo'n 100€ bij voor XP home als je dat nog niet hebt.
Dus minstens 70€ goedkoper, en die kaartlezer en dergelijke kan je er dan nog bijsteken als je die echt gebruikt..
De case is véél beter en voeding ook, eveneens de grafische kaart ik sterker!
En ik weet niet of je een harde schijf van 400Gb nodig hebt.. eentje van 200Gb kost zo'n 140€ minder dus daar kan je dan ook al op besparen.
Ik zou het echt geld weggesmeten vinden als je toch voor die Targa gaat, en ik denk dat iedereen het hiermee wel eens is. Maar het blijft natuurlijk uw beslissing,wij kunnen u alleen helpen met de beste keuze te maken.

Jannick

RealFlub

Legacy Member
ge kunt dat, maar waarom zou je dat doen? neem liever een samengestelde pc
je hebt meer prestatie voor dezelfde prijs

-spyrock-

Legacy Member
Bij die targa zit een draadloze muis+toetsenbord, niet goed gekeken dus.

Over die mobo heb je zeker gelijk, die van 200€ is totaal niet nodig.
Ik zie het voordeel van een samengestelde computer zeker in, maar nu heb ik een ander probleem. De mensen hier thuis die over het budget beschikken willen geen samengestelde PC...het zou alleen maar problemen geven en als er een probleem is, is het zeer moeilijk om te vinden wat de oorzaak is. Waar of bullshit??? We weten allemaal wat het antwoord is maar ik wil het toch nog eens horen zeggen....

jannick werckx

Legacy Member
@Miejas, leg uit.. ?

@Spyroc: Ik denk dat je meer problemen zult hebben met service van Lidl/(targa?) dan als je bij een goede pc-winkel gaat hoor!
En trouwens, als onderdelen onder garantie staan en ge gaat niet teveel in u pc klooien waardoor hardware stuk zou gaan hebt ge zowiezo garantie eh.. of da nu in de lidl is of in een pc-winkel, maar de service scheelt natuurlijk wel een heel pak imo!

SMa

Legacy Member
-spyrock- zei:
Bij die targa zit een draadloze muis+toetsenbord, niet goed gekeken dus.

Over die mobo heb je zeker gelijk, die van 200€ is totaal niet nodig.
Ik zie het voordeel van een samengestelde computer zeker in, maar nu heb ik een ander probleem. De mensen hier thuis die over het budget beschikken willen geen samengestelde PC...het zou alleen maar problemen geven en als er een probleem is, is het zeer moeilijk om te vinden wat de oorzaak is. Waar of bullshit??? We weten allemaal wat het antwoord is maar ik wil het toch nog eens horen zeggen....

bullshit, door beetj ervaring en eventueel hulp van bvb dit forum zou je zeker de oorzaak vinden

en grote VOORDEEL: als er een probleem is hoef je maar 1 onderdeel te missen voor rma (garantie)
nog een voordeel is dat je alle onderdelen zelf zorgvuldig kan kiezen, zo weet je zeker dat je geen brol in huis haalt
en nog een ander voordeel is dat je zonder probleem nieuwe onderdelen kan plaatsen of vervangen (zonder dat je garantie vervalt)

ik heb een pc van Aldi,
men mobo & ram waren brol, men harde schijven zijn ook niet stabiel te noemen
als ik zelf 1 had samengesteld, zou ik nooit problemen gehad hebben
en de meeste supermarktpc's worden te warm/heet

en 1250 euro voor zo'n pc'tje lijkt me puur afzetterij
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan