Archief - upgrade (mobo en proc)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ratmanbruno

Legacy Member
hey gamers

ik zou graag mijn pc wat upgraden ;ik wil enkel mijn moederbord en proccesor vervangen,

ik zou kiezen -voor asus maar kweet niet welk type

processor AtlhON AMD 64 (ik heb een 3700 ghz op het oog)

en waarom juist dit type van moederbord en processor

maar heb gehoord ook dat qua processors je FX en D hebt en meschien nog andere , ook single en dual core ik ben een gamer en zou graag toch voor minstens 2 jaar goed zitten.

ps.mijn harde shijf IDE en geforce 6600 gt 8 x AGP
ram geheugen zou ik houden.

dank bij voorbaat

hopelijk laten jullie vlug iets weten

en hoelang zit ik goed met deze keuze

{YA}Gr3c0

Legacy Member
Dit moet volstaan:

AMD Athlon 64 San Diego 3700+, Socket 939, Boxed
Asus A8N-E

FX is te duur en voor dual core, jah dat moet je voor jezelf uitmaken, over dat kan je uren discusieren.

Hoeveel ram geheugen heb je nu?

ratmanbruno

Legacy Member
{YA}Gr3c0 zei:
Dit moet volstaan:

AMD Athlon 64 San Diego 3700+, Socket 939, Boxed
Asus A8N-E

FX is te duur en voor dual core, jah dat moet je voor jezelf uitmaken, over dat kan je uren discusieren.

Hoeveel ram geheugen heb je nu?
768 mb

en hoeveel kost me dat en hoelang kan ik er mee doen

{YA}Gr3c0

Legacy Member
AMD 3700+ San Diego : 250 €
MSI K8N Neo2-FX : 80 €

Prijzen zijn afgerond en varriëren ook van winkel tot winkel

Kan je zeker 2 jaar mee verder.

@ Yankee

Had ik niet gezien :$

PS: de 3800 + X2 kost 340 €

Yank

Legacy Member
- je hebt moederbord nodig met agp, neit met pci-e zoals hierboven voorgesteld. vb: msi neo2, asus a8v
- als je budget het toelaat, lijkt dualcore niet slecht, de 3800+ X2 in dit geval dan.
- upgrade naar 1gb ram gaat ook niet slecht zijn

ratmanbruno

Legacy Member
bedankt voor de reactie maar had eigenlijk deze op het oog

AMD Socket 754 : Athlon 64 3700+ (boxed) 249 euro waarom is die Socket 939 : beter en scheelt het veel in prijs verschil?

{YA}Gr3c0

Legacy Member
Socket 939 is nieuwer en als de prijs evenveel is dan weet je toch wat nemen.

ratmanbruno

Legacy Member
AMD 3700+ San Diego : 250 €
MSI K8N Neo2-FX : 80 €


ok thx deze word het dan denk ik tenzij er nog andere suggesties zijn deze is toch AGP he en IDE harde schijf

magnusjb1

Legacy Member
Is goed, bestellen zou ik zeggen.
Is idd AGP en kan je IDE HDD op zetten

Davion

Legacy Member
Goede config idd, S939 heeft alleen als voordeel dat der DC opzit.

Moved naar aankoopadvies.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
IDE kan je nog steeds op alle nieuwere mobo's aansluiten.
Als je echt een die-hard-gamer bent zou ik toch ook iets doen aan graka. De 6600GT is niet slecht maar je zal er lang niet de nieuwste games op high mee kunnen spelen (CoD2 bv.)
Eventuele upgrade van je graka in de toekomst zal zich beperken tot de 7800GS die dan de sterkste graka op AGP zal zijn.

Slaxz

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
De 6600GT is niet slecht maar je zal er lang niet de nieuwste games op high mee kunnen spelen (CoD2 bv.)
geen enkele kaart kan atm CoD2 met allés op max vlot spelen, zelfs 2 7800GTX'en in SLi hebben der moeite mee

ratmanbruno

Legacy Member
{YA}Gr3c0 zei:
AMD 3700+ San Diego : 250 €
MSI K8N Neo2-FX : 80 €

Prijzen zijn afgerond en varriëren ook van winkel tot winkel

Kan je zeker 2 jaar mee verder.

@ Yankee

Had ik niet gezien :$

PS: de 3800 + X2 kost 340 €

ik ben vandaag naar 2 pc winkels geweest ,in de ene hadden ze de San Diego
niet en konden ze er ook niet aangeraken
en moeder bord hadden ze ook niet

in de andere konden ze de San Diego bestellen maar daar koste hij 349 euro

en het moederbord konden ze ook niet aangeraken

mijn budget voor proccessor + moederbord ligt ongeveer rond de 350 euro
(maar als het niet anders kan voor deze configuratie ben ik bereid om er iet aan toe te voegen)

kan iemand mij een adres geven waar ik deze proccessor en moederbord kan kopen + website

alvast bedankt !!!

{YA}Gr3c0

Legacy Member
Heb je ervaring met online shops of te wel het aankopen via internet?

http://www.azerty.nl

Goede services en ales wordt vlug geleverd mits het op voorraad is.

AMD Athlon 64 San Diego 3700+, Socket 939, Boxed 215,97
MSI K8N Neo2-FX 65,55
Totaal bestelling 281,52
BTW 19% 53,49

Te betalen 335,01

+ ik denk 15 € verzending maar kan ook minder zijn, weet het niet zeker.

ratmanbruno

Legacy Member
{YA}Gr3c0 zei:
Heb je ervaring met online shops of te wel het aankopen via internet?

http://www.azerty.nl

Goede services en ales wordt vlug geleverd mits het op voorraad is.

AMD Athlon 64 San Diego 3700+, Socket 939, Boxed 215,97
MSI K8N Neo2-FX 65,55
Totaal bestelling 281,52
BTW 19% 53,49

Te betalen 335,01

+ ik denk 15 € verzending maar kan ook minder zijn, weet het niet zeker.

ik heb geen ervaring met online shops ,maar het liefste zou ik gewoon naar

een winkel of (groothandel gaan) omdat als er iet zou aan schelen heel weinig

kans natuurlijk dan heb ik nog de garantie is makkelijk indien het nodig is.

{YA}Gr3c0

Legacy Member
ratmanbruno zei:
ik heb geen ervaring met online shops ,maar het liefste zou ik gewoon naar

een winkel of (groothandel gaan) omdat als er iet zou aan schelen heel weinig

kans natuurlijk dan heb ik nog de garantie is makkelijk indien het nodig is.

Garantie heb je zo wie zo overal ook als je online besteld.

@ Hofline

AMD Athlon 64 3700+ San Diego s939 €212.39
MSI K8N NEO2 FX S939 €73.14
Subtotaal: €285.53
BTW: €59.96

Totaal: €345.49

Incl. verzendingskosten maar als je er zelf wilt ophalen hoef je er geen te betalen.

ratmanbruno

Legacy Member
moeder bord is super ok
,mijn broer weet een winkel zijn waar ik het kan kopen voor 83 euro
hij zegt dat er meer op zit dan die van asus en zegt ook dat bij dit moederbord ide versie mogelijkheid is om later s-ata schijf er op te steken

maar de San diego hebben ze daar ook niet

hij zegt je kan een amd athlon 64 bit 3500+ s939 with cooler Venicevoor 225 euro

ofwel zou ik gaan voor de amd x2 3800 s939o+dual core (boxed) with cooler 355 euro

wat zou ik doen de x2 3800 of de venice 3500
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan