Ben dan toch nog even de tv's in de winkel gaan bekijken, dit zijn mijn bevindingen:
Samsung D6/7/8 reeks LCD:
+ mooi design
+ heel scherp beeld
+ veel goed uitgewerkte extra's.
+ ondersteunt ntfs geformatteerde hdd's.
+ veel instellingen!
+ laag verbruik
+ beste zwartwaardes die ik al gezien heb bij een LCD
- beeld oogt iets minder natuurlijk.
- clouding -> ik heb effectief clouding gezien bij een volledig donker scherm, het was zelfs erg opvallend. De tv werd dan even correct afgesteld voor normaal gebruik en geen toonzaalinstellingen en toen was de clouding HEEL moeilijk te spotten.
Panasonic GT30/VT30:
+ zwartste zwart
+ natuurlijke weergave out of the box
+ minder reflecterend scherm dan de samsung (raar maar waar)
+ VT30 heeft een erg stijlvol design
+ heel scherp beeld
- kans op burn-in bij veel en lang te gamen
- beeld kwam precies onrustiger over, dit kan echter ook aan instellingen gelegen hebben.
- hoog verbruik (meer dan dubbel zoveel, kan uiteindelijk toch wel tellen ...)
- aangename levensduur plasma?!
- heel zwaar toestel om op te hangen.
- geen ntfs support

- design vind ik onder de VT30 niet zo mooi, de VT30 vind ik net iets te hoog geprijsd.
Persoonlijk ben ik van plan om toch maar voor de Samsung te gaan aangezien ik voor die prijs 5" extra krijg en het enige hekelpunt voor mij persoonlijk eigenlijk de clouding is die mits goede instellingen eigenlijk verwaarloosbaar wordt.