Archief - TV kopen.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

camino

Legacy Member
playforfun91 zei:
Camino, je bent niet verplicht om te luisteren naar me maar koop aub géén Philips. Tenzij het over de 8000-series of 9000-series gaat. Alles eronder geeft mogelijk goed beeld maar ze gaan snel stuk. Ik heb gewerkt bij VDB, ik heb duidelijk kunnen zien waar veel klachten over waren. En nu Philips de TV's zelf niet meer gaat produceren gaat het er niet op verbeteren. 6000 series en 7000 series waren nog acceptabel als je geluk had. Ik ben wel gek van albilight ... daarom staat er thuis ook een 8000-series.

bvb: 6606H en 5606H bijv. das een 6000 & 5000 series. De 5000 is rommel.

En ja ... 3 weken levertijd. Tis één van de vele redenen waarom ik dépri werd bij VDB. Je verkoopt dan een schoon stuk ... 3 weken levertijd. Bye bye klant. Ik moet wel zeggen dat de officiële shop van panasonic hem zelf niet voorradig heeft.

Philips komt er toch nie in zenne, tis nie ik tegen philips ben, ik heb een dvd recorder gehad van philips zeer tevreden van geweest enz...
Maar idd, op tv's zag ik al snel dat niet top was.

Ik denk het een sony,samsung of panasonic zal worden maar zoals ik zeg, tmoet eentje zijn die ze deze week al meteen kunnen meenemen.

Wat denk je van deze;

UE37D5720RSXXN

Darkrise

Legacy Member
bij krëfel zelf snappen ze precies het verschil niet tussen hd ready en full hd :D. Waarom zou je bij een full hd tv, dat er niet bij zetten, maar wel erbij zetten dat hem HD-ready is? Ok hij is ook hd-ready maar dit is toch slechte marketing.

Feignasse

Legacy Member
playforfun91 zei:
Camino, je bent niet verplicht om te luisteren naar me maar koop aub géén Philips. Tenzij het over de 8000-series of 9000-series gaat. Alles eronder geeft mogelijk goed beeld maar ze gaan snel stuk. Ik heb gewerkt bij VDB, ik heb duidelijk kunnen zien waar veel klachten over waren. En nu Philips de TV's zelf niet meer gaat produceren gaat het er niet op verbeteren. 6000 series en 7000 series waren nog acceptabel als je geluk had. Ik ben wel gek van albilight ... daarom staat er thuis ook een 8000-series.

bvb: 6606H en 5606H bijv. das een 6000 & 5000 series. De 5000 is rommel.

En ja ... 3 weken levertijd. Tis één van de vele redenen waarom ik dépri werd bij VDB. Je verkoopt dan een schoon stuk ... 3 weken levertijd. Bye bye klant. Ik moet wel zeggen dat de officiële shop van panasonic hem zelf niet voorradig heeft.

Wat ging er dan zo snel stuk aan die Philipsen?
Ik begin mij zorgen te maken want ik wacht momenteel op mijn 32PFL6606H :unsure:

sir oinksalot

Legacy Member
Dastardly zei:
ik blijf er bij dat je een tv met je ogen moet kopen. je gaat naar de winkel en bekijkt daar de verschillen tussen de schermen zelf. schermen die er op papier beter uit zien qua specs zien er in het echt soms gewoon slecht uit.

dat is net advies dat ik niet zou geven, bij veel zaken staan de tv's waar ze de grootste winstmarges op hebben beter afgesteld en spelen ze er een hd film op af, terwijl ze bij de tv's waar minder winst op gemaakt wordt gewoon analoog afspelen

Mr. Humphries

Legacy Member
sir oinksalot zei:
dat is net advies dat ik niet zou geven, bij veel zaken staan de tv's waar ze de grootste winstmarges op hebben beter afgesteld en spelen ze er een hd film op af, terwijl ze bij de tv's waar minder winst op gemaakt wordt gewoon analoog afspelen

Tegenwoordig worden op alle tv's hdfilms met hdmi afgespeeld hoor, maar voor de rest geef ik je wel gelijk.

In winkels als vdb, mediamarkt, saturn, krefel, fnac e.d. staan de tv's zodanig afgesteld dat ze daar beter naar voor komen.

Plasma tv's zullen nooit goed uitkomen in een mediamarkt of een saturn omdat de omgeving daar te licht is. Daar scoren LCD's nu eenmaal goed in door hun hogere helderheid.

Daarnaast zou ik wel aanraden om een tv te kopen in een electrozaak die je wat meer service kan geven bij de aankoop. Zo kan je de tv zelf testen met de bronnen die je gaat gebruiken (dvd-speler, digibox, ps3, xbox ...) en zelf eens met de instellingen spelen.

De verschillen tussen 50, 100 en 200 Hz zijn niet zo groot meer als vroeger bij CRT tv's. Dit zijn ook allemaal beeldverbeteringstechnieken die ervoor zorgen dat er eventuele inputlag bij gaming kan voor komen (dat je bijvoorbeeld schiet op een persoon, en dit pas een seconde later op je scherm te zien is. Dan zou je hier een inputlag van een seconde hebben (onwaarschijnlijk hoor)).

Aangezien het voor de TS om een 37" gaat, valt plasma al af! Deze beginnen pas vanaf 42".

Tegenwoordig zijn ook alle schermen Full HD en zal je amper tot geen HD ready schermen meer vinden (tenzij heel goedkope tv's).

Misschien is deze nog iets voor je: LG 37LV5500 | Smart TV | LG ELECTRONICS Belgie

playforfun91

Legacy Member
Mr. Humphries zei:
Tegenwoordig worden op alle tv's hdfilms met hdmi afgespeeld hoor, maar voor de rest geef ik je wel gelijk.

In winkels als vdb staan de tv's zodanig afgesteld dat ze daar beter naar voor komen.

Misschien is deze nog iets voor je: LG 37LV5500 | Smart TV | LG ELECTRONICS Belgie

Sorry maar dikke leugen. Heb er zelf gewerkt. In sommige winkels stonden ze zelfs nog niet eens op HD bronnen. Bij ons in de winkel stonden ze allemaal op een digicorder aangesloten behalve die in het midden. Dat was dan een set-up met Bose erbij en blu-ray. De klant kon dit ook duidelijk zien en het werd ook gezegd. Ze werden ook niet speciaal afgesteld naar een bepaalde norm. Meestal gewoon unboxen en de winkel in. Een norm voor afstelling was er zelfs niet binnen het bedrijf. Of er moet veel veranderd zijn op 5 maanden tijd. Het duurste toestel is trouwens niet per sé het beste voor de verkoper om te verkopen, wel wat de verkoper kan verdienen op het toestel ... en dit is perfect af te lezen op het etiket.


Ulixes zei:
Wat ging er dan zo snel stuk aan die Philipsen?
Ik begin mij zorgen te maken want ik wacht momenteel op mijn 32PFL6606H :unsure:

Gewoon de levensduur. Na 3 jaar fzo gewoon plots niet meer werken. En die dingen zijn vaak niet meer te herstellen. Wat het mankement juist was wisten we meestal niet omdat de meesten kozen voor een nieuw toestel (van een ander merk). Mijn meter den hare is nu een 30 maanden oud en heeft deze week al 2 keer serieus lawaai staan maken. En tis dan nog een 8-series. Ben het vertrouwen in Philips op vlak van TV absoluut kwijt. Als je er trouwens één in bestelling hebt kan nog steeds afzien van je aankoop als je echt twijfels hebt. Ze gaan uiteraard niet allemaal stuk hé. Het viel gewoon op dat het aantal gevallen hoger lag dan andere merken.

Mr. Humphries

Legacy Member
playforfun91 zei:
Sorry maar dikke leugen. Heb er zelf gewerkt. In sommige winkels stonden ze zelfs nog niet eens op HD bronnen. Bij ons in de winkel stonden ze allemaal op een digicorder aangesloten behalve die in het midden. Dat was dan een set-up met Bose erbij en blu-ray. De klant kon dit ook duidelijk zien en het werd ook gezegd. Ze werden ook niet speciaal afgesteld naar een bepaalde norm. Meestal gewoon unboxen en de winkel in. Een norm voor afstelling was er zelfs niet binnen het bedrijf. Of er moet veel veranderd zijn op 5 maanden tijd. Het duurste toestel is trouwens niet per sé het beste voor de verkoper om te verkopen, wel wat de verkoper kan verdienen op het toestel ... en dit is perfect af te lezen op het etiket.

Ja als er een blu ray onder staat te spelen is dat inderdaad zo. Jij hebt bij vandenborre gewerkt? Daar spelen ze idd niet veel met de instellingen. Daarom dat de tv's er daar altijd slecht uit zien.

Bij andere ketens zoals bijv. Mediamarkt e.d. zetten ze de tv's op een demo stand. De helderheid omhoog, evenals de saturatie. De meeste mensen kopen ook geen tv zonder er eens mee te spelen en op het eerste zicht. Vaak ook op het uiterlijk (waar mijn inziens niets mis mee is).

Ook de plaats van een tv speelt een rol. Het is een hele tijd geweest dat Samsung een grote stand met tv's had aan het begin van de winkel. Ook het grote aanbod van hetzelfde merk speelt een rol ... Allemaal marketingtrucs die niet opvallen maar wel invloed hebben.

playforfun91

Legacy Member
Mr. Humphries zei:
Ja als er een blu ray onder staat te spelen is dat inderdaad zo. Jij hebt bij vandenborre gewerkt? Daar spelen ze idd niet veel met de instellingen. Daarom dat de tv's er daar altijd slecht uit zien.

Bij andere ketens zoals bijv. Mediamarkt e.d. zetten ze de tv's op een demo stand. De helderheid omhoog, evenals de saturatie. De meeste mensen kopen ook geen tv zonder er eens mee te spelen en op het eerste zicht. Vaak ook op het uiterlijk (waar mijn inziens niets mis mee is).

Ook de plaats van een tv speelt een rol. Het is een hele tijd geweest dat Samsung een grote stand met tv's had aan het begin van de winkel. Ook het grote aanbod van hetzelfde merk speelt een rol ... Allemaal marketingtrucs die niet opvallen maar wel invloed hebben.

Klopt. één van de zovele redenen waarom ik daar gewoon weg ben gegaan. Ik heb de rest van de ketens ook uit de quote gehaald omdat ik daar geen idee van heb hoewel ik wel hoorde van iemand van MM dat ze het daar dus wel deden. Tis zo dat ik één keer een TV heb afgesteld (ookal was dit niet men verantwoordelijkheid) en deze speelde direct stukken mooier. Dat de verantwoordelijk daar te lui voor was vond ik maar zielig. Als ik een TV ga kopen vraag ik ook de afstandsbediening om te rommelen met de instellingen. En VDB had een ruim aanbod Philips omdat daar idd het meeste werd op verdiend.

camino

Legacy Member
Vandaag mee de pa naar de krefel geweest; uiteraard beslissen de ouwkes in alles, ze willen er niet al teveel geld aan geven, ze willen sowieso ene in de krefel kopen en het mag toch ene zijn van 102cm :). Mijn pa had eens naar de 94cm gaan kijken en opeens vond deze deze toch wat klein uitkwam haha, was wel gieren maar ik vind ook een grotere tv de dag van vandaag beter, komt beter tot z'n recht.

We zijn op deze uitgekomen;

SAMSUNG UE40D5720 UE40D5720RSXXN - - Krëfel electro

Tis zo; er stond op de tv bij; 200euro casback, ik heb dat al eens gedaan bij ne mini laptop; je betaald wel de 800 euro maar paar maand nadien krijg je 200 euro terug en heb je dus 600 euro betaald.
Vind deze toch nie slecht denk ik en voor 600 euro maar?
Vraag me wel af wat ze bedoelen met megacontrast?

MRzone

Legacy Member
camino zei:
Vandaag mee de pa naar de krefel geweest; uiteraard beslissen de ouwkes in alles, ze willen er niet al teveel geld aan geven, ze willen sowieso ene in de krefel kopen en het mag toch ene zijn van 102cm :). Mijn pa had eens naar de 94cm gaan kijken en opeens vond deze deze toch wat klein uitkwam haha, was wel gieren maar ik vind ook een grotere tv de dag van vandaag beter, komt beter tot z'n recht.

We zijn op deze uitgekomen;

SAMSUNG UE40D5720 UE40D5720RSXXN - - Krëfel electro

Tis zo; er stond op de tv bij; 200euro casback, ik heb dat al eens gedaan bij ne mini laptop; je betaald wel de 800 euro maar paar maand nadien krijg je 200 euro terug en heb je dus 600 euro betaald.
Vind deze toch nie slecht denk ik en voor 600 euro maar?
Vraag me wel af wat ze bedoelen met megacontrast?
mooie keuze, zeker voor dat geld

|steven|

Legacy Member
Mr. Humphries zei:
Megacontrast is een marketingnaam voor het hoge dynamische contrast dat de tv heeft.
Moet je niet op letten, is pure marketingpraat.

Als je toch wat groter wil gaan, kan je ineens naar 42" gaan en zit je bij plasma, wat een zichtbaar betere beeldkwaliteit geeft. Vooral in de woonkamer 's avonds.

Bijvoorbeeld: PANASONIC TX-P42S30E TX-P42S30E - Tv LCD - Plasma - LED > 39" (100 cm) - Krëfel electro

Ik denk ook aan nieuwe tv aan te kopen. Zal zowel voor gamen als voor voetbal, films etc te bekijken zijn. Deze Panasonic is daar ideaal voor?

Of kan ik een soortgelijke tv met ongeveer dezelfde kwaliteit (van een ander merk) goedkoper vinden?

camino

Legacy Member
|steven| zei:
Ik denk ook aan nieuwe tv aan te kopen. Zal zowel voor gamen als voor voetbal, films etc te bekijken zijn. Deze Panasonic is daar ideaal voor?

Of kan ik een soortgelijke tv met ongeveer dezelfde kwaliteit (van een ander merk) goedkoper vinden?

Diene samsung die ik heb gepost?
Ge krijgt nog 200 euro cashback; 600 euro je betaald uiteindelijk.
Weinig geld en heeft wat van alles op en aan.

|steven|

Legacy Member
Wel, ik heb met laten vertellen dat Panasonic de meest kwalitatieve tv's aanleveren vandaar dat ik eerder kijk naar Panasonic.

Wat over deze te denken: Panasonic TX-P42U30E ?

Promotion

Iemand een idee?

Of dan toch maar PANASONIC TX-P42S30E?

camino

Legacy Member

pie-jie

Legacy Member
Ik ga binnenkort ook een nieuwe tv kopen. Voorlopig komt hij nog op m'n kamer terecht voor games, films en tv om later mee te nemen als ik verhuis met de vriendin (dus in de woonkamer). Ik was er redelijk van overtuigd om een led te nemen (117cm) .. maar nu lees ik hier over plasma en blijkt dat een plasma (hierboven gepost) met 600 hz niet eens zoveel geld kost? kan iemand de verschillen eens oplijsten tussen plasma en led? :help:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan