Archief - tft rond de 400euro

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

The Frak

Legacy Member
Voor films bedoel je. Ik dacht dat de nieuwe games ook wel 16:10 ondersteunden.

Beavis_69

Legacy Member
nico zei:
Wel : de Widescreens ook, en kosten ni veel.
19 " WS : 299euro.
20" WS : 399 euro

Probleem is dat die een 16/10 verhouding hebben en dus voor gamen zwarte balken moeten trekken....
Veel games (al dan niet alle recente) ondersteunen die verhouding tegenwoordig wel, ge zou verschieten. En er zijn manieren genoeg om de oudere games er toch degelijk te doen uitzien imo.

The Frak zei:
Voor films bedoel je. Ik dacht dat de nieuwe games ook wel 16:10 ondersteunden.
Zelfs veel films komen uit in widescreen editie.

Sharpside

Legacy Member
Samsung 203B 8ms 20inch TFT Silver/Black (1400x1050)
€ 389.96
bij forcom

Ik ben niet zo op de hoogte van de aandachtspunten voor tft's maar dit leek mij wel een aantrekkelijk scherm voor dat geld.

The Frak

Legacy Member
Beavis_69 zei:
Zelfs veel films komen uit in widescreen editie.

Dat weet ik wel, maar widescreen tft's hebben niet dezelfde verhouding (qua resolutie) als de films. Films zijn 16:9, de tft's 16:10. Je zal dus nog altijd zwarte banden hebben onder en boven je beeld.
Het zal ongeveer vergelijkbaar zijn met wanneer je een gewoon formaat film bekijkt (verhouding 4:3) als je resolutie 1280*1024 is.
Niet dat je er last van hebt ofzo, maar het vult het beeld niet helemaal.

brainwashed

Legacy Member
dus breedbeeld ni omdat dan balken op scherm komen
en 940bf heeft wa last van overdrive ghosting
en die 930bf een goed schermke ?

The Frak

Legacy Member
Ik zeg niet dat breedbeeld slecht is omwille van die balken, ze zijn er wel, maar ik denk niet dat dit je zal storen als je naar een film aan het kijken bent ofzo.

nico

Legacy Member
Beavis_69 zei:
Veel games (al dan niet alle recente) ondersteunen die verhouding tegenwoordig wel, ge zou verschieten. En er zijn manieren genoeg om de oudere games er toch degelijk te doen uitzien imo.


Zelfs veel films komen uit in widescreen editie.

Ja, zou kunnen (ken er niet zoveel van) maar als he tniet ondersteund wordt, zit je met een probleem. waarom geld uitgeven voor een WS te kopen als je zwarte banden krijgt...
als je bij PhotoHall gaat en je koopt het scherm, meten naar huis,alles testen en als er een probleem is meteen teruggaan.
je krijgt je geld na wat aandringen terug( Zei de verkoper me in vilvoorde)

da vinci

Legacy Member
Ik heb in september een samsung Samsung 930BF 4ms bij forcom gekocht voor 390 euro. Ik vind het persoonlijk een erg mooi scherm en het beeld is PRACHTIG.
Als ik vergelijk met de tft's van vrienden is dat van mij echt pakke beter.
tip: koop gn goedkoper model van samsung. Een vriend had een maand later ook een samsung aangeschaft voor 313 euro (twas ne 910N) en de kwaliteit is een STUK minder goed (het kan ook zijn dat hij de drivers niet goed had geinstalleerd of dat het probleem gewoon bij zijn computer ligt, want het is geen echte computerkenner :) ;maar ik betwijfel dit). Een Philips 190C6FS raad ik ok af want naar het schijnt lekt er nogal wat licht, zie: www.kieskeurig.be .

Nu 7 maanden later is kost het scherm nog maar 328.99 bij forcom. Mijn ouders gaan binnekort een nieuw scherm kopen. Ik heb hen meteen dit scherm aangeraden. Veel succes met je aankoop.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan