Archief - upgrade pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

babykiller123

Legacy Member
Huidig systeem:

CPU:2.4Ghz fsb 533
MOBO: D845GEBV2
RAM: 512 + 512
graka: 6600GT 128 mb (agp :()

ik zou graag een nieuw mobo + cpu + ram hebben maar wel met mijn huidige grafische kaart,, dus met AGP!!! Kunnen er ook 2 AGP slots zijn?? of is dit enkel bij pci? zodat ik eventueel 2*6600GT kan steken :). Of zou ik een mobo kopen met AGP EN PCI-E slot? Zodat ik nu mijn huidige graka kan behouden en later een pci-e graka kan kopen. eenige voorstellen??

Budget: 250€-300€


Greetz

Davion

Legacy Member
MSI K8N Neo2 S939+AGP
AMD A64 3200+ Venice
2x512Mb DDR Value PC3200

2 AGP slots kan niet.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
RAM moet je niet bijkopen als je reeds PC3200 hebt eh.
Indien je een bordje wil kopen met PCI-E en AGP is dit een aanrader.
AGP + SLI is idd onmogelijk.

Anders ziet davion's hardware-keuze er goed uit.

Stel dat je geen RAM meer hoeft bij te kopen kan je kiezen voor een 3500+ of 3700+ (San Diego core), dat zou dan mss nog in je budget moeten passen.
Dan is een upgrade naar een 7800GT (pci-e) wel nog de moeite en heb je uiteindelijk een véél betere config dan je nu hebt.
De upgrade die je nu zou hebben zou niet héééél veel uitmaken iig.

babykiller123

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
RAM moet je niet bijkopen als je reeds PC3200 hebt eh.
Indien je een bordje wil kopen met PCI-E en AGP is dit een aanrader.
AGP + SLI is idd onmogelijk.

Anders ziet davion's hardware-keuze er goed uit.

Stel dat je geen RAM meer hoeft bij te kopen kan je kiezen voor een 3500+ of 3700+ (San Diego core), dat zou dan mss nog in je budget moeten passen.
Dan is een upgrade naar een 7800GT (pci-e) wel nog de moeite en heb je uiteindelijk een véél betere config dan je nu hebt.
De upgrade die je nu zou hebben zou niet héééél veel uitmaken iig.

Met een aanrader wil je dan zeggen dat het een goed bordje is ? beter dan dat van davion? Welke van de 2 zou ik nemen? enkel agp of agp en pci-e

greetz

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Dat moet je zelf weten, beiden zijn goede mobo's.
Het voordeel van de asrock is enkel dat je nu je AGP-kaart erop kan gebruiken en later bij een upgrade een PCI-E-kaart.

babykiller123

Legacy Member
Ok dit wordt dus mijn samenstelling:

ASROCK 939DUAL-SATA MOEDERBORD 1 € 74,50

CORSAIR 512MB PC3200 VALUESELECT 2 € 49,95

AMD ATHLON64 939 3200+ VENICE BOXED SOCKET 939 1 € 168,00

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Ziet er dik in orde uit.
Maar kun je je RAM niet recupereren uit oude config? Budget is dan hoger voor cpu ofzo e..

Tenzij je je oude pc ook nog zal gebruiken natuurlijk, een pc werkt nl. niet zonder ram-geheugen. :p

babykiller123

Legacy Member
Lol i know :p

ik heb pc2700 dusja ;)

Ik gah mijn ram-mobo-cpu + kleine hd + cd-writer + GeForce 4 Ti4200(die ik nog ergens liggen heb) in een andere case steken en verkopen...
Daar zal ik toch wel nog 150 voor krijgen hoop ik ;)

Greetz

citrofenwick

Legacy Member
sorry voor de offtopic maar kan je eigenlijk al algemeen stellen dat een PIV 2.4 verouderd begint te raken?
exacte specs, zie sig
(het begint namelijk ook te kriebelen om up te graden:))

Davion

Legacy Member
Bwa, eigenlijk niet zozeer zenne, zeker niet als ge die desnoods wat overklokt, die klokken vrij goed.

citrofenwick

Legacy Member
kzal nog enkele maanden wachten denk ik, klokt idd tamelijk goed maar veel verder dan 3.0 wilt em niet gaan :)

thx ;)

babykiller123

Legacy Member
Daar heb ik geen verstand van :)

enkel graka oc maar cpu ... :p moetk nog wa searchen :d

Greetz

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Kijk gwn in de sticky van het OC-subforum ;)
FSB gwn wat verhogen enzo... Is allemaal easy zu, je moet gwn wa in je BIOS prutsen. :p

babykiller123

Legacy Member
Weet ik :$
Heb de sticky al 10X geleze :p maar ik vin die FSB niet in mijn bios :o:$


Greetz

Dj_K!nkY

Legacy Member
gaat overclocken echt zoveel winst geven (als je alleen fsb hoger zet) ??

citrofenwick

Legacy Member
Davion zei:
3Ghz is thans vrij goed zenne, das een mooie OC hoor :)
Das zijn moederbord dat ik ff heb opgezocht adh van zijn nr dattem gaf in de eerste post :)

ik heb een abit is7-e en tuurlijk dat die goed overklokken ^^

@Dk_K!nkY:
Ja, dat scheelt wel hoor. Als je bvb je pc overklokt naar 3000 MHz heb je het voordeel dat je pc nu op die snelheid draait + dattem op die snelheid een hogere fsb heeft waardoor hem eigelijk nog sneller zal werken dan een echte 3.0.
mss kan dit iets duidelijker maken:
https://www.beyondgaming.be/archive/hardware.21/even-snel.232992
screens zijn nog van 2.4 @ 2.8 geloof ik, nu zijn mijn geheugenspeeds nog ietske sneller
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan